OOOOHH......AAAAHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Antw: OOOOHH......AAAAHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hola
deze heb ik al laten zien maar ik had iemand erover verteld dus, hier nog s,
Jaap
Swampthing
- Supergraver
Hoi Gunther,
De rechter Meg zou eventueel nog een \'reworked\'-meg kunnen zijn uit de Lee Creek mijn, anders waarschijnlijk een rivier vondst. En de groenere tja ik denk toch echt aan \'Bone Valley\' Florida.
Gr
Martijn
De rechter Meg zou eventueel nog een \'reworked\'-meg kunnen zijn uit de Lee Creek mijn, anders waarschijnlijk een rivier vondst. En de groenere tja ik denk toch echt aan \'Bone Valley\' Florida.
Gr
Martijn
@ Martijn : Op het kaartje staat ook 12 miljoen jaar oud , Hawthorne Formation ...
Kent u deze formatie , is deze van Bone Valley ?
- agaathunter

Hoi,
Foto 1: Angustidens Z.Carolina
Foto 2 + 3: Otodus Marokko
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
Hoi Gunther,
De kleur van de wortels uit bone valley zijn vaak wit van kleur maar als je kijkt naar de kleur van het kleine tandje rechts boven dan kun je zien dat dat niet altijd zo is.
Dus wat martijn zegt zou best wel kunnen.
gr erik
E.J.
- Supergraver
Antw: Antw: OOOOHH......AAAAHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oeps dat maakt het voor mij helemaal een mengelmoesje. Ik ken de Hawthorne formatie (idd Plioceen) alleen van South Carolina en Georgia en niet van N.Carolina (ik kan er natuurlijk ook naast zitten, dus graag assistentie).mineraal0 schreef:
@ Martijn : Op het kaartje staat ook 12 miljoen jaar oud , Hawthorne Formation ...
Veel van de aangeboden Megs komen uit deze formatie en dan metname uit S. Carolina.
Gr
Martijn
Antw: Antw: Antw: OOOOHH......AAAAHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Supergraver schreef:Oeps dat maakt het voor mij helemaal een mengelmoesje. Ik ken de Hawthorne formatie (idd Plioceen) alleen van South Carolina en Georgia en niet van N.Carolina (ik kan er natuurlijk ook naast zitten, dus graag assistentie).mineraal0 schreef:
Veel van de aangeboden Megs komen uit deze formatie en dan metname uit S. Carolina.
Gr
Martijn
Op het kaartje staat dat de tand uit S. carolina komt , is dat in tegenspraak met iets anders ? Ligt Bone Valley soms in N. carolina ?
Allemaal zeer verwarrend :S.
- Supergraver
Antw: Antw: Antw: Antw: OOOOHH......AAAAHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mineraal0 schreef:
Op het kaartje staat dat de tand uit S. carolina komt , is dat in tegenspraak met iets anders ? Ligt Bone Valley soms in N. carolina ?
Allemaal zeer verwarrend :S.[/quote]
Let op:
Hawthorne formatie gaat samen met South Carolina. Maar jij sprak ook nog over Beaufort County en dat past dus niet in dit rijtje thuis

Oja de \'Bone Valley\' is een vrij groot begrip. Oa Hardee County en Polk County vallen onder het gebied wat men de Bone Valley noemt. Wanneer men het over fossielen uit dit gebied heeft, bedoelt men hier doorgaans mee de Miocene tanden en fossielen uit de Fosfaat groeves. Landvondsten dus, maar op het net worden ook vaak fossielen uit de Peace River en andere rivieren onder deze naam aangeboden. Dit werkt zeer verwarrend omdat de land Megs uit dit gebied zeer gewild zijn en de tanden uit de rivieren over het algemeen veel minder. Maar aangezien deze rivieren door dit gebied stromen, wordt je legaal bij de neus genomen

Nog even over het begrip \'County\'
Oorspronkelijk betekend County het land van de Count oftewel Graafschap land van de Graaf. Dit is omdat het grootste deel van de VS ooit onder het Gemenebest (oftwel onder de Koning of Koningin van Engeland) viel hebben ze dat voor het gemak over genomen, hoewel er in dit geval van een Graaf geen sprake meer was. Een aantal Counties vormen een staat en al die staten vormen weer de VS.
Gr
Martijn
[Bewerkt door Supergraver op 27-10-2007 om 17:19 NL]

Jaap vertelde vrijdag tegen mij in Mill: kijk maar eens even naar dit topic, dat is zeker de moeite waard.
Ik zie inderdaad veel mooie foto´s met nog mooiere uiteenlopende exemplaren, ik wil er graag nog iets aan toevoegen vanuit mijn verzameling, iets wat er nog niet bij staat.
-foto 1 en 2 Jet Black Meg.(echt pikzwart)
-foto 3 een Reus van een Bone Valley Meg(bijna iedereen weet dat een Meg. uit BV van meer dan 3 inch al zeldzaam is.)
-laatste 3 foto´s een forse onderkaakse Meg met een gigantische vervorming aan de wortel.(Pathologisch misvormde Meg.)
Groeten Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Hier zij nog wat foto\'s van de Meg\'s waar van de vindplaats nog steeds onduidelijk is.
@ Martijn : Dus Hawthorne formatie gaat niet samen met Beaufort county ?
Volgens mij komt de meg wel degelijk uit S. carolina maar is geen riviervondst.
Bone Valley lijkt mij ook wat vreemd maar je kan nooit weten

Er zijn Bone Valley meg\'s met een andere kleut wortel als wit maar die zijn dan ook zeldzamer. Wit is echt de basiskleur voor Bone Valley Meg\'s.
gr,
g.