vondsten winterswijk april 2010

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Henk Jan
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Antw: vondsten winterswijk april 2010

Bericht door Henk Jan » 13 mei 2010, 00:46

Ik kan in de betreffende publicatie in Staringia niet veel over Saurosphargis vinden. Komt-ie vaak voor? (Natuurlijk HOOP ik op een zeldzame vondst!)

HJ

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 15 mei 2010, 14:45

toch nog enige twijfel bij mij over naampje van de 2 wervels, kan ik op het kaartje Nothosaurus sp. schrijven of is een andere nothosauridae (Lariosaurus of Ceresiosaurus) ook nog een mogelijkheid en dat ik ze daarom maar beter Nothosauridae kan noemen?
oh en henk jan, volgens mij is saurosphargis vrij zeldzaam. (ze hebben nog nooit de kop van een Saurosphargis gevonden en het holotype is in de oorlog verloren gegaan dacht ik)
gr
sander

Erik-B
Antw: Antw: vondsten winterswijk april 2010

Bericht door Erik-B » 15 mei 2010, 14:51

masteroffossiles schreef:
toch nog enige twijfel bij mij over naampje van de 2 wervels, kan ik op het kaartje Nothosaurus sp. schrijven of is een andere nothosauridae (Lariosaurus of Ceresiosaurus) ook nog een mogelijkheid en dat ik ze daarom maar beter Nothosauridae kan noemen?
oh en henk jan, volgens mij is saurosphargis vrij zeldzaam. (ze hebben nog nooit de kop van een Saurosphargis gevonden en het holotype is in de oorlog verloren gegaan dacht ik)
gr
sander
Nothosauridae zou ik op het plaatje zetten. Saurosphargis is idd erg zeldzaam. Door het stratigrafische zoeken is de laatste aantal jaren veel meer aan botmateriaal gevonden.

masteroffossiles

Bericht door masteroffossiles » 15 mei 2010, 15:47

stratigrafisch zoeken, bedoel je daarmee die mensen in die loopgraaf? dat je in de lagen die daarin blootliggen gaat zoeken?

Erik-B

Bericht door Erik-B » 15 mei 2010, 18:00

stratigrafisch zoeken, bedoel je daarmee die mensen in die loopgraaf? dat je in de lagen die daarin blootliggen gaat zoeken?
Waarom denk je anders dat die mensen zo zoeken? ;)

masteroffossiles

Bericht door masteroffossiles » 15 mei 2010, 18:49

omdat daar meer te vinden is dus:P. kan je trouwens zelf ook in die loopgraaf zoeken of moet je wachten tot dat iemand die daar zoekt weg gaat, omdat dat 'hun' plek is wat ze hebben afgesproken met de groeve eigenaars?

Erik-B

Bericht door Erik-B » 16 mei 2010, 00:44

omdat daar meer te vinden is dus:P. kan je trouwens zelf ook in die loopgraaf zoeken of moet je wachten tot dat iemand die daar zoekt weg gaat, omdat dat 'hun' plek is wat ze hebben afgesproken met de groeve eigenaars?
Ik denk niet dat ze je het in dank afnemen als je er gaat zitten(ook al kunnen ze eigenlijk geen aanspraak maken op dat stuk).Beetje een ongeschreven code. Maar als iemand er b.v. die dag niet is, dan kun je best op dat stuk gaan zoeken ;)

masteroffossiles

Bericht door masteroffossiles » 16 mei 2010, 12:40

ok, de volgende keer ga ik dus gewoon proberen het eerst in die loopgraaf te zitten, want daar vind je zowiezo meer dan in het voetafdruk niveau :P(vorige keer 5 uur in voet afdruk niveau gezocht en geeneen botje gevonden, laatste half uur in de loop graaf, 1 botje en enkele visseschubben).
gr
sander

Erik-B

Bericht door Erik-B » 16 mei 2010, 12:54

ok, de volgende keer ga ik dus gewoon proberen het eerst in die loopgraaf te zitten, want daar vind je zowiezo meer dan in het voetafdruk niveau :P(vorige keer 5 uur in voet afdruk niveau gezocht en geeneen botje gevonden, laatste half uur in de loop graaf, 1 botje en enkele visseschubben).
gr
sander
In de voetsporenlaag kun je heel sporadisch botjes/visresten vinden. Eigenlijk kun je in alle lagen wel wat vinden behalve de rooie(woestijnlaag volgens mij). Maar als je echt wat wil vinden is dit de beste manier. Dan is het nog hard werken en wil het niet zeggen ,dat in het stuk waar je zoekt wat zit. Heb ook wel eens eens dag niks gevonden. Een schep , pikhouweel en geologenhamer zijn pre. Succes!! Doe de groeten aan mijn broer Remco ;)

[Bewerkt door Erik-B op 16-05-2010 om 11:55 NL]

Henk Jan
Has thanked: 1 time

Bericht door Henk Jan » 16 mei 2010, 15:00

Dank voor jullie reacties. Hoewel uiteraard lang niet zo fraai als de vondsten van Erik, ben ik toch erg blij met mijn werveltje. Vond hem in 1974 om precies te zijn, toen dhr Oosterink ons in de groeve wegwijs maakte en een bepaalde laag aanwees.

HJ

Gesloten