Preparatie trilobieten Marokko
Antw: Preparatie trilobieten Marokko
Frederik,
dat klopt, want jij beschrijft dat je nog verder gaat verfijnen.
Het echte eindresultaat kan dus alleen maar nog mooier worden, dan dat het nu al is.
Uit het zijaanzicht blijkt hoe dun de matrix al is aan de onderkant van de trilo.
Ik ben wel echt benieuwd , als je nog verder gaat prepareren tussen de staartstekels en eventueel tussen de uiteinden van de pleurae, hoe dit beestje gaat reageren.
mvg
Lugo
dat klopt, want jij beschrijft dat je nog verder gaat verfijnen.
Het echte eindresultaat kan dus alleen maar nog mooier worden, dan dat het nu al is.
Uit het zijaanzicht blijkt hoe dun de matrix al is aan de onderkant van de trilo.
Ik ben wel echt benieuwd , als je nog verder gaat prepareren tussen de staartstekels en eventueel tussen de uiteinden van de pleurae, hoe dit beestje gaat reageren.
mvg
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Antw: Antw: Antw: Preparatie trilobieten Marokko
Heel mooi Frederik en inderdaad een interessante houding .Mega_Lo schreef:Super, echt super!Frederik schreef:
Nog een zicht op de zijkant.
Nikola ik heb je trouwens twee mail gestuurt.
GR. Dominiek
Keep looking evry time
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:

Nu is het vrijwel enkel nog fijne preparatie, matrix verwijderen tussen de pleura, en aan de hoekjes en randjes. Alles bij elkaar nog wel een hele klus, maar het is grotendeels achter de rug. Het is boeiend om te zien hoe de ornamentatie van het pantser wijzigt naar de randen toe (de rand vormde bij leven het contact tussen trilobiet en sediment). Soms (vb. bij Proetida) zie je terraslijnen, bij deze soort wordt de fijne tuberkulering iets grover en meer uitgesproken naar de rand toe.
Intussen ben ik begonnen met de matrix onder en tussen de stekels te verwijderen. De scherpe rand 'ronden' met de prepareernaald is altijd wel een beetje spannend. Waar de matrix verweerd is (dat zie je door de bruine verkleuring) komt hij vlotjes los, de andere zijde van de trilobiet zal moeizamer gaan.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Weer een fraai resultaat. Mooie "actie-stand".
De senioribus nil nisi bene
Heel mooi, Frederik.
Het vrijmaken aan de achterkant van de stekels op het pygidium vind ik echt een huzarenstuk. Want het materiaal is toch zeer dun en toch zo broos.
echt knap.
Lugo
Het vrijmaken aan de achterkant van de stekels op het pygidium vind ik echt een huzarenstuk. Want het materiaal is toch zeer dun en toch zo broos.
echt knap.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Antw: Antw: Preparatie trilobieten Marokko
Eindresultaat?ammonietje schreef:
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Groetjes Nico
Is dit het eindresultaat niet dan?
Fantastisch stuk. Hoe een vitrine vol met resultaten van dit soort prepwerk er wel niet uit moet zien...