Barnsteen
Antw: Barnsteen
ja dat klopt. copal is een vage soort barnsteen. het meeste is niet fossiel, maar komt gewoon uit de bomen in nieuw-zeeland. hars uit sommige bomen daar wordt erg snel hard, en dan noemen ze het \"copal\" dan is er nog een redelijk groot deel van het \"copal\" wat gewoon nep is. dat gaat met copal wat makkelijker vanwege de kleur.
er is natuurlijk ook best copal dat echt is hoor, maar kijk uit met copal!!!
Groeten, Casper
er is natuurlijk ook best copal dat echt is hoor, maar kijk uit met copal!!!
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
In het Engels wordt het woord amber voornamelijk gebruikt in de betekenis van barnsteen.
Luchtbellen kunnen voorkomen in barnsteen. Het spul uit Madagascar is ook barnsteen. In nagemaakte exemplaren kunnen echter ook luchtbellen zitten, dus het is altijd oppassen geblazen.
Luchtbellen kunnen voorkomen in barnsteen. Het spul uit Madagascar is ook barnsteen. In nagemaakte exemplaren kunnen echter ook luchtbellen zitten, dus het is altijd oppassen geblazen.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- Betelgeuze
Bedankt voor de info.
Jammer genoeg heb ik tot nutoe nog geen enkele manier gevonden hoe ik teweten kan komen of het nu echt of nep is.
een quote uit een boek van me:
Jammer genoeg heb ik tot nutoe nog geen enkele manier gevonden hoe ik teweten kan komen of het nu echt of nep is.
een quote uit een boek van me:
Het probleem is dat ze niet zeggen wat die testen zijn.Pas echter op:
barnsteenfossielen kunnen gemakkelijk worden vervalst door levende insecten in te sluiten in synthetisch hars die op barnsteen lijkt. Hoewel er testen bestaan om synthetisch van echt barnsteen te onderscheiden, wordt geadviseerd om alleen te kopen op zaken die goed bekend staan en opvallend goedkope exemplaren te laten liggen.
Alpha Orionis