contact
Antw: Antw: contact
Ik ben afgelopen zomer nog in cadzand geweest en het is niet veel meer. Het enige plekje waar je nog goed tanden kan vinden is de zwarte polder en dat is denk ik te klein om met +/- 5 personen te doen. Kunnen we niet beter naar de kaloot gaan?Adron schreef:
hallo,
Kijkduin is niet haalbaar voor mij
Is er in Cadzand naast haaientanden nog iets te vinden? Want haaientanden kun je er nog maar moeilijk vinden denk ik
groetjes
Aaron
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Antw: contact
Dag allemaal,
ik schrijf even alle antwoorden op jullie vragen in één bericht, oke.
@ Mendel: Kijkduin is bij de Zandmotor.
@ Dominiek: ik denk dat het slim is om eerst een dag te kiezen en dan te kijken wie er allemaal mee kan. Het elkaar herkennen lijkt me niet zo moeilijk als we een goede plek vinden om af te spreken. We kunnen ook nog mailen en elkaar de mobiele nummers doorgeven.
Haaietanden heb ik bij deze vindplaats nog nooit gevonden. Wel fossiele botten, een fossiele walnoot, fossiele schelpen en een stukje barnsteen. Dat laatste vond ik heel bijzonder. Oh ja, en vuursteen.
Gereedschappen: dat ligt er een beetje aan wat je zoekt. Ik neem meestal zo min mogelijk mee.
* rugzak om alles in mee te nemen en je handen vrij te hebben
* notitieboekje en iets om op te schrijven waar en onder welke omstandigheden je wat gevonden heb.
* stevige kleine en grote plastic zakken om de vondsten in te doen. Je kunt bij de supermarkt ook hersluitbare diepvrieszakken kopen van ongeveer 1L, die vind ik zelf wel handig.
* Een dikke zwarte watervaste viltstift om op de zakken te schrijven waar
je wat gevonden hebt.
* als je hele kleine vondsten zoekt: een keukenzeef met maaswijdte van 1-2mm en een klein tuinschepje of een troffel. Je kunt ook wat mee naar huis nemen en daar rustig uitzeven.
* een klein doosje of klein potje met papieren zakdoeken of watten erin en een deksel. Om kleine kwetsbare voondsten in te doen.
* als je het hebt een vergrootglas of loepje.
* en natuurlijk iets om te eten en drinken.
* een pet met klep om ook tegen de zon in te kunnen zoeken.
Belangrijk is wel dat je warm en droog blijft en je een paar laarzen hebt. En dat je rugzak niet te zwaar en te vol is voordat je begint met zoeken.
@Adron: jammer, maar misschien kun je dan afspreken met mensen om een keer in Cadzand te zoeken? Veel succes!
@ Bram: heb je nog zin om mee te gaan?
Groetjes,
Suus
ik schrijf even alle antwoorden op jullie vragen in één bericht, oke.
@ Mendel: Kijkduin is bij de Zandmotor.
@ Dominiek: ik denk dat het slim is om eerst een dag te kiezen en dan te kijken wie er allemaal mee kan. Het elkaar herkennen lijkt me niet zo moeilijk als we een goede plek vinden om af te spreken. We kunnen ook nog mailen en elkaar de mobiele nummers doorgeven.
Haaietanden heb ik bij deze vindplaats nog nooit gevonden. Wel fossiele botten, een fossiele walnoot, fossiele schelpen en een stukje barnsteen. Dat laatste vond ik heel bijzonder. Oh ja, en vuursteen.
Gereedschappen: dat ligt er een beetje aan wat je zoekt. Ik neem meestal zo min mogelijk mee.
* rugzak om alles in mee te nemen en je handen vrij te hebben
* notitieboekje en iets om op te schrijven waar en onder welke omstandigheden je wat gevonden heb.
* stevige kleine en grote plastic zakken om de vondsten in te doen. Je kunt bij de supermarkt ook hersluitbare diepvrieszakken kopen van ongeveer 1L, die vind ik zelf wel handig.
* Een dikke zwarte watervaste viltstift om op de zakken te schrijven waar
je wat gevonden hebt.
* als je hele kleine vondsten zoekt: een keukenzeef met maaswijdte van 1-2mm en een klein tuinschepje of een troffel. Je kunt ook wat mee naar huis nemen en daar rustig uitzeven.
* een klein doosje of klein potje met papieren zakdoeken of watten erin en een deksel. Om kleine kwetsbare voondsten in te doen.
* als je het hebt een vergrootglas of loepje.
* en natuurlijk iets om te eten en drinken.
* een pet met klep om ook tegen de zon in te kunnen zoeken.
