Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
- SantanaFormatie
- Been thanked: 1 time
Antw: Rotsbeentjes en Bulla's van Knokke en Cadzand .
Hoi,
Zoals zal ik ook naar de ander gehoorbeenderen kijken. Ondertussen heb ik ook mijn huiswerk gedaan voor de gehoorbeenderen. Dus ik hoop dat ik nu beter kan helpen.
@stiek: je perioticum uit Mill lijkt me inderdaad van een Monodontidae sp. Ben er vrij zeker van, zeker na de foto met het andere gehoorbeen ernaast.
@duys: is er volgens mij ook een maar ik ben iets onzekerder over omdat hij niet compleet is.
Gr,
Sander
Zoals zal ik ook naar de ander gehoorbeenderen kijken. Ondertussen heb ik ook mijn huiswerk gedaan voor de gehoorbeenderen. Dus ik hoop dat ik nu beter kan helpen.
@stiek: je perioticum uit Mill lijkt me inderdaad van een Monodontidae sp. Ben er vrij zeker van, zeker na de foto met het andere gehoorbeen ernaast.
@duys: is er volgens mij ook een maar ik ben iets onzekerder over omdat hij niet compleet is.
Gr,
Sander
Keep searching because everything is never as it seems.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo Iedereen,misschien eerst iets over de manier van werken van Mark Walvis,we hebben dus mijn nog bescheiden verzameling eerst per vindplaats en per soort bekeken,en vergeleken,Daarna is iedere soort in afgesloten doosjes geplaats en beschreven met naamgeving+vindplaats + Tijdperk(zie foto)
Het hoorbeentje die ik gisteren heb doorgestuurd,is dus geen Monodontidae,maar een Primitieve vorm van Delphinidae,ik moet straks meer foto's doorsturen om zekerheid te hebben,de Delphinidae die hier al zijn gepasseerd zijn veel hoekiger,Mark vind het een zeer mooie vondst,dat beloofd.
Het rotsbeentje van Duys,daar zou ik toch graag nog een paar foto's van zien,dit zeker van een bovenaanzicht.GR
strandjutters

Strandjutters, Santanaformatie,
2 De ronding is wat hoekig?
1 Nog een kleintje
Duys
[Bewerkt door Duys op 29-10-2012 om 19:56 NL]

Deze is ook de moeite, maar ik loop vooruit.
Ook een kleintje, wel een stuk kwijt.
Duys
- strandjutters
Hallo Duys,inderdaad loop je vooruit,we zijn nog niet klaar met je eerste en jij zit al aan nummer vier.Ik denk dat we beter soort bij soort tersprake nemen van wat Mark mij heeft getoond,nu komt alles door elkaar te zitten en zie je door het bos de bomen niet meer,er zullen zeker nog veel andere soorten zijn die ik niet heb,wat ik graag zou doen in dit topic ,is tonen wat Mark mij heeft getoond,daaruit kunnen jullie jullie eigen vondsten vergelijken met de determinatie's van Mark,bij zekerheid kun je deze aan de kant plaatsen,en dan weer de volgende,alles door elkaar komen we er zeker niet uit.GR(Wat ik wel weet is dat ik deze topic met Mark zal doorlezen,bij eventuele fouten dit ook zullen melden,zodat je je vondst kan aanpassen,de vrouw van Mark en mijn vrouw kunnen goed met elkaar opschieten,en dit is een goede reden om dikwijls terug samen te komen volgens Mark ,vind ik eigenlijk ook 

strandjutters
- strandjutters
Hallo ,je neemt me dit toch niet kwalijk Hé.
Hallo Frederik,ik zal dit zeker doen,eens we er een beetje uitzijn met deze beentjes,er liggen er veel op hopen die snakken naar een naam
Hallo Frederik,ik zal dit zeker doen,eens we er een beetje uitzijn met deze beentjes,er liggen er veel op hopen die snakken naar een naam

strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hey Strandjutters, leuk!
Zet ze eerst maar eens naast elkaar in dit topic. We hebben alle tijd om te kijken welke foto's dan naar het systeem kunnen gaan.
Zet ze eerst maar eens naast elkaar in dit topic. We hebben alle tijd om te kijken welke foto's dan naar het systeem kunnen gaan.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
Inderdaad Frederik,ik doe dit samen met Mark,zodat er eens wat duidelijkheid komt in deze materie,het is wel makkelijker zoals Hans het zegt,je smijt ze in een doos met de naam Dolfijnhoornbeentjes,en je bent er vanaf.Dit is niet de bedoeling,met tanden is het ook niet zo.Bepaalde mensen zullen tevreden zijn met dit topic,ander dan weer niet.Maar we gaan ervoor,met medewerking van kenners zoals Sander en Mark,en alle verzamelaars van dit forum komen we er wel voor een stuk uit.Het probleem met deze materie is ook al dikwijls geweest ,dat er een vraag word gesteld op het forum,en indien de kenner vraagt om meer of andere foto's,deze er nooit komen,dit is wel vervelend,ook als de foto maar binnen een maand word geplaatst,ook erg vervelend.Ik speel kort op de bal,en probeer altijd zo vlug mogelijk te antwoorden.VR GR Pascal
strandjutters
- strandjutters
Hallo Duys,ik had graag nog een foto gezien van de onderkant van het beentje,zoals ik die heb geplaatst,als dat mogelijk is,GR
strandjutters