nu er toch gekeken wordt naar gehoorbeentjes.

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Theo
Been thanked: 1 time
Antw: nu er toch gekeken wordt naar gehoorbeentjes.

Bericht door Theo » 01 nov 2012, 12:17

Ik moet toegeven mijn materiaal is niet door die buizen gegaan, is 'in situ' gevonden.
Ik heb wel wat wervels zoals die van de zeehond (foto) en dolfijn, grotere stukken zijn ook 'stukken' , niet echt mooi.

Theo

stiek
Been thanked: 12 times

Bericht door stiek » 01 nov 2012, 13:18

Hallo Allemaal,

Hier enkele periotica's van baleinwalvissen.
deze komen uit Mill.

Groeten Hans

[Bewerkt door stiek op 11-11-2012 om 20:37 NL]

Hans

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 19 feb 2013, 23:05

Hallo Maarten,je derde beentje uit het topic waar je je vragen bij stelde,zit in mijn verzameling als Iniidae (Ganges Dolfijn)GR

strandjutters

Xenina
Has thanked: 23 times
Antw: Antw: nu er toch gekeken wordt naar gehoorbeentjes.

Bericht door Xenina » 20 feb 2013, 12:11

stiek schreef:
Hallo Allemaal,

deze komen uit Mill.

Groeten Hans
Hoi Hans,

je bent de fotos vergeten... ;-)

Groetjes, Xenina

stiek
Antw: Antw: Antw: nu er toch gekeken wordt naar gehoorbeentjes.

Bericht door stiek » 20 feb 2013, 21:27

Xenina schreef:
stiek schreef:
Hallo Allemaal,

deze komen uit Mill.

Groeten Hans
Hoi Hans,

je bent de fotos vergeten... ;-)

Groetjes, Xenina
Hallo Xenina,

Die ben ik niet vergeten, maar die heb ik op 11 november verwjdert.
Op dezelfde dag heb ik alle foto's verwijdert in alle nog niet gesloten topics.
Dit naar aanleiding van het topic Symphyse tanden bij Otodus/Megaselachus en Parotodus wat ik op 7 maart 2011 gestart heb.
Hierop kreeg ik van een mede verzamelaar te horen dat ik andermans bevindingen op het forum gezet had.
Hij had van buitenlandse profs onaardige mails gekregen waarin gesugereerd werd dat ik eventuele papers in gevaar zou brengen.
Als dit zo is dan ben ik verantwoordelijk voor wat ik op fossielnet schrijf, en dienen deze profs een mail naar mij te sturen.
tot op de dag van vandaag weet ik nog niet wie deze buitenlandse profs zijn.

ik heb het gevoel dat de mensen die dit conflikt kennen mij steeds meer negeren.
Daarom heb ik besloten om dit op de eerstvolgende jaarvergadering van de W.T.K.G. aan te kaarten.
dit sluit m.i. goed aan bij het agenda punt, de samenwerking tussen verzamelaars en musea.
Voorlopig staat mijn medewerking aan eventuele beschrijvingen van stukken uit mijn kolektie en eventuele exposities op een laag pitje.
Dit omdat het plezier wat ik heb aan deze hobby behoorlijk is gedaalt.

groeten Hans

Hans

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 20 feb 2013, 21:51

Hallo Hans,ik had dit al willen vertellen aan Nina dat je ze niet hebt vergeten,maar dat je ze hebt verwijderd.

maar je bent oud genoeg om dit zelf te vertellen :D

Nu ik sta daar de dag van vandaag niet meer bij stil met wat jij nu aangaat,als je niets plaatst op het forum komt het ook niet onder de aandacht,en als het niet onder de aandacht komt is het meestal ook niet interessant.Ik doe mijn ding op het forum zoals ik dit wil brengen onder ander verzamelaars,ik toon gewoon wat ik vind of heb gevonden,hebben daar mensen problemen mee dan is dit hun zaak,ik trek er me niets van aan.GR Pascal

strandjutters

Xenina
Has thanked: 23 times
Antw: Antw: Antw: Antw: nu er toch gekeken wordt naar gehoorbeentjes.

