Poll: Mijn favoriete fossielen zijn
Antw: Poll: Mijn favoriete fossielen zijn …
Met stip op 1: Zoogdieren
Als het maar Pleistoceen is...
1. Zoogdier
Botten zijn wel mijn favoriet
Ik beloof helemaal niets maar het zou mij verbazen als jullie bij de aanleg van de 2e Maasvlakte geen leuke dingen zullen vinden.1. Pleistocene zoogdieren
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
1) Trilobieten
2) Botmateriaal (ieder), Barnsteen
3) Ammonieten, fossiele vissen
4) Schelpen, Haaientanden, Planten
zoiets.
Maar wie fossielen wil zoeken moet ook eerst geduld vinden
j
2) Botmateriaal (ieder), Barnsteen
3) Ammonieten, fossiele vissen
4) Schelpen, Haaientanden, Planten
zoiets.
Maar wie fossielen wil zoeken moet ook eerst geduld vinden

j
Daar in de schiftende ondiepten, tussen oppervlak en afgrond, waar het leven een omweg maakt, kan de vishaak van de logica doel treffen.
-j
-j
Op nr 1: Pleistocene zoogdieren
nr 2: Trilobieten
nr 3: Haaientanden
nr 4,5 6 7,8 enz... al de rest wat fossiel is.
Groetjes...
Ilse
nr 2: Trilobieten
nr 3: Haaientanden
nr 4,5 6 7,8 enz... al de rest wat fossiel is.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
1:trilobieten
2 zeelelies,zeesterren en koralen
3:haaietanden
voorlopig is dit mn lijstje maar dat kan bij een nieuwe spectaculaire vondst nog veranderen
groetjes,
[Bewerkt door mineraal0 op 28-08-2006 om 10:38 NL]
2 zeelelies,zeesterren en koralen
3:haaietanden
voorlopig is dit mn lijstje maar dat kan bij een nieuwe spectaculaire vondst nog veranderen

groetjes,
[Bewerkt door mineraal0 op 28-08-2006 om 10:38 NL]
- trilobietje
1. trilobieten
2. haaietanden & pleistocene zoogdieren
3. ammonieten
4. overige ....
2. haaietanden & pleistocene zoogdieren
3. ammonieten
4. overige ....
wie niet zoekt, niet vindt
Eigenlijk alles, heb niet een favoriet fossiel.
Kan nog steeds genieten van de eerste bellemniet die ik vond.
Kan nog steeds genieten van de eerste bellemniet die ik vond.
Ik vind het grappig dat jullie ergelijke discussie voeren. Ik hou enorm van dinosauruseieren en zwarte gefosfateerde ammonieten zo groot als scooterbandjes, maar als je nooit een dergelijk fossiel in je verzameling zal hebben, kunnen dat je favoriete fossielen toch nooit worden?
Ik heb heel veel zee-egels in mijn collectie maar ik zou liever veel meer ammonieten hebben, alleen liggen die nu eenmaal minder in mijn bereik, aangezien je er minstens 500km voor moet rijden (en aangezien Cap Blanc Nez op dit ogenblik bijna niks meer voorstelt wat vondsten betreft). Volgens mij is de \"favoriet\" toch vaak bepaald door geografische omstandigheden. Haaientanden zijn hier enorm populair en ik neem toch aan dat dat is omdat je er veel kunt vinden in België en Nederland? Of zie ik het verkeerd?
Ik heb heel veel zee-egels in mijn collectie maar ik zou liever veel meer ammonieten hebben, alleen liggen die nu eenmaal minder in mijn bereik, aangezien je er minstens 500km voor moet rijden (en aangezien Cap Blanc Nez op dit ogenblik bijna niks meer voorstelt wat vondsten betreft). Volgens mij is de \"favoriet\" toch vaak bepaald door geografische omstandigheden. Haaientanden zijn hier enorm populair en ik neem toch aan dat dat is omdat je er veel kunt vinden in België en Nederland? Of zie ik het verkeerd?
ik geef je volledig gelijk yoghurtje maar daarom bestaan er beurzen en winkels.het is daarom dat ik van fossielen houdt die hier nergens te vinden zijn...
daarom leve de beurzen!!!!!:D
groetjes
daarom leve de beurzen!!!!!:D
groetjes
Trilebieten natuurlijk, voor mij althans... En mijn uber-favoriet onder de trilebieten is de Sao Hirsuta. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik mij niet voor andere fossielen interesseer, maar ik moet ergens een grens trekken, nietwaar?
Ziet en gij zult vinden