Jurassic Coast

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
SebastiaanVR
Antw: Jurassic Coast

Bericht door SebastiaanVR » 25 nov 2006, 14:53

Laat het trilo verhaal maar zitten. Kunnen we nu dan verder met de ammo en het ding waarvan ik niet weet wat het is???

Ik houd er wel over op, ik snap dat dit begint te vervelen. Excuses.

gr, Sebas

[Bewerkt door fossielenheerser op 25-11-2006 om 14:53 NL]

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 25 nov 2006, 18:02

Ik neem aan dat het een soort wormgang is. maar determineren is een vak apart. Probeer er ook wat boeken bij te vinden.

Oh ja, en blijf maar gewoon kmen met je vragen, er is altijd wel iemand die meer weet.

Hoi

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

SebastiaanVR

Bericht door SebastiaanVR » 25 nov 2006, 18:31

Bedankt voor het antwoord Gerrit-Jan. Ik heb gekeken in boeken, maar die plaatjes zijn anders, dus kom ik er nog niet uit. En hetzelfde voor die ammo.

Ik wacht wel ff met vragen stellen. Ik heb het gevoel dat ik een aantal mede-forumleden tot last ben. Dat merk ik vanwege de reacties die ik krijg. Ik noem natuurlijk geen namen, want dat zou onbeleefd zijn. Ik probeer zo goed mogelijk over te komen, maar toch blijkt het dat ik iets fout doe. Dus ik zal effetjes geen vragen of antwoorden meer neerzetten. Ik ben niet boos of wat dan ook, maar ik kom dus misschien ff niet op het forum.

gr, Sebas

PS: als iemand nog wat wilt zeggen of vragen, ik beantwoord wel via mail. De geschiedenis herhaalt zich volgens mij.
Als iemand nog iets anders kwijt wilt, ook mail. Sorry dat ik zo reageer, maar dit is niet leuk meer hoor.

[Bewerkt door fossielenheerser op 25-11-2006 om 19:19 NL]

[Bewerkt door fossielenheerser op 25-11-2006 om 19:45 NL]

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 25 nov 2006, 21:03

Pffff... laat het allemaal nog eens bezinken.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

fossilmadman
Contacteer:

Bericht door fossilmadman » 25 nov 2006, 22:44

normaal houd ik het op planten, maar als ik iets mag zeggen, als je denkt dat je een trilobiet ziet, maar je hebt materiaal uit krijt of jura, zou het best eens een degencrab kunnen zijn, degenkrabben komen voor vanaf het siluur en nu komen er nog steeds een paar soorten voor, de tweede foto (de ronde met balletjes), zou best eens de afdruk van een kwal kunnen zijn, deze worden ook gevonden in mazon creek, (Henk)

(Henk)

SebastiaanVR

Bericht door SebastiaanVR » 26 nov 2006, 00:22

Ik kan echt niet langer van het forum blijven:D Sorry van mijn reactie van daarnet.

@Henk, ik weet niets van kwallen af, maar lopen die in een circel en steekt het in het midden en beetje uit? Ikzelf denk aan een ammoniet, doet het me het meest aan denken, maat toch bedankt voor je antwoord dat het een kwal kan zijn.

En over de trilo, wist niet dat er ook al degenkrabben waren in het jura...
Dus weg met trilo, zoals al was gezegd, en welkom theorie over degenkrab. Ik weet niet echt precies hoe een degenkrab eruit zit, ik ken het alleen maar als een ovale voorkant met een stekelige staart met vele uitsteeksels. Misschien is het het achterlijf van een degenkrab?

En Henk, je hebt mail.

gr, Sebas

binbinneke
Contacteer:

Bericht door binbinneke » 26 nov 2006, 09:16

Ziet me er eerlijk gezegd geen degenkrab uit...
En sorry dat ik je moet teleurstellen, maar de ammoniet is wel degelijk een ammoniet-afdruk.
De indeukingetjes zijn volgens mij gewoon van een bobbelige ammoniet. En die komen dus wel regelmatiger voor bv. acanthoceras,...
Dus ik houd het op een ammoniet afdruk.
Ook zie je in het midden van het fossiel nog de beste afdruk. Hier zie je duidelijk de winding.
gr. robin

'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/

Marjolein
Antw: Antw: Jurassic Coast

Bericht door Marjolein » 26 nov 2006, 11:10

fossilmadman schreef:
normaal houd ik het op planten, maar als ik iets mag zeggen, als je denkt dat je een trilobiet ziet, maar je hebt materiaal uit krijt of jura, zou het best eens een degencrab kunnen zijn, degenkrabben komen voor vanaf het siluur en nu komen er nog steeds een paar soorten voor, de tweede foto (de ronde met balletjes), zou best eens de afdruk van een kwal kunnen zijn, deze worden ook gevonden in mazon creek, (Henk)
Mazon Creek is Carboon, dus ik begrijp de vergelijking met Lyme Regis (Jura) niet.

Helaas voor Sebas, maar het is echt geen trilo en al helemaal geen degenkrab. Sorry...

Het tweede fossiel is wel degelijk een (niet zo hele duidelijke) afdruk van een ammoniet. Ik ben erg benieuwd naar uitleg over de theorie \"kwal\"...

[Bewerkt door Marjolein op 26-11-2006 om 12:34 NL]

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:

Bericht door Fossielenzoeker » 26 nov 2006, 17:53

@ Marjolein
Ik ben net zo benieuwd !

@ Fossielenheerser
Misschien moet je bij het maken van foto\'s wat meer gebruikmaken van de lichtinval. Als je zorgt dat je meer slagschaduw hebt komt het reliëf beter naar voren.
Ik blijf nog steeds van mening dat de ribbels in de eerste foto gewoon die van een natuurlijk breukkvlak kunen zijn.
Kijk daar nog eens even naar.

Robert Mensink

SebastiaanVR

Bericht door SebastiaanVR » 26 nov 2006, 18:02

Ik ben juist blij dat het een ammoniet is, die wil ik juist het liefst!

Ik weet nu echt zeker dat het geen trilo of degenkrab is. Maar ik heb een ontdekking gedaan: ik haalde een stukje steen weg, en het liep gewoon door.
Ook is het \"fossiel\"harder dan de rest. Het is lichter van kleur. Nu iemand een ideetje?

@Fossielenzoeker, bedankt voor de tip! Ik vond het al moeilijk om het te laten zien dat er ribels zitten. Er komen zo snel mogelijk (ik weet, zeg ik al best lang:)) foto\'s aan, we zijn druk bezig met het huis en dergelijke.

gr, Sebas

Gesloten