Schaduwlezer

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Paralititan
Antw: Antw: Schaduwlezer

Bericht door Paralititan » 25 mei 2008, 18:41

Supergraver schreef:
Tjonge jonge, sommige mensen drijven de boel hier tot het onzinnige door. In plaats van dat jullie denken aan een oplossing, gaan jullie een beetje zielig lopen doen, omdat je zelf aangeeft dat je jezelf als een schaduwlezer beschouwd, en daarmee je meteen aangesproken voelt op de negativiteit rond deze kreet. Waar hadden we het ook al weer over, oja het vindplaatsen misbruik, weet u nog??? Ik vind het zeer irritant dat er zoveel mensen zijn die alleen maar in problemen denken ipv in oplossingen!
Er zijn weet ik hoeveel ideeen naar voren gebracht om vindplaatsmisbruikers aan te pakken. Maar neeeee, je moet mensen niet aan de schandpaal nagelen hoor als ze de boel verpesten voor iedereen. Gevolg: binnen 5 jaar 50% minder vindplaatsen.
Niks vindplaatsen openbaar, alleen aan de mensen die ik ken, of waarvan ik denk dat ze het waard zijn.

En zoek het verder allemaal maar lekker effe uit, ik heb m\'n plan wel getrokken.
Oja en dat noemen ze MIJ een muggeszifter ;)

Groeten uit Norge!

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 24-05-2008 om 19:47 NL]
Ik begrijp heus wel dat je zuinig wil zijn met de vindplaatsen, zeker als ze kwetsbaar zijn. Maar waarom zouden jij en je vrienden het meer waard zijn om ergens te zoeken dan anderen? Er zijn ook veel mensen die gewoon met een vindplaats omgaan en hem niet vernielen, leegroven of vervuilen. En voor die mensen verpest je het ook als je alles geheim houdt. Dus je kunt beter alleen de kwetsbare vindplaatsen geheim houden.
Groeten René

Supergraver
Antw: Antw: Antw: Schaduwlezer

Bericht door Supergraver » 25 mei 2008, 18:55

Paralititan schreef:

Ik begrijp heus wel dat je zuinig wil zijn met de vindplaatsen, zeker als ze kwetsbaar zijn. Maar waarom zouden jij en je vrienden het meer waard zijn om ergens te zoeken dan anderen? Er zijn ook veel mensen die gewoon met een vindplaats omgaan en hem niet vernielen, leegroven of vervuilen. En voor die mensen verpest je het ook als je alles geheim houdt. Dus je kunt beter alleen de kwetsbare vindplaatsen geheim houden.
Groeten René
Ten eerste maak ik zelf uit aan wie ik wat vertel, ik ben niet verplicht om de hele wereld in te lichten over een vindplaats. Ik weet niet of mijn vrienden het meer waard zijn, maar ik weet in ieder geval DAT ze het waard zijn, en ik kan voor de volle 100% voor ze instaan.
Kun je het begrip \'kwetsbare vindplaats\' toelichten. Er bestaat geenvindplaats die onkwetsbaar is!

Groeten uit Norge!

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 25-05-2008 om 18:16 NL]

pearl
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Antw: Schaduwlezer

Bericht door pearl » 25 mei 2008, 19:07

Paralititan schreef:
Dus je kunt beter alleen de kwetsbare vindplaatsen geheim houden.
Groeten René
Hoe weet je of een vindplaats kwetsbaar is?
Voorbeeld: Ik kom op vakantie in Georgië bij toeval in een groeve en ik vind daar leuke fossielen. Hoe weet ik nu of deze vindplaats kwetsbaar is of niet:)
gr
pearl

Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)

franky
Been thanked: 12 times
Antw: Schaduwlezer

Bericht door franky » 25 mei 2008, 19:50

Een niet kwetsbare vindplaats noem ik de ENCI, of Winterswijk.
Je moet je ervoor opgeven, je mag er maar 1 keer per zoveel tijd komen, en je wordt er in de gaten gehouden door toezichthouders.

Hier kun je dus niet veel verpesten.

Alle andere vindplaatsen zijn voor mij Kwetsbare vindplaatsen.

En Fredrik,

Je hebt gelijk, vooral met je 2e punt.

Ik denk dat er de laatste dagen genoeg over gesproken is.
Het is nu aan de beheerders wat ze ermee gaan doen.
Maar ja, de ene is Marokko aan het leegroven, en de andere zitten waarschijnlijk ook ergens op een supergeheime vindplaats, want ik hoor weinig van ze de laatste dagen.

groeten van de brabantse bende

Paralititan
Antw: Antw: Antw: Antw: Schaduwlezer

Bericht door Paralititan » 25 mei 2008, 20:06

Supergraver schreef:
Paralititan schreef:

Groeten René
Ten eerste maak ik zelf uit aan wie ik wat vertel, ik ben niet verplicht om de hele wereld in te lichten over een vindplaats. Ik weet niet of mijn vrienden het meer waard zijn, maar ik weet in ieder geval DAT ze het waard zijn, en ik kan voor de volle 100% voor ze instaan.
Kun je het begrip \'kwetsbare vindplaats\' toelichten. Er bestaat geenvindplaats die onkwetsbaar is!

