eben emael
Antw: eben emael
Hoi Sharky,
hier alsnog de Squalicorax pristodontissen.
De bovenste en onderste komen uit de Lanaye memberlaag.
De rechtste op zondag gevonden in de Nekum member laag.
gr Arno.
fossiel-hunter Arno
hee arno jammer dat we elkaar zijn misgelopen zaterdag in eben emael want ik had graag die tanden gezien die je bij je had.grrrrrrrrrrr.john
Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal
dat is het helemaal
Ben dit week-end in Eben-Emael geweest en heb de Marnebel-groeve en die van Romontbos bezocht. Weet er iemand waar je het best op zoek gaat naar haaientandjes en zee-egels? Ik heb de twee bovenste verdiepingen (die waar het krijt begint, helemaal bovenaan is het gewoon bruine aarde) afgezocht en eerlijk gezegd niks anders tegengekomen dan \'schelpjes\', zee-egels in duizenden stukjes (je kan de laag van die kapotte zee-egels zo volgen in Romontbos) en hier en daar een klein krabbenschaartje, maar jammer genoeg ook meestal kapot. Ik heb wel een mooie pect gevonden van om en bij de 3cm doorsnede met een mooi oranjerood kleurtje, foto misschien later voor op de determinatiepagina, als iemand hem kan determineren tenminste.
Het kan natuurlijk zijn dat ik \"te laat\" ben gekomen, dat er voor mij al een heel legioen gepasseerd is om fossielen te komen zoeken en dan zullen de hemipneustessen er wel vantussen gehaald zijn, dat begrijp ik =o)
Soit, bedankt voor de eventuele feedback!
Het kan natuurlijk zijn dat ik \"te laat\" ben gekomen, dat er voor mij al een heel legioen gepasseerd is om fossielen te komen zoeken en dan zullen de hemipneustessen er wel vantussen gehaald zijn, dat begrijp ik =o)
Soit, bedankt voor de eventuele feedback!