vaststelling

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Ahuijsmans
Been thanked: 1 time
Antw: vaststelling

Bericht door Ahuijsmans » 25 mar 2011, 09:49

@ivok, precies wat ik dus bedoel. Goed verwoord ook overigens.
Een heel klein deel van de mensen is maar echt wetenschappelijk bezig, de rest is gewoon een soort verzamelwoede en god behoedde dat men niet alle 300000 tanden voor zichzelf kan hebben maar dat er meerdere mensen een deel krijgen. Dat idee heb ik heel sterk en dat gaat er ook niet uit.
Ik heb nog geen argumenten gehoord die anders bewijzen.

Ik vind ook dat het zgn verdraaien van het topic wel meevallen. Er wordt door de starter opgemerkt dat er minder gepost wordt. Er wordt ook om redenen en meningen gevraagd hoe dit zou komen, nou, ik en blijkbaar velen met mij hebben deze mening en komen met deze redenen dus dit is eigenlijk perfect on topic. Dat dit nou niet leuk is om elke keer te horen, tsjah, daar kan ik ook niks aan doen... het probleem blijft bestaan blijkbaar. Misschien dat het nu de tijd is om het echt eens goed uit te praten met zn allen?
Maar als ik dit direct hierboven zo lees dan vrees ik het ergste..

[edit] wel grappig overigens dat de mensen die nooit of te nimmer vindplaatsen doorgeven wel als eerste staan te mailen als je foto's post van tanden uit een nieuwe vindplaats ;)
Dan zijn ze ineens wel allemaal nieuwsgierig waar je ze vandaan hebt. Andersom hoor je nooit wat van ze.
Ik heb 2 mensen beloofd dat ze mee mogen, die bedoel ik dus niet hier he ;)
[/edit]

[edit2] bewerkt door somniosus? ow haha je hebt de plek weggehaald. Maak je geen zorgen hoor. Daar komt echt niemand binnen behalve wie ik wil. Namelijk bij kennissen op het land ;) [/edit2]

[Bewerkt door Somniosus op 25-03-2011 om 10:07 NL]

[Bewerkt door Ahuijsmans op 25-03-2011 om 10:12 NL]

[Bewerkt door Ahuijsmans op 25-03-2011 om 10:14 NL]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

Johwi
Contacteer:

Bericht door Johwi » 25 mar 2011, 11:17

Hoi allemaal, het lijkt mij als er goed antwoord op de vraag word gesteld er meerdere post volgen,,,,,lijkt mij.
De lol gaat eraf zodra er geen respons op een vraag komt.
Zie wat voor antwoord een beheerder van een fossielen site geeft op een "Stukje Gebit"
Lijkt mij niet in de haak.
Tja dan gaat de lol als onderwerp er gauw af.
Of het moet een stukje meg zijn die niet voorkomt in een gebied waar ze blijkbaar nooit hebben gezwommen dan word het verhaal anders.
Nee als beheerders al een loopje met je neemt dan weet je het al.
Geen goede reklame.
Je had beter als beheerder kunnen vragen waar dat vandaan komt of waar je dat gevonden heb, maarja dan geef je weer de locatie vrij ervan en dan gaat iedereen er weer graven. lol.
Dit is ook geen aanval op iemand maar vind dat je zoiets niet neer moet zetten.
Het is ja of nee, meer heb je niet op dit form.
Dat is mijn persoonlijke mening en vaststelling op dit Form.

Groeten Johwi.

[Bewerkt door Johwi op 25-03-2011 om 11:41 NL]

SeeYou!

phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times

Bericht door phil » 25 mar 2011, 11:43

Om eens terug te keren naar het plaatsen van vondsten; bestond daar geen plan om iets te doen met 'het fossiel van de maand'. Dit zou ook wat animo brengen en aansporing tot het tonen van vondsten. Groetjes,