Bericht door Xenina » 21 feb 2013, 10:37

stiek schreef:
Hallo Xenina,

Die ben ik niet vergeten, maar die heb ik op 11 november verwjdert.
Op dezelfde dag heb ik alle foto's verwijdert in alle nog niet gesloten topics.
Dit naar aanleiding van het topic Symphyse tanden bij Otodus/Megaselachus en Parotodus wat ik op 7 maart 2011 gestart heb.
Hierop kreeg ik van een mede verzamelaar te horen dat ik andermans bevindingen op het forum gezet had.
Hij had van buitenlandse profs onaardige mails gekregen waarin gesugereerd werd dat ik eventuele papers in gevaar zou brengen.
Als dit zo is dan ben ik verantwoordelijk voor wat ik op fossielnet schrijf, en dienen deze profs een mail naar mij te sturen.

ik heb het gevoel dat de mensen die dit conflikt kennen mij steeds meer negeren.
Daarom heb ik besloten om dit op de eerstvolgende jaarvergadering van de W.T.K.G. aan te kaarten.
dit sluit m.i. goed aan bij het agenda punt, de samenwerking tussen verzamelaars en musea.
Voorlopig staat mijn medewerking aan eventuele beschrijvingen van stukken uit mijn kolektie en eventuele exposities op een laag pitje.
Dit omdat het plezier wat ik heb aan deze hobby behoorlijk is gedaalt.

groeten Hans[/quote]

Hoi Hans,

erg jammer wat met je gebeurt is! En ik vind het raar dat de profs, die blijkbaar een probleem met je bijdragen op fossiel.net hebben je niet direct kontakteren.
En het valt me op dat qualificeerde bijdragen op het forum stets minder worden...

Helaas is mijn Nederlands te slecht als dat ik je al mijn gedachten kan mededelen. Dus alleen maar zoveel: ik wens je een snelle en goede oplossing van je problemen zo dat je gerust verder mag posten. En vooraal dat je desondanks met ons schitterend hobby verder veel plezier heb!!!

Groetjes, Xenina

[Bewerkt door Xenina op 21-02-2013 om 10:39 NL]

[Bewerkt door Xenina op 21-02-2013 om 10:45 NL]

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: nu er toch gekeken wordt naar gehoorbeentjes.

Bericht door Frederik » 21 feb 2013, 11:05

stiek schreef:
Het beheer heeft toen ook geen mails ontvangen. Ik begrijp heel goed dat het vervelend kan zijn als er een publicatie in de 'pipeline' zit, dat er dan elementen die in die publicatie aan bod komen, op een publiek medium verzeild geraken. Ik denk wel dat je als wetenschapper niet moet verwachten dat iedereen begrijpt hoe gevoelig dit kan liggen.
In dat geval had een eenvoudig mailtje naar Hans wellicht volstaan. Een mailtje naar het beheer van fossiel.net ook, wij hadden dan de situatie kunnen bekijken en in samenspraak met Hans een oplossing kunnen zoeken.

Aangezien er geen mails naar Hans of ons zijn geweest, en je de andere mails nooit hebt gezien, is alles een beetje vaag en speculatief, en heeft het zeker zin om er conclusies uit te trekken over de discussie 'profs' - 'amateurs'. Je kan niet eens zeker weten of er wel mails zijn geweest van 'buitenlandse profs'.

In zo'n geval kan je best het hoofd fier omhoog houden en je eigen ding verder doen, en gewoon verder uitkijken naar mogelijkheden tot samenwerking met profs en amateurs ;)

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

stiek
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: nu er toch gekeken wordt naar gehoorbeentjes.

Bericht door stiek » 23 feb 2013, 12:33

Hallo Frederik,

alle foto's die ik hier op fossielnet zet zijn van fossielen uit eigen kolektie.
het kan toch niet zo zijn dat ik van te voren mij af moet vragen of er mogelijk een paper of publikatie over geschreven wordt.
Ze zouden beter kunnen vragen of ze mijn materiaal ook mogen gebruiken voor hun paper.
Andere stukken uit mijn verzameling die ik hier ooit geplaatst heb liggen ook nog te wachten op publikaties c.q papers
Maar als ze vanuit de wetenschap zo met mensen omgaan, (als dit inderdaad zo gegaan is) weet ik niet of ik mijn materiaal nog voor publikaties c.q papers ter beschikking moet stellen.
Hier wacht ik dus mee totdat ik weet wie die mails geschreven hebben e.o. ze inderdaad geschreven zijn.
De slechte verpesten het dus voor de goede.

Groeten Hans

[Bewerkt door stiek op 23-02-2013 om 13:09 NL]

[Bewerkt door Frederik op 23-02-2013 om 16:44 NL]

Hans

Plaats reactie