mijn database

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
fietslamp
Antw: mijn database

Bericht door fietslamp » 26 okt 2015, 15:27

Dan heb ik ook een vraag.
Weet iemand een software voor op de mac?
Trilobase kon het niet.

Groeten melle

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 26 okt 2015, 17:34

Ik gebruik Trilobase op een mac, door Windows te draaien op een partitie (via Bootcamp). Dat werkt.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

KoenJ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times
Antw: Antw: Antw: mijn database

Bericht door KoenJ » 26 okt 2015, 18:27

Op korte termijn lijkt dat een goede oplossing, maar op lange termijn is het wellicht verloren moeite, zie het voorbeeld van Stijn. Als je serieus bent met je hobby, en met je voornemen om een goede database op te bouwen, kies je m.i. best voor een lange termijn oplossing.
Ik kan dit alleen maar beamen. Toen ik begon met mijn verzameling, heb ik een papieren register bijgehouden. Database-programma's waren toen nog niet zo algemeen beschikbaar als nu. Was dat wel het geval geweest, dan zat ik nu niet met > 1000 fossielen waar ik geen automatische selecties op kan toepassen. En ik vraag me ook af of ik ooit de tijd en zin ga vinden om ze allemaal in te voeren (los van het feit dat ik door tig verhuizingen een deel van het register ben kwijtgeraakt, waardoor ik van 200 stuks alle gegevens mis!). Zo jammer, want dit deel van mijn collectie is een stuk minder makkelijk ontsloten.

Groeten,
Koen

Schouwenburg
Been thanked: 45 times

Bericht door Schouwenburg » 27 okt 2015, 18:44

En voor de beginners. Behalve een goed programma heb je een goede backup nodig. Zorg dat er altijd een copie of op internet of bij familie in huis ligt.

Charlie

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Antw: mijn database

Bericht door Fossielenzoeker » 27 okt 2015, 21:39

Schouwenburg schreef:
En voor de beginners. Behalve een goed programma heb je een goede backup nodig. Zorg dat er altijd een copie of op internet of bij familie in huis ligt.
Goede tip!

Robert Mensink

Plaats reactie