megalodon in nederland
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Antw: megalodon in nederland
Nou, hier nog wat tandjes uit Cadzand- niet fraai, maar voor de volledigheid.
De splinter op de bovenste foto meet 8,4cm.
Deze en de andere drie tanden rechts op deze foto zijn gevonden in 2001.
De kleinere tand links op de foto is het volledigst - vorig jaar gevonden.
Op de onderste foto wat hobsel en flobsel....
[Bewerkt door Henk Jan op 02-03-2008 om 23:00 NL]
HJ
Dag Henk Jan,
De kleine tand van vorig jaar is een leuke. Die ruim acht centimeter splinter moet een frustrerende zijn geweest....
Toch typerend dat zelfs de kleine megs meer afgesleten lijken te zijn dan even grote tanden van andere soorten. Maar dit is eigenlijk een topic voor een andere discussie. Bedankt voor bijdrage en foto\'s.
Groeten
De kleine tand van vorig jaar is een leuke. Die ruim acht centimeter splinter moet een frustrerende zijn geweest....
Toch typerend dat zelfs de kleine megs meer afgesleten lijken te zijn dan even grote tanden van andere soorten. Maar dit is eigenlijk een topic voor een andere discussie. Bedankt voor bijdrage en foto\'s.
Groeten
wie zoekt zal vinden
- Henk Jan
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Ik ben benieuwd of er meer reacties komen.
In Cadzand is al bij al toch een aantal prachtige vondsten gedaan!
Die splinter was eigenlijk een toevalstreffer - ik zocht niet echt, maar maakte met vrienden een strandwandeling. Ach, elke Meg is toch wel een reden, om een gat in de lucht te springen!
Succes verder!
In Cadzand is al bij al toch een aantal prachtige vondsten gedaan!
Die splinter was eigenlijk een toevalstreffer - ik zocht niet echt, maar maakte met vrienden een strandwandeling. Ach, elke Meg is toch wel een reden, om een gat in de lucht te springen!
Succes verder!
HJ
- Carcharias
- Contacteer:
Hoi Arendsoog,
De kartels zijn zichtbaar maar niet op de foto, ze zijn wat afgerold. Er is ook een stukje bourlette aanwezig, hellaas zit er veel fosforiet overheen. Vandaag nog laten zien aan Paul Blomme (is makkelijk als hij bij mij op school rondloopt) hij zij ook meg.
Gr. Robbin
De kartels zijn zichtbaar maar niet op de foto, ze zijn wat afgerold. Er is ook een stukje bourlette aanwezig, hellaas zit er veel fosforiet overheen. Vandaag nog laten zien aan Paul Blomme (is makkelijk als hij bij mij op school rondloopt) hij zij ook meg.
Gr. Robbin
Luctor et Emergo
Dag Robbin,
Nou, ik neem het direct van je aan. Zeker als er \'live\' kartels en een restant bourelette zichtbaar zijn kan het haast niet missen. Ik ben ook heel benieuwd wat er verder loskomt. Na de storm van het afgelopen weekend zou er toch zo maar eens wat interessants gevonden kunnen zijn? Wij haalden van Nieuwvliet nog wat flinke hastalissen en retroflexus\' (plus een hele aardige notorhynchus - door z\'n beperkte grootte altijd lastig) weg. Ik zal er echter deze topic niet mee \'vervuilen\'. Mocht er iemand prijs op stellen dan zet ik wel wat plaatjes onder \'vindplaatsen\'.
Groeten Arendsoog
Nou, ik neem het direct van je aan. Zeker als er \'live\' kartels en een restant bourelette zichtbaar zijn kan het haast niet missen. Ik ben ook heel benieuwd wat er verder loskomt. Na de storm van het afgelopen weekend zou er toch zo maar eens wat interessants gevonden kunnen zijn? Wij haalden van Nieuwvliet nog wat flinke hastalissen en retroflexus\' (plus een hele aardige notorhynchus - door z\'n beperkte grootte altijd lastig) weg. Ik zal er echter deze topic niet mee \'vervuilen\'. Mocht er iemand prijs op stellen dan zet ik wel wat plaatjes onder \'vindplaatsen\'.
Groeten Arendsoog
wie zoekt zal vinden
Voorrouder van de Megalodon, gevonden enkele jaren geleden aan de kust van zeeuws-vlaanderen, toch zeker wel een topstuk uit mijn Nederlandse verzameling. Het betreft hier een Auriculatus/Poseidoni. Altijd weer leuk om deze even vast te mogen pakken voor een fotootje.
Groeten Ferry
Verzamelaar van fossiele haaientanden van wereldwijde locaties,voornamelijk Plioceen t/m Eoceen.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Ik sta altijd open voor een leuke haaientanden ruil.
Tja, stukjes meg, die heb ik ook wel. Nu maar wachten op een compleet exemplaar.
De meest linkse komt uit Mill, de andere twee van het strand bij de Radartoren (tussen de Zwarte Polder en Catzand bad)
groeten, joy
Gewoon doormodderen
- Hammerhead
Hallo Ferry,
Inderdaad een mooie Auriculatus zoals je me vandaag al vertelde.
En volgens mij heel veel zeldzamer dan de Megalodon in Nederland.
Groeten,
Jan
Inderdaad een mooie Auriculatus zoals je me vandaag al vertelde.
En volgens mij heel veel zeldzamer dan de Megalodon in Nederland.
Groeten,
Jan
de Brabantse bende afdeling Flevoland
Dit is mijn Zeeuwse meg. Deze heeft voor mij vooral emotionele waarde. Deze tand is door mijn opa opgevist met een vissersschip in de Westerschelde (in de jaren 50). De resten van de zeepokken zitten nog op de tand.
Ahoy ,
Ferry: wat een prachtige vondst. Ben het er helemaal mee eens: deze is waarschijnlijk nog zeldzamer dan de \'Hollandse Meg\'.
En Arno: prachtige bijdrage. Hele mooie, relatief gave tand. En opgevist door je opa.. Dat is helemaal een mooi detail aan deze tand. \'t Is een van de leuke \'zijweggetjes\' die aan een Meg hangen: ze hebben voor de bezitter cq vinder allemaal wel een bepaald soort emotionele waarde. Waarschijnlijk omdat het toch een beest van bijna mythische proporties is geweest. Dat is toch best een bijzonder aspect van een fossiele haaientand...
Een bespiegeling van Arendsoog.
Groeten!
Ferry: wat een prachtige vondst. Ben het er helemaal mee eens: deze is waarschijnlijk nog zeldzamer dan de \'Hollandse Meg\'.
En Arno: prachtige bijdrage. Hele mooie, relatief gave tand. En opgevist door je opa.. Dat is helemaal een mooi detail aan deze tand. \'t Is een van de leuke \'zijweggetjes\' die aan een Meg hangen: ze hebben voor de bezitter cq vinder allemaal wel een bepaald soort emotionele waarde. Waarschijnlijk omdat het toch een beest van bijna mythische proporties is geweest. Dat is toch best een bijzonder aspect van een fossiele haaientand...
Een bespiegeling van Arendsoog.
Groeten!
wie zoekt zal vinden