Poll: Waar gaat het Fossiel.net weekend 2009 heen?

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Poll: Waar gaat het Fossiel.net weekend 2009 heen?

Bericht door Frederik » 09 apr 2009, 11:34

Het voornaamste is dat eerst een kleine ploeg wordt gevormd die de organisatie op zich wil nemen. Deze kan dan in de coulissen rustig een interessant en verantwoord programma in elkaar steken. Zoals Herman zei: kandidaten zijn welkom zich te melden.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Benjamin
Contacteer:
Antw: Antw: Poll: Waar gaat het Fossiel.net weekend 2009 heen?

Bericht door Benjamin » 09 apr 2009, 16:44

hieronymus schreef:
Weinsheim is inderdaad wel vet, aan die kleine rotonde...
Maarja om met een twintig-dertigtal personen daar aan de kant van de weg te staan hakken, ik weet niet dat dat een goed plan is.
Als ik me niet vergis is er vlak achter een natuurgebied en komen ze soms wel eens lastig doen(niet bij mij overigens, must have been lucky).
Weinsheim ligt trouwens niet ver van een Amerikaanse airforce basis...best cool om twee a-10's door het wolkendek te zien breken die dan boven je hoofd manoeuvres beginnen doen terwijl je aan het zoeken bent.

[Bewerkt door Hieronymus op 09-04-2009 om 09:54 NL]
Ik heb het helemaal met Frederik eens, maar ik zou hier graag toch nog even op willen reageren. Die kleine rotonde is inderdaad misschien wat te klein om met 30 enthousiaste zoekers eens fijn te gaan zoeken, maar als je iets verder loopt zijn er wel akkers waar gezocht kan worden. Ik ben er vaak gewoon als ze er werken. Ze hebben nog nooit lastig gedaan. Ze kijken alleen een beetje onbegrijpend, maar gaan ondertussen gewoon weer verder. Ik denk dat dat niet zo'n probleem zou zijn (ze komen er bijna nooit, behalve als vrachtwagens moeten keren). Waar ik me meer een beetje "zorgen" over maak is dat de vindplaats uitgeput raakt en dat er na het fossielweekend weinig meer gevonden zal worden. Ze storten er namelijk geen nieuw (fossielrijk) materiaal bij. Maar dit is altijd nog beter dan dat het begroeid raakt en er niet meer te zoeken valt. Maar dat laatste zie ik zo snel nog niet gebeuren.

Groeten,

Tim

Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.

stroet
Been thanked: 6 times
fossiel van een zeesterretje

Bericht door stroet » 26 apr 2009, 12:01

Afbeelding

Afbeelding

Vorig jaar tijdens onze vakantie in Luxemburg, heb ik dit mooie fossieltje van een zeester gevonden. Ik heb het gevonden bij een beekje in Bleesbruck/Diekirch. Ik ben benieuwd of het een bijzondere vondst is. Zelf vind ik het bijzonder dat het fossieltje als het ware is ingekapseld in het steen. Kan iemand mij vertellen welke soort zeester het is en uit welke tijdsperiode het zou kunnen komen?

Gr.

RS

RS

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 26 apr 2009, 12:06

Hey Stroet,

ik zou er even een eigen topic van maken bij determinatie!

Leuke vondst.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

stroet
Been thanked: 6 times

Bericht door stroet » 26 apr 2009, 12:48

Bedankt voor je reactie, zal ik doen. Nog even wennen. Net nieuw lid

RS

Benjamin
Contacteer:

Bericht door Benjamin » 19 mei 2009, 19:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is weer een tijdje geleden dat ik terug ben vanuit de Eifel en heb foto's van de rotonde en een akker van Weinsheim. Eerst waren we doorgereden naar de rotonde. Maar ik was niet tevreden met de vondsten die ik daar deed. Het meeste was zoals gewoonlijk kapot of beschadigd. Daarom ben ik naar een akker geweest, waar al nederlanders stonden. Ze gingen al snel weer weg dus was ik alleen in het hele veld! Eerst gewoon wat rondgelopen. Toen vond ik een stuk koraal... en al snel volgden er meerdere. Ik had er opeens zo veel! dat ik 2 gamma emmers vol met fossielen had. (voornamelijk koralen)Ik heb nog niet alles uitgezocht maar er zitten erg leuke stukken tussen. Op de laatste foto kunnen jullie me vondsten zien. Dit is van ongeveer 2 uur zoeken op een akker in Weinsheim. (Deze foto heb ik op vakantie gemaakt dus ik kan geen close-ups maken van bepaalde fossielen.) Ik heb tijdens mijn vakantie ook nog gekeken voor campings in de buurt van gerolstein en nog algemene campings. Er zijn er wel een paar. Deze heb ik gevonden in een oude gids bij het toeristen kantoor:

Camp Hammer
Tel: +49 (0) 2473-929041
Email: info@camp-hammer.de
Internet: www.camp-hammer.de

Naturcamp Eifel
Tel: 06562-932626
Email: info@naturcamp-eifel.de
Internet: www.naturcamp-eifel.de

Ook heb ik zelf nog folders en gidsen meegenomen die ik binnenkort door kan kijken. Er is ook nog een site(die jullie waarschijnlijk wel kennen: www.geopark-vulkaneifel.de . Dit is een erg interresante site. Er staan ook geologische routes bij. Deze site is ook te zetten in het nederlands. Misschien kan deze site nog van pas komen. Zodra ik wat meer tijd heb kan ik wel vertellen of ik wat gevonden heb in de gidsen en de folders. Als dat nodig is ten minste.

Groeten,

Tim

[Bewerkt door Benjamin op 19-05-2009 om 18:34 NL]

Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.

fossielen-zoeker

Bericht door fossielen-zoeker » 08 jul 2009, 18:33

van mij mach het liever naar cadzand gaan of het zwin.

als je niets weet vindt je niets:P

Gesloten