Prepareren is niet zo makkelijk
- Frisian-old-age
Antw: Prepareren is niet zo makkelijk
Tja , een hoofdloep. heel nuttig bij het prepareren echter een kleine waarschuwing is wel op z\'n plaats.Bij veelvuldig gebruik zeer slecht voor de ogen.
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
.......?
Volgens mij is dit een vooroordeel. Ik werk soms avonden met een hoofdloep op en heb nergens last van!!
En wat denk je van chirurgen, juweliers etc ? Hoeveel mensen werken er wel niet in laboratoria met binaculaire microscopen?
Het is gewoon een soort bril.
Volgens mij is dit een vooroordeel. Ik werk soms avonden met een hoofdloep op en heb nergens last van!!
En wat denk je van chirurgen, juweliers etc ? Hoeveel mensen werken er wel niet in laboratoria met binaculaire microscopen?
Het is gewoon een soort bril.
Robert Mensink
- Frisian-old-age
Vooroordeel? Dach het niet.Heb voor jaren terug bij een Edelmetalen Waarborg intstituut gewerkt, was ook een juwelier aanwezig.Hij kon zonder de hoofdloep niet werken en heeft verteld sinds dat hij dat ding gebruikt zijn normaal zicht dermate verslechterd was.
Ok,ti\'s gewoon een soort bril.Maar hou er wel rekening mee dat je \"gezonde\" ogen bij veelvuldig gebruik wel dwingt richting een echte bril.En onder veelvuldig gebruik versta ik dagenlijks zeker 4-6 uur en niet een paar avonden.
Ok,ti\'s gewoon een soort bril.Maar hou er wel rekening mee dat je \"gezonde\" ogen bij veelvuldig gebruik wel dwingt richting een echte bril.En onder veelvuldig gebruik versta ik dagenlijks zeker 4-6 uur en niet een paar avonden.
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Dat is juist ook het punt Age; als je optiek veel en langdurig gebruikt moet het goed zijn anders krijg je problemen zoals bijv. hoofdpijn. Het is dus af te wegen hoe ver je wil gaan in de kwaliteit afgezet tegen hoe veel je het gebruikt.
Trilobiti Ceská Republika
Voor ik m\'n bino had,werkte ik met een loep,iedereen kent ze wel,die (bruine)leeslamploep.Later gebruikte ik zo\'n,hoe noem je dat,een loepje dat juweliers gebruiken,zo ééntje die je vast tussen je ooglid klemt.na een poosje is dat zeeeer handig.Nu ik had er z\'n twee,ééntje 2 uero eentje 8 euro.Het eerste was van plastiek, bij de tweede was het lensje van Glas.De eerste gaf me schele hoofdpijn.Ik denk dat bij dit geval de kwaliteit van de lens de oorzaak was
Je ogen wennen aan bepaalde objecten,ten goede of ten kwade.
[Bewerkt door Theo op 01-12-2006 om 11:42 NL]
Je ogen wennen aan bepaalde objecten,ten goede of ten kwade.
[Bewerkt door Theo op 01-12-2006 om 11:42 NL]
Theo