Homo floresiensis

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Maarten
Antw: Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 03 nov 2004, 18:35

Casper schreef:
klopt helemaal. als ik geen zin in huiswerk heb geef ik mijn hamster wat extra voer en dan maakt die mijn huiswerk.

Groeten, Casper
Zucht....je hebt het echt niet door:

Die hamster geeft jou al jarenlang te eten en jij maakt al jarenlang zijn huiswerk.

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Casper
Contacteer:
Antw: Homo floresiensis

Bericht door Casper » 03 nov 2004, 19:22

oei, als ik dat geweten had!
ik heb sinds een paar dagen een nieuwe hamster. het beest moet nog een naam krijgen.
kwispel, lebber, flappie, ik weet het nog niet.

wie helpt?

Groeten, Casper

Post mortem we sort 'em!

Maarten
Antw: Antw: Homo floresiensis

Bericht door Maarten » 03 nov 2004, 19:28

Casper schreef:
ik heb sinds een paar dagen een nieuwe hamster. het beest moet nog een naam krijgen.

wie helpt?

Groeten, Casper
Carcharodontotje? Suchomimusje? Plesiootje?

We moeten een beetje in stijl blijven!

Of misschien: George Bush?

Of Theo....

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 03 nov 2004, 19:33

Ik heb dit topic nog niet gelezen en ben het ook niet echt van zin, maar ik wil gewoon één ding kwijt: ik stond perplex toen ik verleden week donderdag het nieuw te horen kreeg. Dit was gewoon prachtig. Schitterend te weten dat deze nakomeling van H. erectus tot in het laat Pleistoceen heeft geleefd. Met wat geluk vind men ginder nog wel wat op die Indonesische archipel. Spijtig genoeg zal H. sapiens, z\'n reputatie kennende, dit mensenras een handje geholpen hebben bij z\'n verdwijning.

Maarten

Bericht door Maarten » 03 nov 2004, 20:00

Ja, ben ik helemaal met je eens, overigens leefde Neaderthaler, die steeds meer als aparte soort wordt beschouwd ook tot in laat Pleistoceen, stond meer versteld dat deze mensjes wellicht veel later nog hebben geleefd dus tot in laat (?) holoceen.

Het kan bijna niet anders dan dat er op die tienduizenden andere eilanden in die archipel nog meer spectaculaire vondsten te doen zijn!

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 03 nov 2004, 20:54

Ja dat dacht ik ook al! Moesten ze nog steeds geleeft hebben toen ontdekingsreizigers er toekwamen dan denk ik dat dat de rede is waarom de eilandbewoners hen voor het laatst rond die tijd hebben gezien.

Als we zouden ontdekken dat er nog steeds leven dan is dat mooi voor ons maar voor hen zou dat het einde betekenen denk ik. Niet dat we hen onmiddellijk gaan uitmoorden, maar onbewust gaan we daar misschien wel voor zorgen.

Alpha Orionis

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 03 nov 2004, 20:55

Ja, maar deze stamde niet ?rechtstreeks af van H. erectus en leunde al veel dichter aan bij H. sapiens. Dit is echt ongelooflijk. En wat een adaptatie vermogen.

Casper
Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Homo floresiensis

Bericht door Casper » 03 nov 2004, 21:40

Maarten schreef:
Casper schreef:

wie helpt?

Groeten, Casper
Carcharodontotje? Suchomimusje? Plesiootje?

We moeten een beetje in stijl blijven!

Of misschien: George Bush?

Of Theo....
als ik nog een keer een hond neem noem ik hem t-rex, maar een naam voor een hamster...
wat dachten jullie van \"Maarten?\"
(slijm, slijm)
nee, niet echt een naam voor zo\'n hoogontwikkeld wezen. dan vind ik nummulites of nodosaria nog beteren...
theo of bush doe ik niet. de eerste is al dood en de tweede waarschijnlijk ook snel.
wedden dat men verbaasd is als het gebeurt? ik in elk geval niet.
wat dachten jullie van rasputin? niet dat die erg leefd, maar ze hebben echt hun best moeten doen die dood te krijgen. ik weet niet of jullie het verhaal kennen, maar het is echt verbazingwekkend. ik heb echt bewondering voor die raputin, ook al is hij dood.
of wat dachten jullie van Olaf haraldson?
leif de verschrikkelijke? pluisje?
Thor? Odin? Hel? loki? Fluffy?
ik weet wat beters: ik vraag het hem gewoon.

Groeten, Casper

[Bewerkt door Casper op 03-11-2004 om 21:41 NL]

Post mortem we sort 'em!

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 04 nov 2004, 16:21

Nieuw artikel wara je ook ene foto van een werktuig kan vinden dat gemaakt is door Homo floresiensis

http://www.natuurinformatie.nl/nnm.doss ... 03308.html

Alpha Orionis

Maarten

Bericht door Maarten » 04 nov 2004, 20:12

Casper, kijk uit met hamsters, ik had vroeger ook een hamster: \"hummeltje\", aardig beestje tot ik \'m een uurtje kwijt was, overal gezocht, als laatste in de kast, zat ie ook niet, dus kast dicht. Daar was hummeltje: tussen de kastdeur, plat, as dead as a doornail...

Gesloten