gezocht : ei.
Antw: gezocht : ei.
awel nu ben ik echt een blij belg te zijn
hehe
stijn
hehe
stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Eldredge 1996
k\'Denk da\'k met een ei zit,geeft er iemand wat voor,ennn t\'mag legaal uitgevoerd worden.
Theo
Ik dacht dat we de discussie wel gehad hadden na de laatste reactie van The Stone.
Wat voor de datum van het verbod uit China is geëxporteerd was (en is dus) legaal. Wat daarna zonder vergunning is/wordt uitgevoerd illegaal. Datzelfde geldt voor Spanje. Of men een vondst al dan niet laat liggen of op een aanbod tot aankoop van een gesmokkeld exemplaar al dan niet in gaat, is ieders eigen verantwoordelijkheid. Wat de ruimte van het geweten betreft zullen de gemiddelde Nederlander en de gemiddelde Belg niet veel van elkaar verschillen. Het lijkt me dan ook verstandig geen onderscheid tussen de leden van het forum aan te brengen op basis van nationaliteiten.
vr.gr.
Jan
Wat voor de datum van het verbod uit China is geëxporteerd was (en is dus) legaal. Wat daarna zonder vergunning is/wordt uitgevoerd illegaal. Datzelfde geldt voor Spanje. Of men een vondst al dan niet laat liggen of op een aanbod tot aankoop van een gesmokkeld exemplaar al dan niet in gaat, is ieders eigen verantwoordelijkheid. Wat de ruimte van het geweten betreft zullen de gemiddelde Nederlander en de gemiddelde Belg niet veel van elkaar verschillen. Het lijkt me dan ook verstandig geen onderscheid tussen de leden van het forum aan te brengen op basis van nationaliteiten.
vr.gr.
Jan
De senioribus nil nisi bene
mijn zin over \"sommige belgen\" was een beetje ironisch bedoeld, laat dat duidelijk zijn.
En dat van die VOC mentaliteit is klinkklare onzin.
Ik vind de mentaliteit van de regering in China, Spanje, Amerika en nog veel meer landen zeer fout. Ze hebben een instelling van \"Wij hebben zelf genoeg, maar een ander blijft er met zijn poten vanaf\"
Niet erg bevordelijk voor een goede verstandhouding tussen amateurs, handelaren en wetenschappers.
Als louis graag een ei koopt, laat hem dan.
Of de herkomst nu een beetje vaag is of niet.
Ik ben mijn ei in ieder geval kwijt.
кто ищет, тот всегда нйдёт!
das russisch, dat kunnen er ook niet veel lezen.
Ik vind de mentaliteit van de regering in China, Spanje, Amerika en nog veel meer landen zeer fout. Ze hebben een instelling van \"Wij hebben zelf genoeg, maar een ander blijft er met zijn poten vanaf\"
Niet erg bevordelijk voor een goede verstandhouding tussen amateurs, handelaren en wetenschappers.
groeten van de brabantse bende
ik zie dat dat russisch zo moeilijk is dat zelfs deze site het niet aan kan.
Antw: Antw: gezocht : ei.
Als regeringen in China, Spanje of Amerika (sic) wetgeving hebben gemaakt rond bepaalde fossielen en/of vindplaatsen , dan is dit niet omdat ze er genoeg hebben, maar dat wat ze hebben willen behouden. En dat daar zwaarwichtige redenen toe waren om ze te beschermen tegen grijpgrage voorbijgangervingers. Ieder fossiel is uniek en na vernietiging van weggekieperde fossielen na het verdwijnen van de interesse , is een verarming van het bestand. Ze komen nooit meer terug. Daarom is het beter indien er nog geen geld is voor studie, ze in de grond te laten waar ze trouwens al miljoenen jaren vertoeven.franky schreef:
mijn zin over \"sommige belgen\" was een beetje ironisch bedoeld, laat dat duidelijk zijn.
Wat zou er van het terracottaleger van Qin Shi Huang overgebleven zijn als ze niet beschermd waren?
Waarom moet men in Italië na ieder toeristisch seizoen ,in het Collosseum kamionladingen grind aanvoeren om de paadjes weer op te vullen?
Waarom zijn de olifant en de tijger beschermd? Ook al is het voor sommigen maar gewone handel.
En wat als Louis (als hij groot is) graag een \'Nachtwacht\' zou willen kopen ook als de herkomst nu een beetje vaag is?
[Bewerkt door Plikona op 07-11-2007 om 18:27 NL]
fossielen die nog \"in\" de grond zitten, daar komen wij meestal met een hamertje en beiteltje niet bij. Wij moeten het hebben van wat aan de oppervlakte zichtbaar is. en deze dingen eroderen in enkele tientalle jaren onder onze ogen weg als we er niets mee doen. In plaats van strenge wetgeving zou het beter zijn om samen te werken in plaats van elkaar tegen te werken.
Men moet hier geen vergelijkingen gaan maken met het afmaken van levende dieren.
dat is een discussie op zich, die nog moeilijker is dan je zou denken.
ook kunst en archeolagica zijn hier niet aan de orde.
Zo en nu ga ik een eitje bakken.
Men moet hier geen vergelijkingen gaan maken met het afmaken van levende dieren.
dat is een discussie op zich, die nog moeilijker is dan je zou denken.
ook kunst en archeolagica zijn hier niet aan de orde.
Zo en nu ga ik een eitje bakken.
Sommigen vinden het terecht not done om levende dieren af te slachten voor handelswaar.
Sommigen vinden het terecht not done om graftombes of romeinse sites om te ploegen met de metaaldetector voor handelswaar.
En het is zeker not done om dinosauriersnesten met een hamertje en een beiteltje te lijf te gaan voor wat handelswaar.
Sommigen vinden dat men losliggende delen mag oprapen. Anderen vinden dat als ze nog een beetje vasthangen men ze mag losmaken. Nog anderen alles wat tot 10cm in de bodem zit en de voortvarendste vinden dat 10m onder de grond nog te rechtvaardigen is.
Sommigen vinden dat het erg is dat ze plastieken dinoeieren, gipsen mosakaken en wassen trilobieten voor echt verkopen, maar ik heb daar geen enkel bezwaar tegen want de Chinese grens is lang en de Chineesjes armoedig.
En sommigen geloven nog dat ze voor weinig geld die handelaren hebben afgezet.
Sommigen vinden het terecht not done om graftombes of romeinse sites om te ploegen met de metaaldetector voor handelswaar.
En het is zeker not done om dinosauriersnesten met een hamertje en een beiteltje te lijf te gaan voor wat handelswaar.
Sommigen vinden dat men losliggende delen mag oprapen. Anderen vinden dat als ze nog een beetje vasthangen men ze mag losmaken. Nog anderen alles wat tot 10cm in de bodem zit en de voortvarendste vinden dat 10m onder de grond nog te rechtvaardigen is.
Sommigen vinden dat het erg is dat ze plastieken dinoeieren, gipsen mosakaken en wassen trilobieten voor echt verkopen, maar ik heb daar geen enkel bezwaar tegen want de Chinese grens is lang en de Chineesjes armoedig.
En sommigen geloven nog dat ze voor weinig geld die handelaren hebben afgezet.
franky schreef: \"Ik vind de mentaliteit van de regering in China, Spanje, Amerika en nog veel meer landen zeer fout. Ze hebben een instelling van \"Wij hebben zelf genoeg, maar een ander blijft er met zijn poten vanaf\"
met excuses, maar ik vind uw stelling behoorlijk onjuist
Plikona schreef: \"En sommigen geloven nog dat ze voor weinig geld die handelaren hebben afgezet\"
Super Louis, ik moet er echt om lachen
mvg stijn
met excuses, maar ik vind uw stelling behoorlijk onjuist
Plikona schreef: \"En sommigen geloven nog dat ze voor weinig geld die handelaren hebben afgezet\"
Super Louis, ik moet er echt om lachen
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
Eldredge 1996
Eldredge 1996
Er is een eind aan alle dingen, maar blijkbaar niet aan deze discussie.
En dat allemaal vanwege het ei van Louis (dat hem wat mij betreft van harte gegund is).
En dat allemaal vanwege het ei van Louis (dat hem wat mij betreft van harte gegund is).
De senioribus nil nisi bene