Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
strandjutters
Been thanked: 3 times
Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Bericht door strandjutters » 09 feb 2012, 01:55

Hallo Spongebob,ik zal eens mijn mening zeggen over deze Trivia topic,ik wil leren!! maar wat heb ik geleerd,dat er mensen zijn die zo vlug mogelijk mijn vindplaats willen weten,en het liefst nog onder welke steen ze ik vind.Van Trivia's Fossiel en Sub Fossiel Hebben ze nog nooit gehoord,maar ze komen wel met man en macht je vindplaats leegroven,het liefst met twintig volle emmers,Toen ik vertelde dat het tij niet paste,maakte ze we belachelijk dat ik de Trivia's voor mezelf wilde houden,terwijl hij allang vergeten was dat ik er dertig had opgestuurd.Bij ieder vraag die ik stelde moest hij zijn duitse vriend raadplegen of zijn Franse studenten.Hij neemt me nu op mijn spellings fouten,terwijl hij geen zin kan plaatsen zonder één fout.volgens mij is deze man er commerceel op uit mijn vondsten en vindplaatsen te gebruiken voor eigen belang,ik had dit al door aan pagina vier,daarom ook de moeilijke en voor hem zonder af te schrijven van het internet moeilijke vragen,je weet waarschijnlijk nog het moment dat ik vroeg ,toon eens je Monacha's van 17 mm Toen wist ik al genoeg.Hij wilde mijn vindplaatsen weten om er munt uit te slaan ,wand hij kent geen kloten van fossiele Trivia's.Ik ben blij met mijn ,antwoord van Naturalis en daar is het mij om te doen,sinds ik op het forum zit heeft het mij alleen maar geld gekost(zie opzenden )nu wat heeft Brammeij mij al geleerd in dit topic,dat monacha 14 mm word dit komt van mij,dat hispania hier zou voorkomen dit komt wel van mij HE.Het Probleem zit hem hier,ik wil met Naturalis de Trivia's bekijken,en het is commerceel uit voor Brammiej.GR(Vraag dit gerust maar aan Colin en Marijke zonder mij vind je ze nooit in deze getalen)

[Bewerkt door strandjutters op 09-02-2012 om 02:13 NL]

[Bewerkt door strandjutters op 09-02-2012 om 02:16 NL]

strandjutters

phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Antw: Antw: Antw: Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Bericht door phil » 09 feb 2012, 09:04

Frederik schreef:
veel werk om de juiste kleur te verkrijgen ik zal morgen eens proberen met daglicht,(...) kleur correctie (...)
In mijn ogen is er slechts één manier om dit echt goed te doen, en dat is manueel je witbalans goed instellen bij het nemen van de foto's (dit kan enkel als je fototoestel deze functie heeft). Daarnaast: subtiele kleurcorrecties op het beeldscherm achteraf zijn enkel zinvol als dat beeldscherm goed gecalibreerd is (ook hiervoor heb je bepaalde hardware nodig).

het kan ook eenvoudig : je plaatst het voorwerp op een neutraal grijs papier om het te fotograferen. Dan de kleur corrigeren tot je het zelfde grijs op je scherm krijgt
groetjes

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

Brammiej

Bericht door Brammiej » 09 feb 2012, 09:35

Hoi Pascal,

Als ik geen klote begrijp van trivia's, begrijp jij waarschijnlijk ook geen klote van haaietanden.

De commerciele waarde is 0,- Dus doe je zelf geen valse ilusies aan. Okee, misschien krijg je voor 2500 trivia's een paar tientjes. Het gaat mij enkel om wat exemplaren zelf zoeken en daar in Knokke liggen ze voor het oprapen. Dat je geen ABN grammatica kent, is misschien wel logisch geziende het feit dat je in Belgie woont? Maar als je wetenschappelijk bezig wilt zijn (dat ben je in mijn ogen) benoem ze dan ook zoals de wetenschapper.

Ik ben verzamelaar, wilde graag met jou zoeken, maar zoals je nu ook weer zelf aangeeft, wil jij je trivia's zelf behouden.

Daar ik zelf 2.5 jaar trivia's verzamel (lees RECENT) heb ik een contact kunnen opbouwen met een man die ze beschrijft, ook fossiele. Het is dan ook niet gek dat ik twijfelgevallen of voor ons onbekend uitziende trivia's aan hem voorleg (ik krijg meestal binnen een week antwoord)

Mijn Franse studentjes? Ik heb van Spongebob diverse Franse trivia's gekregen, die ze aan het determineren zijn gegaan. Maar omdat ze meer exemplaren wilden bekijken heb ik een oproep gedaan ja. Wie daar niet op reageerde, heeft dat niet gedaan. De mensen die dit wel deden, dank ik nog steeds want zo worden de soorten in ieder geval duidelijk in kaart gebracht.

Betreft foto's....jij bewerkt ze wel, of past er een bord met salontafel vol op je microscoop?

Ik heb je een arctica laten zien van bijna 17 mm, geen monacha. Dit was enkel om aan te tonen dat er heel soms een reus te vinden was. Heb er zelf meer dan 1000, geen is identiek.

Vertel jij maar eens waar je je informatie van de fossiele levantina's vandaan hebt, want je geeft ons allemaal wel de primeur, maar onderbouwt deze niet.

@ Spongebob, het is totaal niet bedoelt kattig te zijn, maar deze persoon uit Knokke denkt voor anderen, heeft een ultra kort lontje en denkt dat hij vanalles kan zeggen over mensen. Ik accepteer dit niet en zal met gelijke munt reageren. Wij hebben elkaar in de piesberg ontmoet, dus ik neem aan dat je een beetje weet dat ik niet commercieel bent ingesteld, maar net als de meeste mensen op dit forum kom om te discussieren en informatie te winnen.

Met vriendelijke groet, Bram

Brammiej
Antw: Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?

Bericht door Brammiej » 09 feb 2012, 09:45

strandjutters schreef:
volgens mij is deze man er commerceel op uit mijn vondsten en vindplaatsen te gebruiken voor eigen belang,.....
[Bewerkt door strandjutters op 09-02-2012 om 02:16 NL]

Even inhakende op je gedachte.

Ik woon in Ede, het is voor mij 2 uur en 45 minuten rijden. Mijn benzinekosten zijn dus al hoger dan de 'opbrengst' Dat is mijn eerste kopje thee aan de pomp al!

Dus nee, geen verkoper, ja verzamelaar!

Groetjes Bram

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 09 feb 2012, 10:06

Ok, niets mis met een verhitte discussie, maar ze mag niet oververhit geraken. Hier gaat een dagje een slot op zodat iedereen wat stoom kan uitblazen.

Het kan voor elke partij een nuttige oefening zijn om eens na te denken wat je echt wéét over de ander, wat je veronderstelt over de ander, en waarom het nuttig is deze aannames op een publiek platform te ventileren.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Gesloten