Beste, leukste fossiel vondsten 2012
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Beste, leukste fossiel vondsten 2012
Geen spons? Allez jong!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:

Welliswaar geen fossiel, maar toch bijna.
Een tot beiteltje bewerkte zwijnenslagtand (beitelpunt wijst richting de wortel).
Mesolitisch, opgespoten zand uit de Eurogeul van een bekende Zuid Hollandse vindplaats.
Groet,
Niels
Niels
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 634 times

Eerlijkheidshalve ik bekennen dat de ammo door Fossielenzoeker is gevonden. Het was de aanleiding tot de shit-storm die ik over me heen kreeg. Maar genoeg hierover...Frederik schreef:
Geen spons? Allez jong!
Mijn mooiste fossiel van dit jaar was wel degelijk een spons. Niet zelf gevonden, maar een (prachtig) cadeautje van Mark Wolvers: Allonnia junyuani, een zeer oud sponsje (vroeg-Cambrium van Chengjiang, China).
Time fades away (Neil Young)
Antw: Antw: Beste, leukste fossiel vondsten 2012
mussels schreef:
Twee van mijn mooiste vondsten dit jaar. Boven een Macoma praetenuis, onder een derde voortand/eerste zijtand uit de onderkaak van (volgens mij) Isurus oxyrinchus. De schelp is uit de Oosterschelde, de tand uit de Westerschelde.
Groeten, Lex
Hallo lex,
De tand die jij hier afbeeld als zijnde Isurus oxyrinchus blijkt toe te behoren aan Isurus cf. paucus de longfin maco
In mijn langenboom materiaal heb ik er onlangs een stuk of 50 uitgevist die ik ook eerder toeschreef aan Isurus oxyrinchus. maar toch behoorlijk afwijken van de door ons gevonden Isurus oxyrinchus uit Hoevenen.
Groeten Hans
Hans