Graven in dijken Hoevenen

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Fossielenzoeker
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Antw: Graven in dijken Hoevenen

Bericht door Fossielenzoeker » 30 sep 2010, 14:00

chilieagle schreef:
Ik ben compleet nieuw in de club en ook niets ondervinding. Kan iemand mij vertellen waar ik in mijn buurt op zoek kan gaan. En wat belangrijkis, wat mag en niet mag.

Help toch nen arme eenzame zieke oude sukkelaar uit de nood (grapje!!!!)
mvg
Stef
[/quote]
Dag Stef
Bij deze het advies lid te worden van de Landelijke en regionele afdeling van de NGV of een andere fossielenwerkgroep.

Robert Mensink

Gerrit-Jan
Contacteer:
Antw: Graven in dijken Hoevenen

Bericht door Gerrit-Jan » 03 okt 2010, 10:35

Chilieagle schreef:
Hallo,
Kan iemand mij vertellen waar ik in mijn buurt op zoek kan gaan. En wat belangrijk is, wat mag en niet mag .
Alvast bedankt en vriendelijke groeten
Daar krijg je hier op het forum dus geen duidelijk antwoord op maar zoals Robert al zegt kan een fossielenwerkgroep wel uitkomst bieden. Ook daar zal er altijd wel iemand bij zitten die de vindplaats kent.

Succes en veel plezier met je zoektocht (je zat trouwens al erg warm, dus kijk nog maar eens op de kaart)

Pas op: het is eigenlijk verboden terrein , maar dat schijnt hier (althans door de webmaster) voor sommige vindplaatsten getolereerd te worden, hetgeen mij geheel onduidelijk is. Let wel: er zijn genoeg leermeesters op het forum die tijdig aan de bel trekken om je terrecht te wijzen wanneer er teveel informatie lekt over een bepaalde kwetsbare vindplaats. Helaas is men er nog niet uit welke hiertoe behoren en lijdt dit vaak tot ongewenste uiteenzettingen. Als je de discussies hier leest geeft dat een aardig beeld hoe vijandig de sfeer is en hoe ongezond er wordt gecommuniceerd. Het werkt zelfs aanstekelijk maar draagt zeker niet bij aan een vriendlijk klimaat tussen eensgezinden.

Gelukkig is Robert nog zo vriendlijk antwoord te geven en je op weg te helpen.

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 03-10-2010 om 09:37 NL]

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Plikona

Bericht door Plikona » 03 okt 2010, 19:45

H**V*N*N en ook M**L zijn nooit, vanuit wetenschappelijk standpunt, waardevolle en/of kwetsbare vindplaatsen geweest. Het is enkel door het succes van jullie mediacampagnes dat er een niet meer te controleren massa naar toe trok en het voor de eigenaars te gortig werd.
Ik neem acte van het feit dat dit nu blijkbaar uiteindelijk bij zowat iedereen is doorgedrongen.

Theo

Bericht door Theo » 03 okt 2010, 19:57

Ze zittn nu bij Hoek van Holland.

Theo

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 03 okt 2010, 20:05

Ahum,

dat is nog geen excuus voor een "beleid" dat inconsequent is en waar openlijk wordt vermeld dat een vindplaats eigenlijk niet toegankelijk is oftewel verboden terrein. Of het nu platgetreden wordt als gevolg van wat je noemt "onze" mediacampagne doet hier niet ter zake en is een slecht argument. En onafhankelijk van het feit dat H*** of Mi**** nu wetenschappelijk waardevol zijn of niet, kan een locale zoeker uit M**l zeker wel stellen dat de vindplaats een kwetsbare vindplaats is en deze voor de wetenschap zeer zeker waardevol is (refererend naar alle aasgierende "wetenschappers" die er over willen schrijven). Ik begrijp jou punt dus niet en of je me nu bijstaat of dat je op je oude fiets doorgaat en eigenlijk zegt dat de fossielenzoekers van het forum schuld zijn aan alles en dat alleen wetenschappers kunnen bepalen wat een waardevolle of kwetsbare vindplaats is???

Het was ook niet mijn vraag. Mijn vraag was gericht aan Herman en ging over het feit dat er in de vindplaatsenrubriek zoiets onbenulligs staat als "pas op, eigenlijk is het verboden hier te zoeken". Ik vind dat een vreemd beleid en het verbaasd me dan ook niet dat menig fossielenzoeker de regels dan ook aan zijn laars lapt, want die worden ook niet promoot op het forum. Nb de webmaster schrijft zoiets onbenulligs bij een vindplaatst. Tja, waarom dan nog de regels serieus nemen!!

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 03-10-2010 om 19:18 NL]

Plikona

Bericht door Plikona » 03 okt 2010, 21:01

GJ SCHREEF.

