gezocht : ei.

Hier kun je fossielen te koop of te ruil aanbieden. Ook bedoeld voor aanverwante geologische spullen.
Stijn
Been thanked: 2 times
Contacteer:
Antw: gezocht : ei.

Bericht door Stijn » 08 nov 2007, 11:21

ik hoop dat louis ondertussen begrepen heeft dat het niet zomaar done is een dino-ei te kopen, dat hier vaak louche praktijken en illegale handel achter schuil gaat, hoe mooi het soms ook wordt gepresenteerd

louis; kijk eens uit naar een stage bij een museum die publiek toelaten bij dinosaurus opgravingen! dat zal je veeeeeeel meer voldoening geven, je komt in contact met de echte beenderen, en de echte wetenschap

ik heb enkele jaren geleden t voorrecht mogen genieten met het KBIN naar Roemenië te trekken op zoek naar dinosaurus eieren, beenderen en natuurlijk ook primitieve zoogdieren. Echt super wat je daar meemaakt.

op het kbin had je de laatste jaren de paleotrip naar Rusland,

maar in de provence (frankrijk) zijn ook zulke missies, net als in Amerika,

en nog iets franky: \"So what als het hier om illegale handel gaat.\"
Nuja, dat is uw idee, je hebt precies geen flauw benul waarom die wetten ooit zijn uitgevaardigd

mvg stijn

"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996

Stijn
Contacteer:

Bericht door Stijn » 08 nov 2007, 11:28

al een bericht van 1996

http://dml.cmnh.org/1996Apr/msg00054.html

mvg stijn

Eldredge 1996

Stijn
Contacteer:

Bericht door Stijn » 08 nov 2007, 11:34

Eldredge 1996

nestor

Bericht door nestor » 08 nov 2007, 11:35

Geen misverstand Stijn: over legaal en illegaal zijn we het eens, maar ik dacht dat het Louis nu wel duidelijk was hoe erover gedacht wordt.
vr.gr. Jan

De senioribus nil nisi bene

Stijn
Contacteer:

Bericht door Stijn » 08 nov 2007, 11:37

Eldredge 1996

Stijn
Contacteer:

Bericht door Stijn » 08 nov 2007, 11:39

http://www.china.org.cn/english/interna ... 175172.htm

jan ik denk dat we hier niet duidelijk genoeg kunnen zijn,

louis\'gezond verstand betwijfel ik niet, wel van enkele anderen die schijnbaar moeilijk te overtuigen zijn van hun ongelijk

mvg stijn

Eldredge 1996

Stijn
Contacteer:

Bericht door Stijn » 08 nov 2007, 11:42

http://www.theage.com.au/news/National/ ... 10298.html

jullie kunnen ook wel overweg met google zeker...

mvg stijn

Eldredge 1996

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 08 nov 2007, 13:14

Dan toch maar nog even reageren.

Ik heb foto\'s gezien uit Canada van tot gruis kapotgevroren Steppen Bizon schedels omdat het in Canada verboden is om Canadese fossielen te exporteren/verzamelen.
Het is in Canada niet verboden om met een hoge druk spuit de permafrost af te smelten opzoek naar goud, veel fossiel materiaal komt hierbij naar voren waarvan ik denk dat meer dan 90% verloren gaat.
Dit is je reinste en ook nog eens een wettelijk geregeld staatsvandalisme.
Slechts een schamele 10% zoals de mammoet slagtanden en andere interessante objecten worden soms opgehaald door de Canadese overheid, hun kelders puilen inmiddels uit met die 10%.

