Haaientanden en botten HvH
Antw: Haaientanden en botten HvH
Dit steentje had ik ook van HvH. Het lijkt een kern van barnsteen te hebben. Is dat ook zo?
Marijn
Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH
Dit is volgens mij een vuursteentje.Marijn14 schreef:
Dit steentje had ik ook van HvH. Het lijkt een kern van barnsteen te hebben. Is dat ook zo?
Marijn
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Hier zijn nog wat andere vondsten waarvan ik denk dat ze misschien fossiel zijn. Van de 2 laatste dingen weet ik niet wat het is. Kunnen jullie ze determineren?
Marijn
De eerste schelp is een wulk. De tweede is een fuikhoorn. De 2 dingen op de laatste foto's zijn volgens mij stenen.
Zijn de wulk en de fuikhoorn ook fossiel?Rick99 schreef:
De eerste schelp is een wulk. De tweede is een fuikhoorn. De 2 dingen op de laatste foto's zijn volgens mij stenen.
Marijn
Zijn alle Nassarius sp. bij HvH fossiel? Ik heb er ook wat met kleur.bram schreef:
Buccinum Holoceen, Nassarius Eemien.
Groeten,
Bram
Marijn
Antw: Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH
Marijn14 schreef:Zijn alle Nassarius sp. bij HvH fossiel? Ik heb er ook wat met kleur.bram schreef:
Groeten,
Bram
Nee. Meestal komen de witte nassariussen uit het eemien en zijn de gekleurde (bijv. oranje) holoceen.
Marijn
Hoi marijn, de stenen(vanaf de slakhuizen) zijn smeltslakken van de hoogovens of stortsteen van de havens in aanleg.Marijn14 schreef:
Hier zijn nog wat andere vondsten waarvan ik denk dat ze misschien fossiel zijn. Van de 2 laatste dingen weet ik niet wat het is. Kunnen jullie ze determineren?
Marijn
Gr.Ben
0000000000
Antw: Antw: Antw: Antw: Haaientanden en botten HvH
Dan heb ik toch 3 fossiele Nassarius sp. in de collectie van HvH(tenzij dat iemand daar ook mee is gaan strooien, maar ik denk niet dat dat het geval is). Dat vind ik wel leuk zeker nu jullie vertellen dat HvH eigenlijk "vergane glorie" is voor fossielenzoekers.Rick99 schreef:Marijn14 schreef:Zijn alle Nassarius sp. bij HvH fossiel? Ik heb er ook wat met kleur.bram schreef:
Groeten,
Bram
Nee. Meestal komen de witte nassariussen uit het eemien en zijn de gekleurde (bijv. oranje) holoceen.
Marijn
Marijn