Ahum,

dat is nog geen excuus voor een "beleid" dat inconsequent is en waar openlijk wordt vermeld dat een vindplaats eigenlijk niet toegankelijk is oftewel verboden terrein. Of het nu platgetreden wordt als gevolg van wat je noemt "onze" mediacampagne doet hier niet ter zake en is een slecht argument. En onafhankelijk van het feit dat H*** of Mi**** nu wetenschappelijk waardevol zijn of niet, kan een locale zoeker uit M**l zeker wel stellen dat de vindplaats een kwetsbare vindplaats is en deze voor de wetenschap zeer zeker waardevol is (refererend naar alle aasgierende "wetenschappers" die er over willen schrijven). Ik begrijp jou punt dus niet en of je me nu bijstaat of dat je op je oude fiets doorgaat en eigenlijk zegt dat de fossielenzoekers van het forum schuld zijn aan alles en dat alleen wetenschappers kunnen bepalen wat een waardevolle of kwetsbare vindplaats is

Het was ook niet mijn vraag. Mijn vraag was gericht aan Herman en ging over het feit dat er in de vindplaatsenrubriek zoiets onbenulligs staat als "pas op, eigenlijk is het verboden hier te zoeken". Ik vind dat een vreemd beleid en het verbaasd me dan ook niet dat menig fossielenzoeker de regels dan ook aan zijn laars lapt, want die worden ook niet promoot op het forum. Nb de webmaster schrijft zoiets onbenulligs bij een vindplaatst. Tja, waarom dan nog de regels serieus nemen!!

Groet

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 03-10-2010 om 19:18 NL]

Dit is zo'n kromme redenering dat het een cirkelredenering wordt GJ. Als je 'de regels' had gevolgd, wat minder google earth en gps coördinaten achtergelaten dan was iedereen nog happy aan het zoeken in een verlaten vlakte en kreeg je misschien nog hulp van de eigenaar toe. Moest het vindplaatsenbeleid niet drastisch veranderd en was er dus geen inconsequent beleid. Was er misschien ook een meer amicale band met aasgierende "wetenschappers" en was geen enkele vindplaats te catalogeren onder "kwetsbaar".

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 03 okt 2010, 21:47

Beste,

het gaat mij er enkel om dat ik het dwaas vind dat in de vindplaatsomschrijving bij Mill staat dat het eigenlijk verboden is er te zoeken. Hier kun je niet omheen om dat te ontkennen. Dat ik GPS coordinaten heb gegeven van een vindplaats die wetenschappelijk niet waardevol is en waar men overigens geoorloofd mag zoeken (hetzij na aanmelding) staat hier helemaal niet ter discussie. Je doet net of ik de oorzaak ben van al het kwaad en er voor mijn tijd op het forum nog iedereen rustig aan het zoeken was inachtneming van alle regels. Nonsense!!

Ps: inmidddels is mij gemaild dat de status van Mill wordt herzien, waarvoor dank!

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 03-10-2010 om 20:57 NL]

[Bewerkt door Gerrit-Jan op 04-10-2010 om 09:12 NL]

Supergraver
Antw: Antw: Graven in dijken Hoevenen

Bericht door Supergraver » 04 okt 2010, 13:25

Gerrit-Jan schreef:

Dat ik GPS coordinaten heb gegeven van een vindplaats die wetenschappelijk niet waardevol is en waar men overigens geoorloofd mag zoeken (hetzij na aanmelding) staat hier helemaal niet ter discussie. Je doet net of ik de oorzaak ben van al het kwaad en er voor mijn tijd op het forum nog iedereen rustig aan het zoeken was inachtneming van alle regels. Nonsense!!
Idd, Louis ik dacht dat we dat nu wel achter de rug hadden of niet.
Op deze manier poneer jij dat GJ schuld heeft dat beschermde vindplaatsen massatoeristische trekpleisters worden. Da's net zo krom om te zeggen dat, toen jij die schildpad met je collega's aan het loshakken was en daar triomfantelijk op de foto meestaat ZONDER helm, jij nu de schuld hebt dat mensen zonder helm groeves betreden.
Inderdaad bullsh.t!

Zoek toch niet altijd overal maar een zondebok voor, kom liever met een goede oplossing. OF is dat juist niet jouw probleem en loop je liever commentaar te spuien? Tis maar een vraag. ;)

gr

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 04-10-2010 om 12:26 NL]

Ahuijsmans
Antw: Antw: Antw: Graven in dijken Hoevenen

Bericht door Ahuijsmans » 04 okt 2010, 16:51

Supergraver schreef:
Da's net zo krom om te zeggen dat, toen jij die schildpad met je collega's aan het loshakken was en daar triomfantelijk op de foto meestaat ZONDER helm, jij nu de schuld hebt dat mensen zonder helm groeves betreden.
Inderdaad bullsh.t!

Zoek toch niet altijd overal maar een zondebok voor, kom liever met een goede oplossing. OF is dat juist niet jouw probleem en loop je liever commentaar te spuien? Tis maar een vraag. ;)

gr

Martijn

[Bewerkt door Supergraver op 04-10-2010 om 12:26 NL]

oehhh touche :D

[Bewerkt door Frederik op 04-10-2010 om 17:04 NL]

Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D

Gesloten