gezocht kaakfragment

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Maarten
Antw: gezocht kaakfragment

Bericht door Maarten » 19 sep 2004, 23:44

Ja, je hebt gelijk moeilijk geval. Maar onderscheid is erg makkelijk! Let maar op!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 20 sep 2004, 08:07

zozo, ik zit hier nu met 2 tanden waarvan ik niet zeker weet van welk dier het is.
Zoals ik ook al had gezegt is het geen \'super\' fossiel, hij was dan ook best goedkoop. Er is heel wat beschadiging aan de snijranden dus ik weet het niet zeker maar ik denk dat er geen karteltjes zijn.

Wat zijn de kenmerken van een warcroc tand?

Alpha Orionis

Maarten

Bericht door Maarten » 20 sep 2004, 09:40

Ziet er precies zo uit als sucho, ook sommige sarchosuchustanden lijken erg op suchomimus.

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 20 sep 2004, 18:23

Hij is gebogen, heeft voor zover ik zie geen karteltjes aan het snijvlak maar heeft wel groeven.

Alpha Orionis

Maarten

Bericht door Maarten » 20 sep 2004, 20:13

Vrijwel zeker suchomimus (mijn lievelingsdino).

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 20 sep 2004, 21:11

Geweldig, zeker een dino met een hoge coolheids-factor! :)

Alpha Orionis

Maarten

Bericht door Maarten » 21 sep 2004, 09:19

Ja, sucho is erg cool. Zal je vanavond foto sturen van schedel van sucho met Paul Sereno en mijn Ierse vriend. Errug gaaf....

Maarten

Bericht door Maarten » 21 sep 2004, 20:13

Zoals ik al eerder heb gezegd (Bron Paul Sereno) zijn suchotanden in de 1e plaats zeer gemakkelijk te onderscheiden van spino. Suchotanden hebben de typische suchocurve, zie je in 1 oogopslag. Spino zijn recht. Croctanden die lijken op sucho hebben nooit (!) maar dan ook nooit (!) karteltjes. Sucho heeft karteltjes al moet je e.a. wel met een loupe bekijken. Spinotanden zijn dus recht en van warcroc tanden te onderscheiden doordat ze \"remnant serrations\"\'hebben. Ik zal je een mailtje met echte sucho, replica sucho en echte spino. Samengesteld door Pal S.

Wat mij beteft einde discussie!!

Gesloten