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Antw: vaststelling

Bericht door Frederik » 25 mar 2011, 11:57

Johwi schreef:
Hoi allemaal, het lijkt mij als er goed antwoord op de vraag word gesteld er meerdere post volgen,,,,,lijkt mij.
De lol gaat eraf zodra er geen respons op een vraag komt.
Zie wat voor antwoord een beheerder van een fossielen site geeft op een "Stukje Gebit"
Lijkt mij niet in de haak.
Tja dan gaat de lol als onderwerp er gauw af.
Of het moet een stukje meg zijn die niet voorkomt in een gebied waar ze blijkbaar nooit hebben gezwommen dan word het verhaal anders.
Nee als beheerders al een loopje met je neemt dan weet je het al.
Geen goede reklame.
Je had beter als beheerder kunnen vragen waar dat vandaan komt of waar je dat gevonden heb, maarja dan geef je weer de locatie vrij ervan en dan gaat iedereen er weer graven. lol.
Dit is ook geen aanval op iemand maar vind dat je zoiets niet neer moet zetten.
Het is ja of nee, meer heb je niet op dit form.
Dat is mijn persoonlijke mening en vaststelling op dit Form.
Johwi, wow, dat is nogal een hoop om over na te denken. Normaal gezien zou ik me hier toch wel even slecht bij voelen, maar gelukkig is het 'geen aanval op iemand'.

@Ivok: Schitterende post.

@Phil: Inderdaad, ik was al begonnen met het format op punt te stellen, maar ben er nog niet toe gekomen het ook daadwerkelijk te lanceren.

[Bewerkt door Frederik op 25-03-2011 om 12:36 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

ivok

Bericht door ivok » 25 mar 2011, 13:26

hehe
toch fijn af om en toe een stukkie frustratie weg te schrijven

oeps...

Johwi
Contacteer:

Bericht door Johwi » 25 mar 2011, 13:38

Hoi Frederik.

Even een misverstandje wegwerken.
Wat in Belgie betekend als woord heeft in Nederland een andere betekenis.
Denk dat ik iets anders verstond onder dat woord.
Sorry voor je in discrediet te brengen.
Exusses ervoor.

P.S. je uitleg daarna in het topic is beter dan je eerste uitleg.

John.

[Bewerkt door Johwi op 25-03-2011 om 13:41 NL]

SeeYou!

Theo

Bericht door Theo » 25 mar 2011, 13:50

Heeeehheeeee (zucht)
wat een kleine gedachtenkronkel kan te weeg brengen, en soms wordt er wat losgeweekt. Afreageren lucht soms op,gelukkig worden we daarna een stuk rustiger.

Op een bepaald moment dacht ik dat er met modder zou worden gesmeten,jullie hebben hier heel deftig, beschaafd, op gereageerd.

Wie weet zien we mekaar wel op één of andere geheime plek zoals "Romontbos" of zo(lol)

bedankt voor jullie mening

Theo

Johwi
Contacteer:

Bericht door Johwi » 25 mar 2011, 13:55

Tja, zelf mijn Belgiesch vriendinneke begrijp ik af en toe niet eens, lol.

Groeten John.

SeeYou!

Erik-B

Bericht door Erik-B » 25 mar 2011, 13:58

Even off- topic. Ik zie er naar uit. Fossiel van de maand-topic :). Mooi stukje Ivok en erg herkenbaar. Heb het ook meegemaakt in Mill, dat de haaientanden met een troffel onder het stekje waar ik zat te graven. Weg werden gehaald. Dan moet je je geduld kunnen bewaren. Erg jammer maar jalouzie en hebzucht maakt ook veel kapot.

Supergraver
Antw: Antw: Antw: Antw: vaststelling

Bericht door Supergraver » 25 mar 2011, 14:19

sharkteethrene schreef:
hieronymus schreef:

MAAR, ik denk dat het topic van Theo wel een beetje in een negatieve spiraal ontspoord is, iets wat wellicht zijn bedoeling niet was. Hij zocht gewoon een antwoord op de vraag "waarom" de regen aan botten op het forum zo plots gestopt was.
Hier sluit ik me uiteraard geheel bij aan,jammer dat dit topic weer een andere wending kreeg.

Groetjes,
Rene.
Hoezo jammer?
Dit zijn nu eenmaal frustraties die hier spelen.

Om nog maar even op het taart voorbeeld terug te komen. Misschien is het niet helemaal naar voren gekomen, maar wat ik wil zeggen is dat het van beide kanten te begrijpen is.
Natuurlijk wil 'een nieuwe verzamelaar' ook zijn mooie eigen fossielen vinden, zou ik ook willen. En natuurlijk zegt iemand die al langer verzameld, dat het vroeger met de kleine groep veiliger was, minder problemen met de eigenaars en dat men zich wel aan de regels hield.

mvg

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 25-03-2011 om 14:19 NL]

Gesloten