Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Knokke-Heist : 3 x Trivia ,?
Hallo Duys,levende dieren in fossiele schelpen,dit zal ook niet makkelijk zijn.Nu ik heb wat de verschillen genoemeerd wat ik op het eerste zicht zie.We horen het verder wel,misschien van de experts op dit vlak.GR(ik blijf rustig verder zoeken ,hoe meer er zijn, hoe meer we zien denk ik)
strandjutters
- strandjutters
Hallo Duys,in die U vormen zit inderdaad wat verschil,maar da's voor morgen.Gr en slaapwel
strandjutters
- strandjutters
Hallo iedereen,De trivia met de doorlopende lijntjes zou de soort,Trivia-Coccinelloides-Parvula-Schilder 1933 kunnen zijn.De Trivia met de onderbroken lijntjes zou de soort,Trivia-Coccinelloides-Coccinelloides Sowerby 1823 kunnen zijn.Er bestaat nog een soort met de onderbroken lijntjes,De Trivia Sulcotrivia -testudinella! Maar daar ben ik nog niet uit.Zit ik tot dusver goed,dit gaat wel over de fossiele soorten.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,vanavond had ik er 9,2x recent de voorste twee,en 7 x fossiel.De grootste 13 mm de kleinste 8 mm.Ik bekijk ook nog de recente vanavond,om te zien wat daar de lijntjes doen ,doorlopen of onderbroken.Dat vertel ik dan morgen.GR(Is niet meer nodig morgen ,ik heb net gekeken en de 5 recente hebben onderbroken lijntjes,dit welteverstaan bekeken vanop de bovenkant van de rug,van alle Trivia ook de fossiele)
[Bewerkt door strandjutters op 24-11-2011 om 23:08 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 24-11-2011 om 23:12 NL]
strandjutters
Strandjutters,
Ik heb even het boek ingekeken,
schelpen van Kallo, Marquet.
Komt erop neer :
1 grootte
2 aantal ribbels voor 1 soort
3 de dikte van de ribbels
4 een deuk in het bolle oppervlak
5 de opening hoe breedt die is, niets van lang gelezen
6 een vertakking in de ribbels
7 een onderscheid in de kleine exemplaren kan gemaakt worden doordat de groei anders verloopt, de vorming(groei) van de opening
Was er nog sprake van een inkeping?
Dit waren zowat enkele zaken, ik heb het in de winkel bekeken, dus vraag me niet wat bij wat!
Duys
[Bewerkt door Duys op 25-11-2011 om 13:17 NL]
Ik heb even het boek ingekeken,
schelpen van Kallo, Marquet.
Komt erop neer :
1 grootte
2 aantal ribbels voor 1 soort
3 de dikte van de ribbels
4 een deuk in het bolle oppervlak
5 de opening hoe breedt die is, niets van lang gelezen
6 een vertakking in de ribbels
7 een onderscheid in de kleine exemplaren kan gemaakt worden doordat de groei anders verloopt, de vorming(groei) van de opening
Was er nog sprake van een inkeping?
Dit waren zowat enkele zaken, ik heb het in de winkel bekeken, dus vraag me niet wat bij wat!
Duys
[Bewerkt door Duys op 25-11-2011 om 13:17 NL]
- strandjutters
Hallo Duys,in welke winkel zou ik dit boek kunnen vinden,of bestellen via internet.GR (ik heb er al weer 3 bij vanavond)
strandjutters
http://users.telenet.be/cr42644/Caenozo ... blish.html
Er staat maar een klein stuk tekst onder de beschrijving van de drie pliocene Trivia, dus denk niet dat je erveel mee kan doen.
Duys
Er staat maar een klein stuk tekst onder de beschrijving van de drie pliocene Trivia, dus denk niet dat je erveel mee kan doen.
Duys
- strandjutters
Hallo Duys,van deze site heb ik de eerdere informatie via de eerste link van jou.GR
strandjutters
Strandjutters,
Ja,
misschien in het Natuurhistorisch museum?
Duys
Ja,
misschien in het Natuurhistorisch museum?
Duys
- strandjutters
Hallo iedereen,ik zit door mijn laatste emmer,deze heeft me vier Trivia's opgeleverd.Ik ben er blij mee,niet alleen omdat het zwartje nummer 40 is, maar het heeft ook een vreemde vorm van lijntjes,ik tel ook minder lijntjes dan bij de andere.Ook heb ik vanavond mijn eerste oranje,fossiel Triviatje gevonden!Ik heb er een verslaving bij denk ik,veel werk maar het loont denk ik .GR
[Bewerkt door strandjutters op 25-11-2011 om 22:28 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 25-11-2011 om 22:28 NL]
strandjutters