Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?
Hallo Brammiej,toen ik daarnet op de dijk aan het werk was,zag ik uit het Oosten(droge wind)veel zand verhuizen van de ééne plaats naar de ander,zeker niet goed voor schelpen te zoeken.Er is ook geen tij.Ik ging vanavond je toch nog proberen te overtuigen niet die lange reis te doen voor niets.Zaterdag 25 Febr is het een mooie tij 4 meter 60,dit is dezelfde tij als afgelopen week en deze was zeer vruchtbaar.Wat de Trivia's betreft,ik neem ook maar mee wat er voor mijn voeten ligt.De Trivia's die ik toon bij de laatste foto's met het gleufje op de rug,daar heb ik er al meerdere van,ze eindigen ook met een klein bolletje op het einde van de winding,heb je er een naam voor,en of voorbeelden wat deze soort betreft.Ook begrijp ik niet goed wat je bedoelt met,dat ik het breder moet zien als de verschillen in de Trivia soorten,soms in een klein detail zitten.Ook zie ik Trivia's passeren die een andere naam krijgen omdat ze van een andere plaats komen,en toch zijn het dezelfde als we hier vinden.Of kun jij mij de verschillen van beide even uitleggen,het zou makkelijker zijn voor mij om iets te determineren.Gr Pascal
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,ik geef een voorbeeld.Pangeaman zijn laatste Trivia noemt Trivia Hispania,versdood.Ik plaats dit Triviatje die er precies op lijkt,qua kleur en qua windingen,beide hebben 22 windingen ook de mondhoek is precies het zelfde,alleen noemt hij hier Trivia Arctica want Hispania komt niet voor aan de Belgische en Nederlandse kust.GR
strandjutters
Beste pascal,
Ik zal even een kaartje voor je tekenen waar RECENTE trivia's van Europa voorkomen.
Groet Bram
Ik zal even een kaartje voor je tekenen waar RECENTE trivia's van Europa voorkomen.
Groet Bram

Ha Pascal,
Ik heb even een kaartje voor jou gemaakt in de hoop dit voor jou iets te verduidelijken. Dit gaat om de geografische verspreiding, zoals deze op dit moment bekend is.
Daarnaast kan je zomaar de primeur hebben van een noordelijkere verspreiding van de Trivia hispania. Daarom vraag ik je, heb je meer van deze exemplaren en kan je deze op een foto zetten? Graag ook van de zijkant. Aantal windingen kan kloppen, maar de trivia kan verkleurd zijn, vergeet dit niet!
Er zijn nog 2 trivia's die extreem veel lijken op de arctica, namelijk de mollerati en multilirata. Gelukkig dat deze in de Middelandse zee leven, scheelt meer discussies

Door jouw bevindingen was ik al van plan naar Knokke te komen, mocht daar nu ook hispania voorkomen, of een hybride variant op arctica, zou dat een mooie ontdekking kunnen zijn.
(Graag vraag ik je wel van te voren je bericht te lezen voordat je hem plaats, zodat er eventuele aanpassingen gedaan kunnen worden en iedereen begrijpt wat je bedoelt, maar dat terzijde).
Groetjes Bram
- strandjutters
Hallo Brammiej,misschien drink ik ook wel palm tijdens het eten 

strandjutters
- strandjutters

Hallo Brammiej,als ik kijk in mijn vondsten van afgelopen weekend,lijken deze twaalf het meest op het vorig Triviatje,qua dikte van de windingen,en hoeveelheid.Ik kan niet van alle twaalf 5 foto's maken.Als er ééntje tussenzit waar je meer foto's van wenst te zien ,laat het maar weten.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,als ik kijk tussen mijn fossiele Trivia's valt het op dat sommige nog een mooie glans hebben,dit zullen wel de betere bewaarde zijn denk ik.GR(Trivia's zijn rond de 12 mm)
[Bewerkt door strandjutters op 02-02-2012 om 20:15 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 02-02-2012 om 23:52 NL]
strandjutters
Hey Pascal,
Kan je 1 foto maket van alle 12 op 1 foto van de rugzijde, maar dan in natuurgetrouwe kleur?
Groetjes Bram
Kan je 1 foto maket van alle 12 op 1 foto van de rugzijde, maar dan in natuurgetrouwe kleur?
Groetjes Bram
- strandjutters

Hallo Brammiej,ik heb een 2 foto's gemaakt van de twaalf samen,de tweede foto is de echte kleur zoals ik ze hier voor mij zie.GR(de grootste is 9 mm)
[Bewerkt door strandjutters op 03-02-2012 om 18:58 NL]
strandjutters
Hey!
Het lijkt er sterk op dat dit Trivia Hispania is! Kan je een close-up van de mooiste maken, ook onderzijde. De 2e op de bovenrij of 3e op de onderste rij. Vind je het goed dat ik je foto's gebruik en doorstuur?
(waarom bewerk je de kleur van je foto's? hieruit blijkt er wel degelijk verwarring te ontstaan, aangezien trivia's ook op kleur gedetermineerd worden;) )
Groetjes Bram
Het lijkt er sterk op dat dit Trivia Hispania is! Kan je een close-up van de mooiste maken, ook onderzijde. De 2e op de bovenrij of 3e op de onderste rij. Vind je het goed dat ik je foto's gebruik en doorstuur?
(waarom bewerk je de kleur van je foto's? hieruit blijkt er wel degelijk verwarring te ontstaan, aangezien trivia's ook op kleur gedetermineerd worden;) )
Groetjes Bram