Trilobieten :Antwerp area.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Trilobieten :Antwerp area.
Ha Ilse weet jij van meer 
Ik had al gezien dat er niets bijzit van Resteinge maar de steensoort is hetzelfde ongeveer.
GR

Ik had al gezien dat er niets bijzit van Resteinge maar de steensoort is hetzelfde ongeveer.
GR
strandjutters
- strandjutters
- strandjutters
Hallo iedereen,haal het nog ff boven.
Zou de laatste trilo in dit topic (die grote staarten)
Megalaspis gigas kunnen zijn.
Ik vraag dit omdat er ook een kop in de steen steekt,ik wil het niet preppen omdat ik niet weet hoe het er uit ziet,het zou jammer zijn dit stuk te beschadigen omdat de bewaring zo goed is.
GR Pascal
Zou de laatste trilo in dit topic (die grote staarten)
Megalaspis gigas kunnen zijn.
Ik vraag dit omdat er ook een kop in de steen steekt,ik wil het niet preppen omdat ik niet weet hoe het er uit ziet,het zou jammer zijn dit stuk te beschadigen omdat de bewaring zo goed is.
GR Pascal
strandjutters
De eerste foto met het pygidium doet me denken aan Encrinuraspis (cf. beaumonti) In de stuk die daarbij getoond worden zit ook nog een grote cheiruride glabella.
Verder is die getoonde trilobiet in positief en negatief Paradoxides gracilis afkomstig uit het Midden Cambrium, Jince formatie. Kan niet missen: Jince area, precies is niet te zeggen. Incompleet maar met wangen, mooi stuk!!
Tenslotte zet de laatste foto met die grote staartschilden me ook op het spoor v.w.b. Tsjechie: ik vermoed Odontochile (cf.) hausmanni maar daarvoor moet ik het materiaal zien. (Onder-Devoon Praha-formatie, Dvorce Prokop limestone)
Voor de rest kan ik alleen Frederik volgen in de (vermoedelijke) determinatie met de gelijkenissen met ?Changaspis en de phacopide stekelstaart (?Bradocryphaeus)
Op geen van de foto's is Acantholomina (minuta) te zien.
<:{{{{{>
[Bewerkt door Ceraurus op 12-12-2014 om 16:53 NL]
Verder is die getoonde trilobiet in positief en negatief Paradoxides gracilis afkomstig uit het Midden Cambrium, Jince formatie. Kan niet missen: Jince area, precies is niet te zeggen. Incompleet maar met wangen, mooi stuk!!
Tenslotte zet de laatste foto met die grote staartschilden me ook op het spoor v.w.b. Tsjechie: ik vermoed Odontochile (cf.) hausmanni maar daarvoor moet ik het materiaal zien. (Onder-Devoon Praha-formatie, Dvorce Prokop limestone)
Voor de rest kan ik alleen Frederik volgen in de (vermoedelijke) determinatie met de gelijkenissen met ?Changaspis en de phacopide stekelstaart (?Bradocryphaeus)
Op geen van de foto's is Acantholomina (minuta) te zien.
<:{{{{{>
[Bewerkt door Ceraurus op 12-12-2014 om 16:53 NL]
Trilobiti Ceská Republika
- strandjutters
Hallo Ceraurus,ik heb even op internet gekeken en de grote staarten kunnen best tot deze soort behoren,ik probeer dit weekend even de kop wat verder uit te preppen,dit moet lukken met dit voorbeeld.
GR en bedankt.
GR en bedankt.
strandjutters

Diacalymene diademata, Siluur Motol formatie, Svaty Jan pod Skalou
Trilobiti Ceská Republika
Hallo, er zit een trilobiet bij die niet uit Tsjechie komt; foto 16, onder de ammoniet(Hildoceras sp.) en dat is Ogygenus corndensis uit de omgeving van Llandridnod in Wales.
Het is een vervelling, iets verderop in de steen zie ik het middenstuk uit de steen steken.
groeten, Bert
Het is een vervelling, iets verderop in de steen zie ik het middenstuk uit de steen steken.
groeten, Bert
Elbert
- strandjutters

Hallo iedereen en ceraurus,ik denk hier nog een stuk te hebben gevonden van de soort Odontochile hausmanni,dezelfde soort steen dan van de grote staarten.
Ik had ook het geluk positief en negatief terug te vinden in deze warboel

Hallo Elbert,het zou best kunnen,er steken ook stukken tussen van Engeland,heb hem al wat bijgeprept,ik maak een foto.
GR
strandjutters