Raar iets HvH? Spons, koraal of toch bot?
Antw: Raar iets HvH? Spons, koraal of toch bot?
Misschien moeten we de deductie-methode toepassen.
Om te beginnen: een kettingkoraal is het zeker niet. En alvast anticiperend op de vraag waarom niet, Een kettingkoraal is opgebouwd uit schakels zoals bij een ketting (logisch hè)bij deze vondst duidelijk niet. Bij een dwarsdoorsnede bij een kettingkoraal zie een soort lamellen,ook die zie ik niet.
Zo me niet verbazen als het toch een botstructuur (van een rib) is. Kan iemand dat uitsluiten?
Peter
Om te beginnen: een kettingkoraal is het zeker niet. En alvast anticiperend op de vraag waarom niet, Een kettingkoraal is opgebouwd uit schakels zoals bij een ketting (logisch hè)bij deze vondst duidelijk niet. Bij een dwarsdoorsnede bij een kettingkoraal zie een soort lamellen,ook die zie ik niet.
Zo me niet verbazen als het toch een botstructuur (van een rib) is. Kan iemand dat uitsluiten?
Peter
donckey
Toch ken ik die structuur!
Zou het (versteend) HOUT kunnen zijn? of toch iets schelpachtigs?
Peter
[Bewerkt door donckey op 01-02-2013 om 13:41 NL]
Zou het (versteend) HOUT kunnen zijn? of toch iets schelpachtigs?
Peter
[Bewerkt door donckey op 01-02-2013 om 13:41 NL]
donckey
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Dit lijkt mij typisch zo'n stuk dat je in de hand moet hebben om er iets over te zeggen.
Groet,
Niels
Niels

Voor de zekerheid nog even een foto van de zijkant waar het stukje was afgebroken gemaakt. Ik weet niet of jullie hier wat aan hebben, maar gewoon ff voor de zekerheid.
Gr. Rick
Antw: Antw: Raar iets HvH? Spons, koraal of toch bot?
Eens.sjaak schreef:
Dit lijkt mij typisch zo'n stuk dat je in de hand moet hebben om er iets over te zeggen.
Groeten,
Bram
Het klinkt misschien heel idioot, maar ik zie bij deze http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=12739 bij sommige schildpad schild fragmentjes zie ik wel enige gelijkenis in de vormen van de 'gangen'. Maar het zal wel niet zo zijn.
Gr. Rick
[Bewerkt door Rick99 op 02-02-2013 om 14:48 NL]
Gr. Rick
Het klinkt misschien heel idioot, maar ik zie bij deze http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=12739 bij sommige schildpad schild fragmentjes zie ik wel enige gelijkenis in de vormen van de 'gangen'. Maar het zal wel niet zo zijn.
Gr. Rick
Gr. Rick
Oeps... 2x geplaatst. Ik weet nu al waardoor het komt. Ik drukte 2x op verzenden.
Gr. Rick
Gr. Rick
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Rick,een dubbel kan je zo verwijderen.
Je gaat naat bewerken verwijderen vanonder in je topic of antwoord dan zie je links boven bericht verwijderen en dan klik je op bewerken,en dan verwijderd enkel het bericht dat je dubbel hebt geplaatst.Doe dit niet met een eerste bericht van een topic als hij niet dubbel is want dan verwijderd je het gehele topic.GR
Je gaat naat bewerken verwijderen vanonder in je topic of antwoord dan zie je links boven bericht verwijderen en dan klik je op bewerken,en dan verwijderd enkel het bericht dat je dubbel hebt geplaatst.Doe dit niet met een eerste bericht van een topic als hij niet dubbel is want dan verwijderd je het gehele topic.GR
strandjutters
Ik had dat ook geprobeerd maar er kwam te staan: ! Fout. Dus heb ik het maar laten staan.
Gr. Rick
Gr. Rick