Benedeni met sidecups ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
sharkteethrene
Antw: Benedeni met sidecups ?

Bericht door sharkteethrene » 21 okt 2008, 22:10

Hallo Gunther,

De verschillen zijn niet zo groot hoor.
En de meeste punten die jij aandraagt,ben ik met je eens.
Sterker nog ik heb ze zelf eens geschreven tijdens een ander Topic.

Maar ik ben van mening dat je niet over een vindplaats alles kan en mag vermelden.
En over een andere locatie totaal niets.
Dit terwijl er geen gegronde redenen voor zijn.

Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

mineraal0

Bericht door mineraal0 » 21 okt 2008, 22:19

Wij moeten deze regels ook niet verzinnen , maar het bedrijf zoals ik al zei , wij zijn absoluut niet degenen die hierover moeten en mogen beslissen.

Ik weet eigenlijk niet veel over Mill , ik ben er nog nooit geweest dus jij weet wel 100000 keer beter of ze wel of niet overeenkomen René. Maar is de relatie tussen de zoekers en werkmannen in Mill niet anders als in Hoevenen ? Jullie zoeken denk ik toch al een tijdje daar...
Het is pas sinds een tijdje dat er wat is veranderd/aangepast aan de beschrijving of de regels ? Hier zullen ook redenen voor geweest zijn...

Vriendelijke groeten,

Gunther

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Antw: Benedeni met sidecups ?

Bericht door Gerrit-Jan » 21 okt 2008, 22:23

sharkteethrene schreef:
Mischien dat er nu een vast topic kan komen met: Huidige situatie Hoevenen.

Groeten,
Rene.
en
sharkteethrene schreef:
Hallo Gunther,

...ik ben van mening dat je niet over een vindplaats alles kan en mag vermelden.
En over een andere locatie totaal niets.
Dit terwijl er geen gegronde redenen voor zijn.

Rene.
Ja, dat is inderdaad niet consequent en ik kan me voorstellen dat dat een beetje steekt (vind het zelf ook raar):

van Mill is een eigen topic (wel met een bepaalde rede dan) en van Hoevenen zou dat niet kunnen, terwijl daar (Mill) ook uitvoerders en werkvolk rondlopen (niet anders dan in Antwerpen) en het terrein nog eens stukken kleiner en wellicht gevaarlijker is.

Maar ik denk dat het aan een ieder is om zijn gezond verstand te benutten en dat er geen onderscheid wordt gemaakt tenzij daar goede argumenten voor zijn.

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 21-10-2008 om 21:30 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

franky
Been thanked: 12 times

Bericht door franky » 21 okt 2008, 22:50

regels zijn voor "regio Antwerpen" niet zo gemakkelijk te maken. De situatie veranderd te vaak en de werklui zelf zijn vaak ook slecht of niet op de hoogte van wat er de komende tijd staat te gebeuren.
Vandaag mag je overal komen, morgen alleen rechts, volgende week alleen links, dan loopt er weer een idioot rond met een "geologisch paspoort" en dan moet iedereen maar oproptten. Dan weer zeggen de werklui dat ze in deze week plastic gaan leggen en dat je op die plek niet meer mag komen, maar vervolgens duurt het gewoon drie maanden voordat dat plastic er ook daadwerkelijk ligt en kun je in de tussentijd gewoon zoeken.

Kortom, de situatie is niet duidelijk genoeg om regels aan te verbinden, behalve dan de algemeen overal geldende regels.

Een topic situatie h**v*n*n, liever situatie regio Antwerpen zou nog niet zo'n slecht idee zijn. Zo houd je mensen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Ik zou alleen geen exate vindplaatsnaam of dorp noemen.(het wordt er namelijk niet rustiger door).
We hebben altijd te maken met schaduwlezers.
Zelfs in Amerika heb ik mensen gesproken die geen Nederlands spraken, maar wel ons forum kennen, zelfs aangemeld zijn en soms op berichten reageren.(hoe ze dat allemaal vertalen weet ik niet). Er zijn dus meer lezers dan je denkt.

Verder wil ik er geen woorden meer aan kwijt.
Deze discussie blijft terugkomen en er veranderd toch niets.

groeten van de brabantse bende

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 21 okt 2008, 22:52

Supergraver schreef:

Nu zullen jullie vast wel denken, dat die Martijn weer vertrokken is, hahahaha :D
Ik vind het nog altijd heerlijk als je dat doet. Het zet de mensen nog eens aan het denken.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 21 okt 2008, 22:56

sharkteethrene schreef:
Mischien dat er nu een vast topic kan komen met: Huidige situatie Hoevenen.
Misschien dat je je stilaan eindelijk eens kan beginnen afvragen waarom er in de eerste plaats specifiek nood was aan een topic 'huidige situatie Mill'.

something (TH Huxley)

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 21 okt 2008, 23:12

franky schreef:
regels zijn voor "regio Antwerpen" niet zo gemakkelijk te maken. De situatie veranderd te vaak en de werklui zelf zijn vaak ook slecht of niet op de hoogte van wat er de komende tijd staat te gebeuren.
Vandaag mag je overal komen, morgen alleen rechts, volgende week alleen links, dan loopt er weer een idioot rond met een "geologisch paspoort" en dan moet iedereen maar oproptten. Dan weer zeggen de werklui dat ze in deze week plastic gaan leggen en dat je op die plek niet meer mag komen, maar vervolgens duurt het gewoon drie maanden voordat dat plastic er ook daadwerkelijk ligt en kun je in de tussentijd gewoon zoeken.

Kortom, de situatie is niet duidelijk genoeg om regels aan te verbinden, behalve dan de algemeen overal geldende regels.
Ik ben blij dat dit ook eens door iemand anders gezegd wordt. Maakt meteen ook duidelijk waarom de vindplaatsbeschrijving voor Antwerpen zeer algemeen is en wellicht zo blijft.

