Vale gier in Nismes !!! (recent, geen fossiel)
Antw: Vale gier in Nismes !!! (recent, geen fossiel)
Hoi Tandenzoeker,
om nog even op die \"gier\"terug te komen: ook op waarneming.nl denkt men dat het een buizerd was. Argumenten: slechts 5 vingers aan de vleugels, in plaats van 6 of 7 voor arenden en gieren, en donkere polsvlekken aan de onderkant van de vleugels.
Om het even na te lezen:
http://forum.waarneming.nl/forum/index. ... ntry363938
Meer kan ik er niet van maken, dus excuses voor mijn te snelle twijfel...
Hartelijke groet,
Eric
om nog even op die \"gier\"terug te komen: ook op waarneming.nl denkt men dat het een buizerd was. Argumenten: slechts 5 vingers aan de vleugels, in plaats van 6 of 7 voor arenden en gieren, en donkere polsvlekken aan de onderkant van de vleugels.
Om het even na te lezen:
http://forum.waarneming.nl/forum/index. ... ntry363938
Meer kan ik er niet van maken, dus excuses voor mijn te snelle twijfel...
Hartelijke groet,
Eric
Helaas zijn geen van de foto\'s van een vale gier. Vergelijk maar met de foto er onder, daar zie je dat de kop veel verder uitsteekt.tandenzoeker schreef:
Hallo iedereen,
Dit wou ik toch ook met jullie delen. Gisteren (zondag 25 mei) naar de regio Nismes geweest. Toen we op een gegeven ogenblik naar boven zagen: een gigantische roofvogel. Vlug enkele fototjes genomen (maximale zoom, want hij zat al redelijk hoog), en thuis eens in detail bezien. Zouden de twee bovenste fotos niet van een Vale gier kunnen zijn??? Dat beest was echt gi-gan-tisch! Fantastisch om dat bij ons live mee te maken. Een vale gier die op thermiek naar boven zweeft op zoek naar een hapje! De twee onderste fotos daarentegen zouden een gewone buizerd kunnen zijn, die daar ook rondzweefde. By the way, we waren niet op zoek naar fossielen, maar wel op \"jacht\" naar inlandse orchideeen, en ook dat was een succes!
[Bewerkt door tandenzoeker op 26-05-2008 om 12:14 NL]
Het zijn allemaal buizerds, roofvogels kunnen soms veel groter lijken (of veel kleiner) als dat ze werkelijk zijn.
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Vale gier in Nismes !!! (recent, geen fossiel)
Dit is moeilijk te zien op de foto, maar wordt wel duidelijk als je de helderheid opkrikt met een bewerkingsprogramma.lowlander schreef:
donkere polsvlekken aan de onderkant van de vleugels.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Er zijn gisteren in Nederland in Limburg en in Brabant een paar kleine groepjes Vale Gieren gezien. Ik dacht ook dat je de vale gier zelden alleen ziet, altijd in groepjes of grote groepen. De lammergier is wel een eenzaat, maar ik weet niet of die al eens hier gezien is.
groeten van de brabantse bende