Trivia's Mill
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
Antw: Trivia's Mill
Half mei, was de collectie toch weer toegankelijk? zo had ik het gehoord.
Gr, jordy
Gr, jordy
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
Hallo Bram,
De inhoud van jou Trivia kan volgens mij maar op een plaats gevormt zijn.
Dit is in de zandsteenlaag van 30 tot 60 cm dikte.
Deze zit op 11 a 12 m.
Deze zandsteen bestaat uit carbonaat cement.Deze laag zit vol met schelpen die soms best vast zitten, maar dit materiaal zit soms ook vrij los aan elkaar.
Hierboven twee foto's van deze zandsteenlaag.
De haaientanden die erop liggen komen ook uit deze laag.
Dit omdat aan deze tanden hetzelfde materiaal zit gekit.
Groeten Hans
[Bewerkt door stiek op 01-04-2012 om 22:59 NL]
Hans
Hoi Hans,
Ik denk ook dat door deze insluiting van zand in de schelp ervoor gezorgd heeft dat de trivia heel is gebleven. Ik heb zelf ook een schelp van 8 cm doorsnee gevonden, bijna 100% gaaf. Zie de foto. Het slot lijkt sterk op het slot van de Noordkromp, misschien een voorouder? Het harde zandnmateriaal kon ik trouwens weghalen door nat te maken en laagje voor laagje af te krabben. Uit welk tijdperk komt deze laag?
Groetjes Bram
Ik denk ook dat door deze insluiting van zand in de schelp ervoor gezorgd heeft dat de trivia heel is gebleven. Ik heb zelf ook een schelp van 8 cm doorsnee gevonden, bijna 100% gaaf. Zie de foto. Het slot lijkt sterk op het slot van de Noordkromp, misschien een voorouder? Het harde zandnmateriaal kon ik trouwens weghalen door nat te maken en laagje voor laagje af te krabben. Uit welk tijdperk komt deze laag?
Groetjes Bram
Antw: Antw: Trivia's Mill
Hallo Bram en Stijn,Brammiej schreef:
Hoi Hans,
Groetjes Bram
De stratigrafie van Mill staat afgebeeld in een paper van A.Klompmaker en E.Wijnker.
Deze is gepubliseert in het gea nummer 4 van december 2010.
Ik zou niet weten hoe ik deze publikatie hier op het forum zou moeten krijgen via een link.
Ook weet ik niet of je daar toestemming voor moet hebben.
Misschien dat een van de beheerders hem erop kan zetten als dat mag.
De zandsteenlaag ligt aan de basis van een laag van ongeveer 4 a 5 m.
Deze laag behoort toe aan het piacenzian en bevat op het oog vrijwel geen fossielen.
De zandsteenlaag ligt op de vroeg pliocene formatie genaamt het zanclean.
Groeten Hans
Hans
Hallo Allemaal,
Hier nog twee plaatjes van verkitte zandsteen aan fossielen.
Minder als 1 % van de haaientanden die in Mill gevonden worden komen uit het plioceen.
Diegene die uit het plioceen komen komen allen uit het vroeg plioceen.
Groeten Hans
Hans
-
Heren,
volgens mij betreft het Trivia coccinelloides, de meest algemene Trivia uit het Plioceen. Het is zeker niet de Trivia testudinella en ook niets anders met een exotische naam of iets uit het Mioceen ...
volgens mij betreft het Trivia coccinelloides, de meest algemene Trivia uit het Plioceen. Het is zeker niet de Trivia testudinella en ook niets anders met een exotische naam of iets uit het Mioceen ...
Fissidentalium
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Aad,welkom op het forum,waarom denk jij aan Coccinelloides en niet Testudinella.En waarom ben je ook zo zeker van je stuk,dat dit geen Testudinella is? Ik heb interesse in je bevindingen,ik verzamel namelijk ook een paar trivia soorten.Gr Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 15-05-2012 om 22:38 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 15-05-2012 om 22:38 NL]
strandjutters
Welkom op het forum 
De Trivia coccinelloides heeft geen gleuf in de rug. Daarmee valt die naam af. Dirk Fehse heeft hem gedetermineerd als Sulcotrivia testudinella. Hij heeft al vele trivia's benoemd, zowel fossiel als recent en ik vertrouw op zijn deskundigheid. Waarom kon het btw niet iets uit het Mioceen zijn?
Groetjes Bram

De Trivia coccinelloides heeft geen gleuf in de rug. Daarmee valt die naam af. Dirk Fehse heeft hem gedetermineerd als Sulcotrivia testudinella. Hij heeft al vele trivia's benoemd, zowel fossiel als recent en ik vertrouw op zijn deskundigheid. Waarom kon het btw niet iets uit het Mioceen zijn?
Groetjes Bram
- veravanderzalm
In Mill ook 2 schelpjes gevonden gelijk aan de foto's. 2011. Ik zal een foto maken.
Vera