Preparatie trilobieten Marokko
Antw: Preparatie trilobieten Marokko
wordt ook best een flinke jongen schat ik zo..
kijk uit voor scheurtjes in de matrix
kijk uit voor scheurtjes in de matrix

oeps...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Preparatie trilobieten Marokko
Eerst is een klein stukje cephalon vrijgelegd als referentie. Dat was al een moeilijke start, want de matrix kleeft vooral aan de voorzijde erg hard. Maar dat weet je niet op voorhand natuurlijk. Toen ik zag dat het achteraan wat vlotter ging ben ik daar op zoek gegaan naar het pygidium. Misschien werk ik mijn weg wel van achter naar voor in plaats van omgekeerd. Dat werkt soms iets lastiger omdat je dan soms bij elk segement een 'trapje omhoog' moet, maar hier zou dat moeten meevallen.Lugo schreef:
welk stukje ( pydidium of cephalon) hebt u eerst vrijgelegd, alvorens te lijmen en is dit gelijmd met akemi, met secondenlijm of met nog iets anders?
Het lijm is met een tweecomponenten epoxylijm type 'betere bouwmarkt' gedaan. Ik verwacht een betere lijm in de postbus één dezer dagen, dus mogelijk daarover binnenkort meer.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hallo, indrukwekkend mooi prep en fotowerk; ik ben wel benieuwd naar de tijdsinvestering die je moet doen om zulke kwaliteit te bereiken.
groeten, Bert
groeten, Bert
Elbert
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Dag Bert, ik had je berichtje gemist.
De tijdsinvestering varieert enorm van fossiel tot fossiel, maar is al snel meer als 5 uur tot enkele tientallen uren als je het echt goed wil doen bij deze stukken. Kleine trilobietjes gaan soms een stuk sneller, je moet maar weinig matrix verzetten.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Deze is een verzetje tussendoor.

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ondanks de "plekkerige" matrix bij de Hollardops zie ik toch totaal geen impact van de prepareerpen of resten matrix op het fossiel.
Dat is werkelijk prachtig werk( en is mij tot nu toe nog niet gelukt).
Zoals je ook al eerder opmerkte, dit is qua afmeting een kanjer.
Het "verzetje" zit waarschijnlijk wat losser in zijn matrix ( is juist daarom misschien een verzetje?).
Lugo
Dat is werkelijk prachtig werk( en is mij tot nu toe nog niet gelukt).
Zoals je ook al eerder opmerkte, dit is qua afmeting een kanjer.
Het "verzetje" zit waarschijnlijk wat losser in zijn matrix ( is juist daarom misschien een verzetje?).
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Losser in de matrix, én klein van formaat (dan gaat het vooruit). Ik denk dat de foto is genomen na ca. 2 uur preppen 
En tot nu toe zijn er inderdaad weinig treffers op de Hollardops. De matrix is wel zodanig plakkerig dat soms een splintertje van de schaal mee afspringt met de matrix (ik spreek dan over splintertjes van misschien 0,2 mm of kleiner). Dat zie je niet echt, want er is geen kleurverschil, maar de kleine pukkeltjes die deze soort heeft, zijn plaatselijk dan wel weg. Maar dat zie je eigenlijk enkel onder de binoculair, valt dus wel mee.

En tot nu toe zijn er inderdaad weinig treffers op de Hollardops. De matrix is wel zodanig plakkerig dat soms een splintertje van de schaal mee afspringt met de matrix (ik spreek dan over splintertjes van misschien 0,2 mm of kleiner). Dat zie je niet echt, want er is geen kleurverschil, maar de kleine pukkeltjes die deze soort heeft, zijn plaatselijk dan wel weg. Maar dat zie je eigenlijk enkel onder de binoculair, valt dus wel mee.

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:

Het verzetje is verzet.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:

... en ook de Hollardops begint stilaan vorm te krijgen. Op veel plaatsen hangen er nog kleine witte puntjes matrix aan, dit zijn geen treffers.
Ik zat er wel één keer lelijk in, puur door een inschattingsfout te maken door met een vermoeide kop te zitten preppen. Dat was even schrikken.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Frederik,
dat "verzetje" is werkelijk prachtig; ik zou zeggen puntgaaf in de letterlijke betekenis van het woord.
Ook de Hollardops is heel mooi. De hit, waarvan jij spreekt, is op foto niet te merken.
Ook de witte puntjes matrix zijn nauwelijks te zien.
Worden die eventueel nog verwijderd ( met stralen??).
Lugo
dat "verzetje" is werkelijk prachtig; ik zou zeggen puntgaaf in de letterlijke betekenis van het woord.
Ook de Hollardops is heel mooi. De hit, waarvan jij spreekt, is op foto niet te merken.
Ook de witte puntjes matrix zijn nauwelijks te zien.
Worden die eventueel nog verwijderd ( met stralen??).
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites