Preparatie trilobieten Marokko
Antw: Preparatie trilobieten Marokko
Ondertussen heb ik enkele naalden aangescherpt en dit is inderdaad een zeer handig instrument om op de moeilijk bereikbare plaatsen de laatste restjes matrix te verwijderen.
Ik heb ook bij de apotheker wat injectienaalden gehaald, maar deze zijn te buigzaam voor dit soort werk.
In elk geval interessante en zeer bruikbare tips.
Lugo
Ik heb ook bij de apotheker wat injectienaalden gehaald, maar deze zijn te buigzaam voor dit soort werk.
In elk geval interessante en zeer bruikbare tips.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

Het volgend projectje vlot al redelijk goed: het gaat om een Gerastos. Naar Gerastos normen is dit beest enorm. Omdat op het ruwe stuk al duidelijk te zien was dat er een goede fit is tussen de vrije wang en de rest van de kop, was de kans redelijk groot dat het dit keer om een compleet exemplaar gaat. Dat bleek zo te zijn, al is de linker librigena wel wat veschoven.
Tot mijn verrassing bleek het beestje opgerold. Tot overmaat van ramp brak de steen nog eens in twee bij het trimmen, waardoor ik op zoek mocht naar een aantal snippers schaal die waren weggesprongen. Maar uiteindelijk alles teruggevonden en gelijmd.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Frederik,
weer knap gedaan.
Ik neem aan dat het pygidium volledig aansluit met het cephalon; gaat in dit geval alle matrix er af, zodat u een volledig vrijgemaakte trilobiet overhoudt. Of blijft er nog wat matrix over, waar het beestje aan vast zit.
Lugo
weer knap gedaan.
Ik neem aan dat het pygidium volledig aansluit met het cephalon; gaat in dit geval alle matrix er af, zodat u een volledig vrijgemaakte trilobiet overhoudt. Of blijft er nog wat matrix over, waar het beestje aan vast zit.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Ik hou eigenlijk liefst altijd wat matrix bij het fossiel. Je weet trouwens ook nooit of dat nog van pas kan komen (vb. datering, microfossielen...). Het gebeurt vaak dat pygidium en cephalon niet mooi op elkaar aansluiten, dus dat valt nog te bezien.
Ik had stiekem wel gehoopt dat deze mooi uitgestrekt zou liggen, gezien de grootte was dat een heel mooi stuk geweest.
Ik had stiekem wel gehoopt dat deze mooi uitgestrekt zou liggen, gezien de grootte was dat een heel mooi stuk geweest.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
gerastos blijft leuk... hebben wel iets die beestjes
ben benieuwd wanneer we de eerste te zien krijgen met enorme vrijliggende stekels, of eentje "vrij zwemmend" op een sokkeltje
We hebben nu opgerolde beestjes gezien, gestrekte, gekromde, met bultjes zonder bultjes, platte (met kleine stekeltjes)
Van achter de pc lijkt het je wel heel makkelijk af te gaan... komt allemaal even mooi onder de naald vandaag bij jou.
ben benieuwd wanneer we de eerste te zien krijgen met enorme vrijliggende stekels, of eentje "vrij zwemmend" op een sokkeltje
We hebben nu opgerolde beestjes gezien, gestrekte, gekromde, met bultjes zonder bultjes, platte (met kleine stekeltjes)
Van achter de pc lijkt het je wel heel makkelijk af te gaan... komt allemaal even mooi onder de naald vandaag bij jou.
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Haha, het gaat natuurlijk niet altijd even vlot.
Ik heb slechts een paar ruwe stukken met stekeltjes liggen. Elke keer als ik een nieuw projectje kies grijp ik naar een stekelloos exemplaar. Ik probeer mij dus in te houden.
Maar ik heb wel een leuk gestekeld oefenstukje liggen. Misschien voor binnenkort
Ik heb slechts een paar ruwe stukken met stekeltjes liggen. Elke keer als ik een nieuw projectje kies grijp ik naar een stekelloos exemplaar. Ik probeer mij dus in te houden.
Maar ik heb wel een leuk gestekeld oefenstukje liggen. Misschien voor binnenkort

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ben benieuwd of en zo ja welke verschillende species je in je uitdijende verzameling Proetidae hebt. Maar ik begrijp dat je aan de preparatie voorrang geeft. Je hebt er kennelijk nogal wat gevonden. Leuk, want vaak komt men hoofdzakelijk met (Flexi-,Dia-)Calymenes uit Marokko terug (vzv het eigen vondsten betreft).
De senioribus nil nisi bene
stekelloos kan ook moeilijk genoeg zijn natuurlijk... voor mij althans wel
Maar ik blijf benieuwd, ook al zijn het fragmentjes met stekels, lijkt me moeilijk zat en denk dat de volgers hier ook wel wat fragmentjes kunnen waarderen.
Het gros wat we hier "lokaal" vinden zijn toch ook fragmenten en daar zijn de meesten ook erg blij mee.
Maar ik blijf benieuwd, ook al zijn het fragmentjes met stekels, lijkt me moeilijk zat en denk dat de volgers hier ook wel wat fragmentjes kunnen waarderen.
Het gros wat we hier "lokaal" vinden zijn toch ook fragmenten en daar zijn de meesten ook erg blij mee.
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Antw: Antw: Preparatie trilobieten Marokko
nestor schreef:
Je hebt er kennelijk nogal wat gevonden.

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)