Teutonia - Fossiel.net excursie geslaagd!
Antw: Antw: Teutonia - Fossiel.net excursie geslaagd!
Zijn die Coeloptychiums redelijk algemeen?Bijna iedereen heeft er 1 gevondenwimenkids schreef:
We hebben een geweldige dag gehad. De organisatoren nog van harte bedankt! Wij (Jeroen en o.g.) kregen zelfs als eerste twee bezoekers koffie aangeboden van de portier, tijdens het wachten. Bijgaand 3 foto's van mijn vondsten. Vooral veel (kleine) zee-egels gevonden. Ook wel grappig: de in de lengte geopende belemniet die ik vond. Ook twee mooie Coeloptychiums gevonden, oftewel zonnewijzersponzen.
[Bewerkt door wimenkids op 14-04-2009 om 11:43 NL]
[Bewerkt door wimenkids op 14-04-2009 om 11:47 NL]

- Galeocerdo
Heel fraai Tom. Bathrotomaria regalis (ROEMER 1841) voor de volledigheid.Spongebob schreef:
Eens een keer wat anders dan sponzen...
Bathrotomaria regalis (?)
Gr. Taco
- Galeocerdo
De stekels horen zijn afkomstig van een Temnochidaris. Mooi dat je er meerdere bij elkaar vond. Succes met preparerenPhacops schreef:
Halverwege de dag echter vond ik een hoop stukjes zeeegelstekeltjes bij elkaar, ik heb deze uiteraard allemaal meegenomen.
Thuis bij het bekijken bleek dat het in het totaal 5 nagenoeg complete stekels waren waarvan de langste maar liefst 9 cm lang is! Alle stukjes bleken samen ook nog in de matrix te passen dus het is nu een blokje met 5 stekels.

Gr. Taco
Antw: Teutonia - Fossiel.net excursie geslaagd!
Heb eindelijk na een maand alle Teutonia-fossielen uitgeprepareerd en op de foto gezet. Hier volgen een paar van mijn mooiste vondsten, van alles wat. Wat n mazzel !
Heb ook in Höver mooie vondsten, waaronde een Scaphites en een ammo met losse winding.
Tof om elkaars vondsten te showen en ervaringen zo met elkaar te kunnen delen

- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Mooi vondsten Steef!
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Mooie vondsten Steef.Mooi geprepareerd die spons trouwens 

Bedankt Erik-B en Gerrit-Jan!
Bij het thuis verder blootleggen van die spons was de fraaie onderkant echt een verrassing! Die stekels van Phacops zijn ook heel bijzonder.
Als ik de kans krijg ga ik zeker nog eens terug naar Hannover.
Bij het thuis verder blootleggen van die spons was de fraaie onderkant echt een verrassing! Die stekels van Phacops zijn ook heel bijzonder.
Als ik de kans krijg ga ik zeker nog eens terug naar Hannover.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Teutonia - Fossiel.net excursie geslaagd! @Herman
hey Herman,
heb je nog hulp nodig bij het verslag? Ik zie Taco binnenkort. Wellicht dat we snel iets op kunnen stellen.
Groet
heb je nog hulp nodig bij het verslag? Ik zie Taco binnenkort. Wellicht dat we snel iets op kunnen stellen.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Woensdag heb ik overigens het verslag geplaatst op de bijeenkomsten pagina:
http://www.fossiel.net/bijeenkomsten/fo ... r_2009.php
Ik heb de vrijheid genomen om de stukken verslag en wat foto's uit de forumtopics bij elkaar te zetten. Uiteraard met fulll credit. Iedereen hartelijk dank voor de leuke verslagen en de foto's!
http://www.fossiel.net/bijeenkomsten/fo ... r_2009.php
Ik heb de vrijheid genomen om de stukken verslag en wat foto's uit de forumtopics bij elkaar te zetten. Uiteraard met fulll credit. Iedereen hartelijk dank voor de leuke verslagen en de foto's!
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
@Herman
Dit is een leuk geheel geworden!!
gr
pearl
Dit is een leuk geheel geworden!!
gr
pearl
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)