mooist zelf gevonden exemplaar?
Antw: mooist zelf gevonden exemplaar?
wij zouden vandaag misschien een dagje naar cadzand gaan. helaas vonden mijn ouders de weerberichten er niet goed genoeg voor. jammer, want als ik nu naar buiten kijk zie ik een stralend blauwe lucht.
Maar dit zijn (op het moment) mijn mooiste zelf gevonden fossielen:

deze heb ik gevonden in wallücke, vorig weekend. hij is misschien niet erg mooi, maar ik vind hem vooral mooi om z\'n formaat; 30 cm in diameter.
en deze:

deze is wel mooier. ik heb hem zelf helemaal uitgeprepareerd, eerst waren er alleen een paar ribbels te zien. heeft me veel pijn, moeite en tijd gekost, want de steen is ongelooflijk hard, net marmer.
in het echt ziet \'ie er veel mooier uit: lichter, glanzender, contrastrijker en vooral 3d.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 22-10-2004 om 10:12 NL]
Maar dit zijn (op het moment) mijn mooiste zelf gevonden fossielen:

deze heb ik gevonden in wallücke, vorig weekend. hij is misschien niet erg mooi, maar ik vind hem vooral mooi om z\'n formaat; 30 cm in diameter.
en deze:

deze is wel mooier. ik heb hem zelf helemaal uitgeprepareerd, eerst waren er alleen een paar ribbels te zien. heeft me veel pijn, moeite en tijd gekost, want de steen is ongelooflijk hard, net marmer.
in het echt ziet \'ie er veel mooier uit: lichter, glanzender, contrastrijker en vooral 3d.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 22-10-2004 om 10:12 NL]
Post mortem we sort 'em!
Hoi Casper, Betel, Davinci en anderen,
Terug van Zeeland! Casper ik vind je ammonieten echt meer dan super!! Moet ook eens een xtje gaan zoeken in Wallucke.
Zeeland was niet echt goed, vond wel op een schelpenpad Paratodus benedeni! Bij de Kallot, waar zeer matig door ons is gevonden, een prachtige zoogdiertand, moet ik nog rustug determineren. Conclusie: weinig maar zeer mooie fossielen en de Kaloot wordt steeds beroerder.....
Terug van Zeeland! Casper ik vind je ammonieten echt meer dan super!! Moet ook eens een xtje gaan zoeken in Wallucke.
Zeeland was niet echt goed, vond wel op een schelpenpad Paratodus benedeni! Bij de Kallot, waar zeer matig door ons is gevonden, een prachtige zoogdiertand, moet ik nog rustug determineren. Conclusie: weinig maar zeer mooie fossielen en de Kaloot wordt steeds beroerder.....
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
Antw: Antw: mooist zelf gevonden exemplaar?
overdrijf je niet een beetje? ik heb ze wel eens mooier gezien. maargoed, ze zijn inderdaad wel mooi. de tweede is trouwens niet in Wallücke gevonden, maar bij Les Vaches Noires, Fr.Maarten schreef:
Casper ik vind je ammonieten echt meer dan super!!
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 23-10-2004 om 21:50 NL]
Post mortem we sort 'em!
Nee, ik overdrijf niet, het zijn zelf gevonden ex. Ik zal eens kijken of die plek een beetje in de buurt is, ga ik er ook een xtje naar toe!
God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!
ik denk dat die plek voor jou een behóóóóóóóóóóóóóóóórlijk eind rijden is.
het is ergens voorbij osnabrück.
maar het is wel de moeite waard. als je een beetje enthousiast zoekt is er redelijke kans dat je zoiets vindt. ik ben er met de ngv afdeling zwolle geweest, en meer dan de helft van de deelnemers had er 1 of 2 gevonden, de meeste grotere dan die van mij.
Groeten, Casper
het is ergens voorbij osnabrück.
maar het is wel de moeite waard. als je een beetje enthousiast zoekt is er redelijke kans dat je zoiets vindt. ik ben er met de ngv afdeling zwolle geweest, en meer dan de helft van de deelnemers had er 1 of 2 gevonden, de meeste grotere dan die van mij.
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
*even de dikke stoflaag van dit topic blazen*

Ok, misschien net niet zo spectaculair als tanden en onderkaken, maar voor mij toch een mooie vondst: de vangarmen van een zeelelie uit het Devoon.
Tot op heden nog niet op naam kunnen brengen, dus als iemand een suggestie heeft?

Ok, misschien net niet zo spectaculair als tanden en onderkaken, maar voor mij toch een mooie vondst: de vangarmen van een zeelelie uit het Devoon.
Tot op heden nog niet op naam kunnen brengen, dus als iemand een suggestie heeft?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
is mooi!!!
weet de naam jmh niet...
Groeten, Casper
weet de naam jmh niet...
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
- Anthonie
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 31 times
- Contacteer:
Acanthocrinus rex
denk ik
neem es een close up
denk ik
neem es een close up
* Scientia et Miratio *

Dit is mijn mooiste, en tot nu toe zeldzaamste vondst... Deze tand van Somniosus microcephalus heb ik vorig jaar gevonden toen ik een emmer materiaal uit Kallo thuis aan het uitzeven was.
Greetz, Bert
Greetz, Bert
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
OOOooo!
Mooi inderdaad.
Mooi inderdaad.
Try to learn something about everything and everything about