Teutonia - Fossiel.net excursie geslaagd!
Antw: Teutonia - Fossiel.net excursie geslaagd!
Zoals ik al eerder zei het was erg leuk. Wij hebben erorm genoten van het uitstapje en vonden (en vinden het nog) het jammer dat we alleen op de zondag konden.
Maan nur het volgende:
Wanneer gaan we weer, en waarheen? Ideëen??
Ik wil eventueel wel iets organiseren met behulp van een paar andere leden. als er genoeg ideëen binnenkomen. misschien iets in juni?
Laat me eat weten via de mail of via het forum.
@GerritJan, alvast bedankt voor de volgende keer.
groetjes Mirjam (en Robert)
Maan nur het volgende:
Wanneer gaan we weer, en waarheen? Ideëen??
Ik wil eventueel wel iets organiseren met behulp van een paar andere leden. als er genoeg ideëen binnenkomen. misschien iets in juni?
Laat me eat weten via de mail of via het forum.
@GerritJan, alvast bedankt voor de volgende keer.
groetjes Mirjam (en Robert)
Groningse afdeling van de Brabantse Bende
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Fijn dat je ervan genoten hebt. Ik vond het ook heel gezellig.
Ik weet niet wie het de volgende keer gaat organiseren. Denk dat het weer tijd is voor het fossiel net uitje, dus dan wordt het vermoedelijk de Eiffel (??) en gaat de stok over naar Herman.
Beloof me dan wel dat je nergens meer over struikelt, want dat was even schrikken.
Natuurlijk kan iedereeen een forum uitje organiseren en ideeen en initiatieven zijn altijd welkom.
Groetjes
Ps: als ik nog eens naar Rheine ga laat ik het je wel weten. Denk nu eerst weer eens naar Hoevenen te gaan de volgende keer, want daar ben ik een hele poos niet geweest.
Ik weet niet wie het de volgende keer gaat organiseren. Denk dat het weer tijd is voor het fossiel net uitje, dus dan wordt het vermoedelijk de Eiffel (??) en gaat de stok over naar Herman.
Beloof me dan wel dat je nergens meer over struikelt, want dat was even schrikken.
Natuurlijk kan iedereeen een forum uitje organiseren en ideeen en initiatieven zijn altijd welkom.
Groetjes
Ps: als ik nog eens naar Rheine ga laat ik het je wel weten. Denk nu eerst weer eens naar Hoevenen te gaan de volgende keer, want daar ben ik een hele poos niet geweest.
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Hoi mede fossiel-punt-netters,
Tof jullie in Hannover zowel in Höver als in Teutonia te treffen! Jullie hebben mooie vondsten gedaan zeg. Ook voor NGV-afdeling Utrecht 't Gooi was het zeer geslaagd. Veel mooie vondsten waaronder Micrasters, Echinocoryssen, ammonnieten en ook "zonnesponzen", die mooie platte, heb er zelf een kleine compleet met wortel. Sinds deze excursie ben ik de sponzen ook meer gaan waarderen.
Dat mooie ding op die belemniet is inderdaad een solitaire koraal, op mijn (zelfde type) exemplaar zie je ook duidelijk radiale septa.
Nu nog ff alles mooi schoonmaken en verder uitprepareren.
Groet,
Stefan
Tof jullie in Hannover zowel in Höver als in Teutonia te treffen! Jullie hebben mooie vondsten gedaan zeg. Ook voor NGV-afdeling Utrecht 't Gooi was het zeer geslaagd. Veel mooie vondsten waaronder Micrasters, Echinocoryssen, ammonnieten en ook "zonnesponzen", die mooie platte, heb er zelf een kleine compleet met wortel. Sinds deze excursie ben ik de sponzen ook meer gaan waarderen.
Dat mooie ding op die belemniet is inderdaad een solitaire koraal, op mijn (zelfde type) exemplaar zie je ook duidelijk radiale septa.
Nu nog ff alles mooi schoonmaken en verder uitprepareren.
Groet,
Stefan

Hier ook nog wat foto,s van mij.De 1ste,mijn zonnenzwammetje.2e foto een blok helemaal vol met verdrukte zee-egels.Mooi plaatje,jammer dat ze verdrukt zijn.Overzicht van de groeve.Laatste foto(helaas niet scherp) deel van de groep
[Bewerkt door Erik-B op 08-04-2009 om 22:46 NL]
- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 636 times
Zwam? Het is geen paddenstoel!
"Sonnenuhrschwamm" oftewel zonnewijzer-spons. Maar Coeloptychium lijkt me beter.
In jouw geval, Erik, Coeloptychium agaricoides.
"Sonnenuhrschwamm" oftewel zonnewijzer-spons. Maar Coeloptychium lijkt me beter.
Time fades away (Neil Young)
Antw: Antw: Teutonia - Fossiel.net excursie geslaagd!
Bedankt voor de determinatie Tom ;-)Ben benieuwd naar jouw vondstenSpongebob schreef:
Zwam? Het is geen paddenstoel!
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Teutonia - Fossiel.net excursie. Vondsten!
Hier enkele foto's van mijn vondsten het weekend.
Foto 1: Micrasters (Micraster brevis??)
Foto 2: Belemnieten
Foto 3: Zonnewijzer-spons
Foto 4: Scaphites achtige
Foto 5: Echinocoryssen
Foto 6: compilatie
Foto 7: nog enkele Micrasters
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 09-04-2009 om 18:59 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Wow! Dat ziet er goed uit Gerrit-Jan! Die Scaphites vind ik erg mooi
Mooie vondsten Gerrit-Jan. Was er ook nog iets voor de anderen over?
De senioribus nil nisi bene