ontwikkelen database
Database: Formatie
Is er behoefte om de formatie aan te kunnen geven.
Wie weet er een tekstbestand te vinden van de Formaties?
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
- Galeocerdo
Antw: Database: Formatie
Wat dacht je van de ISC tijdschaal?pedro schreef:
Is er behoefte om de formatie aan te kunnen geven.
http://home.hetnet.nl/~vanadovv/Geoscale.html#harl
[Bewerkt door Galeocerdo op 15-11-2006 om 20:11 NL]
Gr. Taco
Antw: Antw: Database: Formatie
Galeocerdo schreef:
Wat dacht je van de ISC tijdschaal?
http://home.hetnet.nl/~vanadovv/Geoscale.html#harl
Ik bedoelde eigenlijk de opbouw van de ondergrond, bv:
Formatie van Drenthe
Formatie van Peelo
Deze heb ik wel eens genoemd zien worden bij enkele vondsten.
Als ik iets raars heb gevraagd, dan zeg het maar. Maar wel graag uitleg waarom.
Trouwens met een tekstbestand bedoel ik een excel-bestand waarin deze termen in records opgeslagen zijn.
[Bewerkt door Pedro op 15-11-2006 om 20:35 NL]
Pedro Janssen
Venray
"Carpe diem. Seize the day, boys. Make your lives extraordinary". DEAD POETS SOCIETY
- Galeocerdo
Antw: welke indeling voor database
Mijn voorkeur gaat uit naar de tweede optie.pedro schreef:
Welke indeling heeft de voorkeur voor de database:
- Klasse \\ Familie \\ Soort
of
- Stam \\ sub Stam \\ Klasse \\ sub Klasse \\ Superorde \\ Orde etc etc.
Waar is behoefte aan.
Weet iemand tekstbestanden te vinden van de soorten fossielen, zodat ik deze reeds in de keuzelijsten kan invoeren?
Wat bedoel je met soorten fossielen, een verdeling in hoofdgroepen in het Nederlands of een classificatie in het latijn? Bij dat laatste haal je jezelf wel een pens vol werk op je nek!
Gr. Taco
- Galeocerdo
Antw: Antw: Antw: Database: Formatie
pedro schreef:Galeocerdo schreef:Op zich niets raars. Hoe ver wil je gaan met die formaties? Die verschillen per land.Ik bedoelde eigenlijk de opbouw van de ondergrond, bv:
Formatie van Drenthe
Formatie van Peelo
Trouwens met een tekstbestand bedoel ik een excel-bestand waarin deze termen in records opgeslagen zijn.
Gr. Taco
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: ontwikkelen database
even alle gekheid op een stokje, ik geloof dat er een dergelijke database verkrijgbaar is, ik heb eens iets gehoord over \" trilobase \" ik geloof uit België, ?? weet iemand hier iets over??(Henk)
(Henk)
- fossilmadman
- Contacteer:
Antw: ontwikkelen database
JAAASAAAA, gevonden: http://www.trilobase.com, je kan zelfs internationaal lid worden en de taxonomie uitbreiden, oo, ~~.com, misschien toch niks??(Henk)
(Henk)
Antw: Antw: welke indeling voor database
Ik bedoel de classificatie van de tweede optie in het Latijn. Deze wil ik dan via keuzelijsten die elkaar filteren in laten vullen.Galeocerdo schreef:
Wat bedoel je met soorten fossielen, een verdeling in hoofdgroepen in het Nederlands of een classificatie in het latijn? Bij dat laatste haal je jezelf wel een pens vol werk op je nek!
Soms zijn dit soort lijsten te downloaden. Dan kan ik ze makkelijk inbrengen. Natuurlijk ga ik die niet typen.
Pedro Janssen
Venray
Antw: Antw: Antw: Antw: Database: Formatie
Galeocerdo schreef:pedro schreef:Zo ver als dat er behoefte is.Galeocerdo schreef:Op zich niets raars. Hoe ver wil je gaan met die formaties? Die verschillen per land.Ik bedoelde eigenlijk de opbouw van de ondergrond, bv:
Formatie van Drenthe
Formatie van Peelo
Pedro Janssen
Venray
Antw: Antw: ontwikkelen database
Voor die trilo moet je betalen, deze wordt gratis. Verder worden er koppelingen gelegd met dit forum en kun je eventuele aanpassingen aanvragen.fossilmadman schreef:
JAAASAAAA, gevonden: http://www.trilobase.com, je kan zelfs internationaal lid worden en de taxonomie uitbreiden, oo, ~~.com, misschien toch niks??(Henk)
Pedro Janssen
Venray