Belangrijk is wel dat je warm en droog blijft en je een paar laarzen hebt. En dat je rugzak niet te zwaar en te vol is voordat je begint met zoeken.
@Adron: jammer, maar misschien kun je dan afspreken met mensen om een keer in Cadzand te zoeken? Veel succes!
@ Bram: heb je nog zin om mee te gaan?
Groetjes,
Suus
goed kijken is hééééééél belangrijk
Afhankelijk van tijd en datum ben ik bereid om mee te gaan en wat uitleg te geven. Weekends is voor mij meestal mogelijk, doordeweeks erg moeilijk ivm studie en verplichte onderdelen van die studie.
Wanneer ik erbij kan zijn, zal ik er iig voor zorgen dat er niemand met helemaal niks naar huis gaat
Groeten,
Bram
Wanneer ik erbij kan zijn, zal ik er iig voor zorgen dat er niemand met helemaal niks naar huis gaat

Groeten,
Bram
hallo,
er zit een klein kansje in dat mijn papa kan rijden maar dan naar een plaats zo dicht mogelijk bij west Vlaanderen.
Welke plaats is er zo dicht?
En welke dag verkiezen jullie? Ik kan enkel in een weekend of de komende vakantie, anders heb ik school
groetjes Aaron
er zit een klein kansje in dat mijn papa kan rijden maar dan naar een plaats zo dicht mogelijk bij west Vlaanderen.
Welke plaats is er zo dicht?
En welke dag verkiezen jullie? Ik kan enkel in een weekend of de komende vakantie, anders heb ik school
groetjes Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
beste fossielen zoekers op zich maakt mij de plaats niet zo uit maar mijn ouders willen niet te veel betalen voor benzine en dan een ander probleem wie wil en dan mee toch lijkt mij kijkduin het handigst bijn alle zoekers wonen daar wel in de buurt [sorry adron] en wanneer mij lijkt een weekend het handigst want in sommige vakanties zijn sommige op vakantie en door de weeks moet een groot gedeelte naar school en om nog even terug te komen op het vorige onderwerp het liefst behalve beginnelingen zoals ik ook een paar zeer ervaren verzamelaars ! en trouwens iedereen bedankt voor het reageren want mijn doel is met z'n alle zo veel mogelijk plezier te krijgen in het zoeken en determineren van fossielen p.s hier de foto's van mijn hvh holland vondsten van vrijdag
Groetjes Dominiek
[Bewerkt door dominiek op 10-02-2013 om 13:16 NL]
Keep looking evry time
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Sorry Dominiek maar van z'n fragment is het moeilijk te bepalen van welk dier het is. De andere botten zijn ook ondetermineerbaar. Volgende keer HvH meer letten op de complete of bijna complete botten;) Ik neem de fragmenten ook altijd wel mee, maar die belanden dan ergens in een bak. De complete liggen in de vitrinekast;) Ik ga morgen naar HvH hoop dan wel wat moois te vinden. Zo ja dan staat het morgenmiddag op het forum.
Gr. Rick
Gr. Rick
Antw: Antw: contact
Lijkt er wel wat op, maar ander aanzicht (foto 2) doet mij sterk twijfelen. Ik ben bang dat geen van de fragmenten meer echt betrouwbaar te determineren is.strandjutters schreef:
Hallo Dominiek,je eerste foto zijn van een tussenwervel denk ik.GR
Echt een beginner ben ik niet meerdominiek schreef:
het liefst behalve beginnelingen zoals ik ook een paar zeer ervaren verzamelaars !

Groeten,
Bram
Dag allemaal,
ik denk dat we dan het beste een dag in een weekend kunnen uitkiezen en naar Kijkduin / Zandmotor gaan.
Aaron, misschien kun je een ander forumlid vinden die dichter bij jou in de buurt woont en samen met jou wil gaan zoeken?
Bram, als jij - als drukbezette student - eens een voorstel doet dan kan de rest kijken of ze dan ook kunnen. Check ook even of je aanvullingen hebt op de "uitrustingslijst" als je wilt.
Groetjes,
Suus
ik denk dat we dan het beste een dag in een weekend kunnen uitkiezen en naar Kijkduin / Zandmotor gaan.
Aaron, misschien kun je een ander forumlid vinden die dichter bij jou in de buurt woont en samen met jou wil gaan zoeken?
Bram, als jij - als drukbezette student - eens een voorstel doet dan kan de rest kijken of ze dan ook kunnen. Check ook even of je aanvullingen hebt op de "uitrustingslijst" als je wilt.
Groetjes,
Suus
goed kijken is hééééééél belangrijk