Mooiste gekochte exemplaar!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Maarten
Antw: Mooiste gekochte exemplaar!

Bericht door Maarten » 12 sep 2004, 11:55

Betelgeuze,

Ik zit al jaren op ebay en heb bovendien een wereldwijd netwerk opgebouwd, ik kom dus wel aan mijn materiaal (zie éerdere berichten bij dit onderwerp) Je hoopt alleen altijd op meer...

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 14 sep 2004, 10:54

Een algemene opmerking wat betreft verzamelen, beperk je vooral niet tot een mogelijkheid om fossielen te vinden of aan te schaffen.
Koop in winkels, op beurzen, op e-bay of in internet winkels.
Uiteraard ga ook zelf zoeken, ga graven hakken of gewoon oprapen.
Alleen dan kun je een mooie collectie opbouwen. Beperk je jezelf in het vinden van fossielen dan beperk je jezelf in het uitbreiden van je collectie.

Wat reclame, ik behoor bijna tot het interieur ;-), in Oss is een hele grote fossielen winkel. Zie de web-page link bij mijn profiel voor het adres.
Dankzij of via Henskens Fossielen heb ik mijn verzameling enorm kunnen uitbreiden.
En laat je vooral niet misleiden door de prijzen, bij hem kun vrijwel altijd een betere prijs maken als je meer dan 1 fossiel koopt.
Have fun,
The Stone

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Somniosus
Contacteer:
Antw: Antw: Mooiste gekochte exemplaar!

Bericht door Somniosus » 14 sep 2004, 13:57

The Stone schreef:
Een algemene opmerking wat betreft verzamelen, beperk je vooral niet tot een mogelijkheid om fossielen te vinden of aan te schaffen.
Koop in winkels, op beurzen, op e-bay of in internet winkels.
Uiteraard ga ook zelf zoeken, ga graven hakken of gewoon oprapen.
Alleen dan kun je een mooie collectie opbouwen. Beperk je jezelf in het vinden van fossielen dan beperk je jezelf in het uitbreiden van je collectie.
Pfff niet akkoord. Ik verzamel al meer dan 10 jaar resten van fossiele vertebraten (vnl. haaietanden), heb er tienduizenden, daarvan heb ik er misschien tien gekocht (allé misschien toch iets meer). Op sommige plaatsen ben ik meer dan 100 keer gaan zoeken. Als je dan een fossiel, dat je daar nooit zelf hebt gevonden, op een beurs kan kopen, dan zal ik dat ook doen. Natuurlijk als iemand dino’s verzameld, dan kan je ze natuurlijk niet gaan zoeken. Bij mij is het plezantse van de hobby met grote voorsprong het gaan verzamelen in de natuur. Zo rustgevend...
Mijn collectie betekent veel voor mij, omdat ik alles zelf heb gevonden en gedocumenteerd. Ik vind dus abslouut niet dat mijn collectie beperkt is om de reden dat ik geen hopen fossielen koop?! Ik wil hier niemand tegen de borst stoten, maar voor mij is er een groot verschil tussen personen die een collectie opbouwen met zelfgevonden materiaal (wetenschappelijk waardevol) en personen die fossielen kopen op het net (mooi voor in de vitrinekast).

Ammoniet

Bericht door Ammoniet » 14 sep 2004, 16:38

tjonge de prijzen zijn wel duur

groet,

Yma van den Driest

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 14 sep 2004, 16:44

Somniosus; Volgens mij doe je precies wat ik bedoel je hebt je zeker niet beperkt. En jouw verzameling is denk ik prachtig.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen ga voor je verzameling en niet voor een principe dat als je wilt verzamelen je perse alles zelf moet vinden of alleen maar op e-bay moet kopen.
Combineer alle mogelijkheden die je hebt als je veel kan zoeken ga dan veel zoeken, heb je wat geld over koop iets als je dat wilt.

Uiteraard is zelf zoeken het mooiste wat er is.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 14 sep 2004, 16:55

Als je het zo bedoelt, dan verstaan we elkaar goed. Ik ga elk weekend zoeken, soms dicht bij huis, soms rijden we tot 800km op één dag. En dat enkel voor fossielen....normaal dat veel mensen denken dat we een beetje gek zijn. Tja, misschien hebben ze wel gelijk...

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 14 sep 2004, 19:45

Ik wil steeds iets in m\'n verzameling dat niet iedereen heeft bvb een tand van een \'zeldzame\' dino soort, een ei van een dino, een meteoriet,... Zulke dingen moet je meestal kopen als je ze wilt :)

Veder woon ik in het centrum van België(dicht bij Brussel) en daar is zowat niks te vinden :(

Alpha Orionis

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 14 sep 2004, 20:41

Natuurlijk is het fijn eens een zeldzaam stuk te kopen zoals een ei of resten van dino\'s, zolang je maar geen gewoonte maakt van het kopen van fossielen, want dan ben je volgens mijn bescheiden mening verkeerd bezig.
Ik woon ook dicht bij Brussel en spijtig genoeg is in Brussel zelf nog weinig te vinden, maar je gaat me toch niet zeggen dat je van daaruit niet kan gaan zoeken naar fossielen? In een straal van 100km rond Brussel is er héél wat te vinden, helaas ook al niet meer de grote aantallen van vroeger. Welke fossielen verzamel je juist?

Maarten

Bericht door Maarten » 14 sep 2004, 20:54

Hoe zo ben je verkeerd bezig als je fossielen koopt? Als het zoeken daarvan binnen de wetten van het land plaatsvind heeft gevonden is het niet anders dan zelf fossielen zoeken, mijn zoogdierfossielen zijn b.v. gevonden door een vriend van mij op privaat land, natuurlijk is niet alles zo goed controleerbaar als deze fossielen maar zelf zoeken is ethisch niet anders dan fossielen kopen van een ander die ze gevonden heeft. OOk daar moet je je aan bepaalde regels houden!

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 15 sep 2004, 00:35

Ik bedoel dat als je je met \"paleontologie\" wil bezighouden je de fossielen zelf gaat zoeken, notie nemen van de plaats waar je deze hebt gevonden, de lagen bekijken etc. Je verzamelt een fauna van die plaats, zodanig dat je een idee krijgt van het klimaat toendertijd, van de dieren die er samenleefden en nog veel meer. Hoe doe je dat als je fossielen koopt?

Gesloten