Vraagje over de waarde van deze Mosasaurus Kaak ( echte )

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
jordyvanderbeek
Contacteer:
Antw: Antw: Vraagje over de waarde van deze Mosasaurus Kaak ( echte )

Bericht door jordyvanderbeek » 21 nov 2010, 11:16

moonwalker schreef:
nog maar even reklame maken met de beurs in Harelbeke in 2 weken. daar Mag er geen namaak verkocht worden, tenzij het uitdrukkelijk aangeduid staat. De organisatie wilt zoveel mogelijk namaak vermijden.
Ikzelf ben het in de beginjaren van verzamelen ook tegengekomen met een supergrote otodus uit Kouribga. Die uit 2 verschillende tanden bestond. Jammer dat zo'n bedrog toegelaten wordt op commerciële beurzen. Het geld dat je voor een fossiel geeft is toch ook echt!
Mischien bij de zelfde man gekocht: dat van mij kwam ook uit kouribga.

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

0dinofthenorth

Bericht door 0dinofthenorth » 21 nov 2010, 11:46

nestor wrote:
Is het forum een chatbox geworden?
Sorry!:( We were discussing expenses of fossils and all about these compound Mosasaur jaws.

Donny
Antw: Vraagje over de waarde van deze Mosasaurus Kaak ( echte )

Bericht door Donny » 21 nov 2010, 11:47

instinct schreef:
Goedendag,

Ik heb een ECHTE Mosasaurus kaak ( Ik heb hem gedetermineerd als Globidens, als dit fout is, kan iemand mij verbeteren? )

De delen horen aan elkaar. Ik vroeg me af of iemand de waarde van deze kaak kon bepalen?

Ook heb ik nog een namaak. Hier zijn volgens mij de tanden ingelegd. Ook vroeg ik me af hoeveel deze waard was?

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding
Beste instinct.

Ik heb nog sterk mijn twijfels omtrent de echtheid van de globidens kaak.
Ga zelf maar eens op het net zoeken naar foto's van zo'n kaak.
Ik denk dat ook dit een composiet is, een samen gesteld stuk door mensen handen.

Ik zag ook dat je de kaak op marktplaats te koop had gezet als echte dino kaak.
En dat hij niet nep is.

Een mosasaurus/maas hagedis is een uitgestorven zee reptiel en geen dino.

En nog even wat anders.
Heel de lijst van het forum staat nu momenteel bijna vol omdat jullie dit als een soort van msm chat site gebruiken.
Probeer het onderwerp wat korter en bij het topic te houden.
En mail anders gewoon naar elkaars email adres, om met elkaar te praten.

Gr.
Don.

Don

jordyvanderbeek
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Vraagje over de waO

Bericht door jordyvanderbeek » 21 nov 2010, 11:53

0dinofthenorth schreef:
nestor wrote:
Is het forum een chatbox geworden?
Sorry!:( We were discussing expenses of fossils and all about these compound Mosasaur jaws.
i think that many people a fake mosasaur jaw have. but i look at GOOGLE.COM i wrote there:
- fake mosasaur jaw
- and Reconstructed mosasaur jaw.

I come many fake ones against, I know many people do not even know they have a fake one.

@ thomas: DON is right, we will continue on the e-mail?

[Bewerkt door jordyvanderbeek op 21-11-2010 om 11:56 NL]

Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy

0dinofthenorth
Antw: Antw: Antw: Antw: Vraagje over de waO

Bericht door 0dinofthenorth » 21 nov 2010, 12:02

jordyvanderbeek wrote:
@ thomas: DON is right, we will continue on the e-mail?
I agree. Sorry everyone.

[Editted by 0dinofthenorth on 21-11-2010 at 12:02 GMT +1]

Instinct
Been thanked: 1 time

Bericht door Instinct » 21 nov 2010, 13:45

Ik snap best de twijfel of hij echt is, maar ik weet wel gewoon zeker dat hij echt is. Als je er in kijkt aan de zijkant zie je allemaal merg lopen en de kaak is ook best dik. Als ik wat zand wegtik onder de tanden of langs de kaak zit er gewoon nog wat onder..

mike

Bericht door mike » 21 nov 2010, 15:02

De foto dewelk jij laat zien als "echte" mosasauruskaak valt niets of nauwelijks wat op te maken. Waarop baseer jij je op de echtheid hiervan .. de Marokkaanse verkoper ? Mss heb ik dit in het drukke chatverkeer overgeslagen, maar als wat heb jij dit gekocht (soortnaam)?
Om te kunnen zien of het botmateriaal van boven- of onderkaak is zal je toch wat betere foto's moeten plaatsen. Laat staan dat de tanden op getoonde foto dan nog in de "kaak" thuis horen. Er is toch wat mis mee.

grtn,mike

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 21 nov 2010, 15:32

een globidens kaak schijnt er zo uit te horen zien:
http://www.fossilgrove.net/marine3.htm

het is wel een onderkaak, een boven kaak kon ik niet vinden, maar de tanden steken veel verder uit dan bij jouw fossiel. je moet denk ik de tanden helemaal uit prepareren (daarmee bedoel ik de zandsteen weghalen, niet al het bot eraf slopen)
gr
sander

dmguk

Bericht door dmguk » 21 nov 2010, 15:35

Hello, Many of these fake moroccan pieces come into the european market at the large show in Ste Marie aux Mine in June. The Morocaan sellers will tell you they are fake if you ask, but many people do not ask. I have looked through many 1000s of pieces to pick out genuine ones!
As for prices ( pieces I was offerd in June 2010) the small matrix pieces with two thin strips of bone, along with 6 - 8 teeth were 4 euros each if you bought in quanitiy ( usually 30+ pieces) Larger 40cm - 50cm + blocks with several natural teeth started at around 40 euros ( I know this, because I bought several !) Globidens, these used to be very rare teeth, but several of the better moroccan supppliers currently have more golbidens teeth in matrix than the regular mosasaur species. If you look around you can buy genuine ones in matrix for around 5 euros each !
The place to buy Moroccan pieces is at the Ste Marie aux Mines show in France.
Apologies for posting in English - I can read a little flemmish OK, but writing ....

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 21 nov 2010, 15:48

dmguk schreef:
Apologies for posting in English - I can read a little flemmish OK, but writing ....
it's Dutch, not Flemmish:P

Gesloten