Hoe herken je een echte keichosaurus?

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
SebastiaanVR
Antw: Antw: Hoe herken je een echte keichosaurus?

Bericht door SebastiaanVR » 29 dec 2006, 01:37

Jeroen schreef:

Kennelijk brandt het geld in jouw beurs Sebas, want je denkt dat als je ouders geen nee hadden gezegd, jij die steen had gekocht.

Waarom vraag je het dan op het forum? Kennelijk luister je beter naar verkopers dan mensen van het forum, wees je echter ervan bewust dat die laatste groep toch kundiger is dan de eerstgenoemde.

j
Halloe Jeroen, het geld brand niet in mijn beurs, ik heb het verkeerd gezegd. Ik bedoelde als ik niet jullie advies had gehad ik echt flink in de zeik was genomen. Ik had het anders denk ik waarschijnlijk toch niet gekocht, ook al zouden me ouders het goed vinden. Dankzij jullie adviezen heb ik het toch niet gedaan. Ik dank jullie van harte.

Ik luisterde naar de forumleden en de verkoper, want als ik zou zeggen wie de verkoper was, zouden jullie het wel begrijpen, want jullie kennen hem allemaal. Toch wil ik hem niet zwartmaken.

Bij deze excuses voor mijn eigenwijsheid en irritatie.

gr, S

Martin
Has thanked: 50 times
Been thanked: 59 times
Antw: Hoe herken je een echte keichosaurus?

Bericht door Martin » 29 dec 2006, 08:31

Soms eens genept worden, hoort er zo langzaam aan een beetje bij. Niet iedereen heeft de mogelijkheid veel te zoeken, en wil dan graag aankopen doen om zijn collectie op een voor hem mooi niveau te brengen. Er wordt vaak gesproken hoe een collectie van grote waard de krijgen, maar ik vind vooral de eigen waarde belangrijk. En koop wat ik mooi en intressant vind.

Ikzelf heb ook weinig de mogelijkheid om erop uit te gaan fossielen te zoeken, maar maak er dan ook een hobby van uren lang op internet te zoeken naar een stuk dat ik graag zou laten komen, misschien een nieuw venomeen \"internetgeo\"

Soms wordt je dan genept, heel erg zonde van het geld, maar vaak krijg je ook stukken die je zelf te nimmer vind. Ik zelf zie het maar als risco van het vak, dat heb je overal mee, soms zit het mee soms zit het tegen. Wees eerlijk een dag zoeken, kan ook op een drama uitlopen, en ook dat kost tijd en geld.

Natuurlijk moet je proberen een stuk zo goed mogelijk te beoordelen, zover dat kan van een foto. Dan nog is het afwachten of je dat geen krijgt wat je gezien hebt, maar ik ben van mening dat het voor mij niet anders kan.

Dit neemt niet weg goed te luisteren naar anderen, maar \"fossielenheerser\" ik zou zeker de zoektocht niet staken, en rustig verder kijken. Ook ik vind het heerlijk als mij vrouw me beld \"he kerel, je heb nu al weer een pakje van de postbode\" en zit dan de verder dag in spanning tot het pakje geopend is, en moet zegen ben dan heel voldaan.

In dit geval had ik deze keichosaurus ook niet gekocht, de foto geven te veel aanwijzingen van geknoei, maar op internet zijn er zat te vinden, die wel eens heel goed echt kunnen zijn.

Groeten,

Martin

Ceraurus
Antw: Hoe herken je een echte keichosaurus?

Bericht door Ceraurus » 29 dec 2006, 11:47

LOL!!!!!

Ik ken dat pakjes-gevoel van jou Martin!

;)

<:{{{{{>

Trilobiti Ceská Republika

Gesloten