Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?
Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?
@ Jordy,
Ik heb 1 boek, wat copien en Pdf bestanden gekocht bij Fehse, zodra dit laatste boek uitkomt, koop ik ook de boeken over de trivirostra en pusula. Daarnaast copier ik alles uit boeken, ik koop geen boeken met 99% of meer info over andere schelpen
Groetjes Bram
Ik heb 1 boek, wat copien en Pdf bestanden gekocht bij Fehse, zodra dit laatste boek uitkomt, koop ik ook de boeken over de trivirostra en pusula. Daarnaast copier ik alles uit boeken, ik koop geen boeken met 99% of meer info over andere schelpen

Groetjes Bram
Beste Pascal,
4 februari gaan we zoeken, rond de klok van 8. Mocht het een succes zijn, gaan we 11 feb ook weer
Misschien dat we je tegenkomen op het strand!
Groetjes Bram
4 februari gaan we zoeken, rond de klok van 8. Mocht het een succes zijn, gaan we 11 feb ook weer

Groetjes Bram
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Brammiej,ik denk niet dat 4 febr een succes zal worden,heb ik al uitgelegd qua tij.Op 11 febr ga ik voor de eerste keer dit jaar naar Frankrijk,als het weer dat toelaat.Op 3 Febr verjaart mijn vrouw,ik zal proberen niet te zat te zijn ,anders kan ik niet uit mijn bed,maar we zien elkaar wel op het strand.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,vandaag een nieuwe soort gevonden,Trivia Unepucntata.GR(11 mm)(Welke vereniging zou hem eens willen bezig houden met alle soorten,alle kleurvarieaties,in beeld te brengen van Knokke,het zou al een heel mooi Trivia boekje zijn denk ik,daar er zo weinig over terug te vinden is)
[Bewerkt door strandjutters op 18-01-2012 om 19:11 NL]
strandjutters
- strandjutters
Hallo iedereen,wat cijfers,ik heb er nu ongeveer 2000.Daarvan zijn 10% recent.van de recente is 85% monacha en 15% arctica.Fossiel :70% monacha 15% arctica 10%Coccinelloides 2,5 % testudinella 2,5% parvula 0,2 % Fraeks.Misschien niet interessant,maar voor mij leuk om weten.GR
[Bewerkt door strandjutters op 19-01-2012 om 19:57 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 19-01-2012 om 19:57 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,ik denk dat we met dit topic er een beetje doorzitten,ik heb er van genoten,en ik hoop sommige van jullie ook.Voor mijn nummer tweeduizend heb ik gekozen voor deze hier afgebeeld,een kleine Trivia met toch weer niet de normale structuur,de groefe op de rug lijkt wat aan de lage kant,en de windingen zijn onregelmatig.Nu ik blijf er wel achter zoeken natuurlijk,je weet nooit waar het eens goed kan voor zijn.(Onderzoek of zo)Ik had er vanavond 28stuks en wat leuke tanden.GR
strandjutters

Hallo Strandjutters en Brammiej,
ik was gisteren bij een kennis en daar lagen 10 Trivia's in 1969 gevonden bij Port Louis Bretagne.
er zaten er 4 in het eerste doosje, Monacha.
Die eerste vier plaats ik nu.
ik heb de bovenzijde en onderzijde op de foto gezet.
misschien heb je er wat aan ,misschien niet,maar je weet waar ze vandaan komen.
kaartje erbij gefotografeerd.
Gr.
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
zijn eigen domheid te bevatten.

Hier de andere zes stuks,
Trivia Arctica.bij de eerste vier zaten vlekjes, bij deze niet.
komen ook uit 1969,Port Louis Bretagne.
kijk maar of je er iets mee aan kan.
Als je ze afzonderlijk gefotografeerd wilt hebben en de maten erbij, dan ga ik wel terug komende week.
laat maar weten.
Gr .
Pangeaman - Niemand is slim genoeg om
Beste Pangeaman,
De eerste 4 zijn 100% Monacha's.
De volgende 6 zijn diverse, met name Trivia hispania. Graag zie ik aparte foto's met maataanduiding, zodat ik je de namen kan geven. Overigens behoren de Triviidae niet meer tot de Cypraeoidae maar Velutinoidae. Hierbij behoren de Eratoidae en Velutinidae. De reden van de verplaatsing naar deze groep is de leefwijze en voedingswijze. Cypraeoidae grazen koralen af voor algen, Velutinoidae leven van zakpijpen.
Groet Bram
De eerste 4 zijn 100% Monacha's.
De volgende 6 zijn diverse, met name Trivia hispania. Graag zie ik aparte foto's met maataanduiding, zodat ik je de namen kan geven. Overigens behoren de Triviidae niet meer tot de Cypraeoidae maar Velutinoidae. Hierbij behoren de Eratoidae en Velutinidae. De reden van de verplaatsing naar deze groep is de leefwijze en voedingswijze. Cypraeoidae grazen koralen af voor algen, Velutinoidae leven van zakpijpen.
Groet Bram
- strandjutters
Hallo,op het eerste zicht,lijkt mij nummer 6 anders te zijn.GR
strandjutters