Daarnaast is het gebied op andere vlakken ook nog wel een stuk complexer dan de gemiddelde relatief kleinschalige zandzuigerij in de regio Langenboom. Vele terreinen zijn in eigendom van de overheid of grote bedrijven. Firma's die werken op het terrein uitvoeren hebben in veel gevallen een gedeelde verantwoordelijkheid met de eigenaar. Dit wil ook zeggen dat in veel gevallen deze laatste in feite bepaalt of je toelating krijgt om ergens op te gaan. De uitbater kan hier in de praktijk wel tegenin gaat, of niet respecteren, maar heeft in feite dat recht niet. Quasi heel linkeroever en stevige delen van rechteroever zijn Natura 2000 gebied en/of natuurgebied. Daarenboven fungeren vele terreinen, opgespoten gronden met ruigtevegetaties en plassen voorop, als natuurcompensatiegebied voor andere percelen waar natuurwaarden verloren zijn gegaan (cf. Deurganckdok). Aan de bestemming van terreinen als Speciale BescherminsZone onder de Natura 2000 wetgeving hagen instandhoudingsdoelstellingen vast. Dit wil zeggen dat we ons engageren om bepaalde aantallen van bepaalde soorten te handhaven in deze zone, of idem voor voldoende oppervlakte van bepaalde ecologisch waardevolle habitattypes. Er wordt op sommige opgespoten terreinen gerekend om een deel van de verloren natuurwaarden tijdelijk te compenseren. wat betekent dit concreet, wanneer er een zeldzame vogelsoort tot broeden komt, en weggejaagd wordt door 20 gravers? Voor ons niet veel natuurlijk. Maar het speelt soms wel een rol op het niveau waar beslissingen genomen worden over het al dan niet toegang verlenen tot terreinen.

Nu moet ik wel zeggen dat men in de Antwerpse haven vooral last heeft van motocrossers en quads, wat de verstoring van broedgebieden betreft. Over fossielenzoekers hoor ik doorgaans geen klachten.
franky schreef:
Een topic situatie h**v*n*n, liever situatie regio Antwerpen zou nog niet zo'n slecht idee zijn. Zo houd je mensen op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Ik zou alleen geen exate vindplaatsnaam of dorp noemen.(het wordt er namelijk niet rustiger door).
We hebben altijd te maken met schaduwlezers.
Zelfs in Amerika heb ik mensen gesproken die geen Nederlands spraken, maar wel ons forum kennen, zelfs aangemeld zijn en soms op berichten reageren.(hoe ze dat allemaal vertalen weet ik niet). Er zijn dus meer lezers dan je denkt.

Verder wil ik er geen woorden meer aan kwijt.
Deze discussie blijft terugkomen en er veranderd toch niets.
Situatie regio Antwerpen wordt dan ongeveer wat je nu al hebt: "er wordt altijd ergens wel eens opgespoten, soms zijn vondsten goed, soms zijn ze slecht, regelmatig eens gaan kijken dus.

Edit: 1 welbepaald woordje vervangen wegens misschien misplaatst. Merci Rene ;)

[Bewerkt door Frederik op 22-10-2008 om 12:37 NL]

something (TH Huxley)

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 22 okt 2008, 13:40

Frederik schreef:
...stevige delen van rechteroever zijn Natura 2000 gebied en/of natuurgebied.
Interessant

http://www.antwerpennoord.be/overons/pr ... ijker.html

(aangezien we al lang off topic zijn, kan dit niet schaden: er komt waarschijnlijk toch een slotje op ;) )

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Plikona
Been thanked: 1 time

Bericht door Plikona » 22 okt 2008, 15:09

Vorige zaterdag liep ik een koppel met twee kleine kinderen tegen het lijf in een niet nader te noemen groeve , terwijl de Caterpillars van vijftig ton op minder dan 2m voorbij denderden.

Hiermede werd het voor mij duidelijk dat alle betogen die hier te berde werden gebracht nul en van generlei waarde zijn. Ze worden toch massaal aan de laars gelapt en na ons mag gerust de zondvloed komen.
Daarom heb ik op mijn bijdragen reeds een selectief slotje geplaatst.
Voor zij die tegen de bierkaai vechten: u bent moedig maar het blijft toch nutteloos.
mvg

Lanselot

Bericht door Lanselot » 22 okt 2008, 15:36

plikona schreef:
Vorige zaterdag liep ik een koppel met twee kleine kinderen tegen het lijf in een niet nader te noemen groeve , terwijl de Caterpillars van vijftig ton op minder dan 2m voorbij denderden.

Hiermede werd het voor mij duidelijk dat alle betogen die hier te berde werden gebracht nul en van generlei waarde zijn. Ze worden toch massaal aan de laars gelapt en na ons mag gerust de zondvloed komen.
Daarom heb ik op mijn bijdragen reeds een selectief slotje geplaatst.
Voor zij die tegen de bierkaai vechten: u bent moedig maar het blijft toch nutteloos.
mvg
Ik ben bang dat je helemaal gelijk hebt Louis, maar toch slaap ik een klein beetje lichter mocht er zich een ernstg ongeluk voordoen wetend dat ik het heb aangekaard. Je moet er toch niet aan denken wat er met zo'n kind (of volwassene) gebeurd als het onder die grote wielen komt.

Voor de laatste keer dan maar een voorstel van mij. Laten we Hoevenen opnemen onder de vindplaatsen pagina en er duidelijke richtlijnen onder vermelden. Als er tekst en/ of foto's nodig zijn dan wil ik mijn hulp aanbieden.

Arjen

Gesloten