Groeten uit Norge!

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 25-05-2008 om 18:16 NL]
Ik moet toegeven dat je daar helemaal gelijk in hebt. Je bent niet verplicht om het aan iedereen te vertellen. Maar wat ik bedoelde te zeggen is dat er ook veel mensen zijn die goed met vindplaatsen omgaan, en dat je het voor hun zou verpesten als je de info over vindplaatsen niet aan hun zou vertellen. Maar je hebt wel helemaal gelijk in dit: Bij je vrienden weet je in ieder geval DAT ze het waard zijn. Dus ik heb je gewoon verkeerd begrepen. Foutje :D

Maar misschien kun je de vindplaatsen pagina alleen toegankelijk kunnen maken voor mensen die een bebaald aantal (bijvoorbeel 50 of 100) zinnige, serieuze, normale berichten hebben geplaatst. Dus niet dat je gewoon steeds een woordje zegt ofzo, maar dat je echt nuttig bijdraagt aan een discussie, over bijvoorbeeld een vindplaats of determinatie.

En met een kwetsbare vindplaats bedoel ik:
1 Een vindplaats waar weinig fossielen meer te vinden zijn.
of
2 Een vindplaats waar fossielen gevonden worden die voor de wetenschap belangrijk zijn en niet in particuliere handen thuishoren.
of
3 Een vindplaats waarbij de natuur ernstig beschadigd raakt als er (intensief) fossielen uit worden gehaald.

Groeten René

Lanselot
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Schaduwlezer

Bericht door Lanselot » 25 mei 2008, 20:16

Paralititan schreef:
3 Een vindplaats waarbij de natuur ernstig beschadigd raakt als er (intensief) fossielen uit worden gehaald.

Dat zie je nu al op V. gebeuren na een paar dagen intensief zoeken. Ik stel daarom ook voor dat we niet meer over V. praten maar over de \"Waddenarea\".

Ik kwam vannacht nog een Duitser met z\'n vrouw tegen. Ze hadden ook al een paar pareltjes gevonden. Ongelofelijk hoe die daar huishouden. Maar ja, ze vinden wel.

[Bewerkt door Lanselot op 25-05-2008 om 21:06 NL]

Paralititan
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Schaduwlezer

Bericht door Paralititan » 25 mei 2008, 21:10

lanselot schreef:
Paralititan schreef:

Dat zie je nu al op V. gebeuren na een paar dagen intensief zoeken. Ik stel daarom ook voor dat we niet meer over V. praten maar over de \"Waddenarea\".

Ik kwam vannacht nog een Duitser met z\'n vrouw tegen. Ze hadden ook al een paar pareltjes gevonden. Ongelofelijk hoe die daar huishouden. Maar ja, ze vinden wel.
Nu heb ik geen idee wat V. is en waar het ligt. Maar wat deden die Duitsters dan? Vernielden ze de natuur?
Groeten René

Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Schaduwlezer

Bericht door Fossielenzoeker » 25 mei 2008, 21:43

franky schreef:
En, waar moeten we morgen gaan ROVEN.
Ik heb gehoord dat er op Terschelling een vroeg-Miocene laag is blootgelegd, tijdens duinwerkzaamheden. Een paar jutters hebben reeds tientallen Megalodons opgeraapt.
Martijn[/quote]

Ha Martijn,
Ben er geweest na je uitvoerige uitleg waar ik moest zijn. Het eilandje is niet meer,en de vondsten vielen tegen: 20 megs,7 auriculatus,een hondertal hastalis dus als je nog iets weet....
Rene.[/quote]

Wat lullig zeg!!.
Waarom sturen jullie nou niet even een mailtje rond als zich een bijzondere vindplaats aandient in een nationaal natuurgebied.
Nu heb ik letterlijk én figuurlijk de boot gemist ???

Robert Mensink

Lanselot
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Schaduwlezer

Bericht door Lanselot » 25 mei 2008, 22:09

Paralititan schreef:
lanselot schreef:
Paralititan schreef:

Nu heb ik geen idee wat V. is en waar het ligt. Maar wat deden die Duitsters dan? Vernielden ze de natuur?
Groeten René
Ze trokken het plastiek uit de duinen kapot om bij de 6 inch megs te kunnen komen. :D

Spongebob
Has thanked: 413 times
Been thanked: 635 times
Antw: Schaduwlezer

Bericht door Spongebob » 25 mei 2008, 22:14

Afbeelding

Boot gemist?
Jammer, Robert!
Moet je morgen weer graven :D

Time fades away (Neil Young)

Gesloten