Miljoenen worden gespendeerd door Canadese overheid om die \"fossielen smokkel\" in te perken. Maar niemand praat over de duizenden/miljoenen objecten die voor iedereen allang verloren zijn gegaan door precies dezelfde beperking.
Het was ten ene malen en voor de volle 100% zeker weten beter geweest dat al die miljoenen nu eens gebruikt waren voor het opleiden van hun eigen volk om hen te leren; hoe een fossiel te herkennen, wat hiermee te doen... en als het niet heel bijzonder was gewoon verder te verkopen (50% voor de vinder 50% voor de staat) of aan de vinder terug te geven indien hij een verzamelaar is. En met het opgehaalde geld wetenschappelijk onderzoek te doen.
Ik weet het dit is een Utopie, vele regeringen vinden het nou eenmaal leuker om al die vermalijde vandalistische rotzakken van fossielen handelaren en verzamelaars te straffen en in hun gevangenissen op te sluiten, want O Ironie daarvan wordt de mensheid pas echt wijzer.

Overigens wat niet in de kranten staat de grootste Fossielen smokkelaar nu in China is het Chinese leger, schijnen ze wapens van te kopen.
Alsook dat het wel degelijk mogelijk is om legaal Mosa\'s e.a. vertebraten uit Marokko te exporten mits voorzien van de juiste licenties. En er staat nog veel meer niet in de kranten en google verteld altijd de waarheid?!?

And More: Every fossil picked up is saved from its second extinction! Blijft helaas nog altijd een waarheid als een koe en heeft NIETS te maken met het kapot schieten van beesten of het leegroven van Archeologisch monumenten.
Ik vindt het nog steeds altijd beter om een op zondag gevonden mosatand uit Eben-emael op een verkoopstand te zien dan dat het er ergens vermalen tot cement in een muurtje gemetseld word.

Een vraag waren al die Noordzee fossielen ooit aan land gekomen als er niet ooit iemand (+/-1970) was begonnnen om deze op te kopen voor de handel???
Kortom er zijn vele ins en outs en iedereen heeft soms gelijk maar ik ben van mening dat de meeste verboden op het verzamelen en verhandelen van fossielen op den duur averechts uit zullen pakken waarbij kostbare informatie voor altijd verloren gaat/is gegaan, de natuur en de meeste groeves hebben immers geen vitrinekastje.
Denk na voordat je de plank misslaat, samenwerken en educatie is beter dan elk verbod!

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

franky
Been thanked: 12 times

Bericht door franky » 08 nov 2007, 14:42

Juist stone, dat is nu precies wat ik bedoel.
alleen weet jij het wat beter te verwoorden.
Ik ben er met de botte bijl ingehakt, omdat ik het niet terecht vind dat wanneer een jongen een eitje wil kopen er meteen zo gereageerd word.

Tenslotte is bijna alles op een of andere manier wel illegaal. in nederland mag je officieel alleen in de enci of in winterwijk zoeken. Dus verzamelaars: alles wat je op andere plaatsen gevonden hebt is in feite illegaal. Als je het zo bekijkt kunnen we beter stoppen met onze hobby.

Als ik leuke \"illegale\" fossielen kan kopen of ruilen die anders ergens liggen te verrotten aan de oppervlakte zal ik dat zeker doen.

Met zoeken vind ik dat zolang je niets kapot maakt en zelf weet waar je grenzen liggen (niets opblazen of machinaal af gaan graven)en als je de echt bijzondere dingen meld aan de wetenschap, dat er niets aan de hand is. Natuurlijk begrijp ik dat de situatie in china de spuigaten uitloopt, maar het is niet aan ons daar iets aan te doen. De instelling van de overheid zal terplekke moeten veranderen. Zolang dat niet gebeurd zal er volop illegale handel zijn en topstukken worden nooit meer gemeld.

We moeten net als hier op het forum een gulden middenweg zien te vinden en geen keiharde standpunten in gaan nemen.

Ik blijf er dan ook bij dat als louis een eitje wil kopen dat daar niets mis mee is.
Het zal geen ei zijn van onschatbare waarde
waar de wetenschap een enorme schat aan informatie aan mist.

Mag ik nu misschien weer in belgie komen spelen?

groeten van de brabantse bende

Plikona
Been thanked: 1 time

Bericht door Plikona » 08 nov 2007, 17:09

Nitimur in vetitum semper cupimusque negata.

Gesloten