Fossieltrip Yorkshire coast 2018
Antw: Fossieltrip Yorkshire coast 2018
Bert,
ik sluit mij aan bij de vorige commentaren: jouw verslagen lezen is echt genieten en met de foto's erbij is het alsof wij mee op stap zijn op deze mythische locaties.
Bedankt om dit te delen.
Beste groeten
Lugo
ik sluit mij aan bij de vorige commentaren: jouw verslagen lezen is echt genieten en met de foto's erbij is het alsof wij mee op stap zijn op deze mythische locaties.
Bedankt om dit te delen.
Beste groeten
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
vervolg->
Aangekomen in Brackenberry wyke (1+2+3) en voorzien van een zelfgemaakt kaartje om me daar wat makkelijker te orienteren en met toch wel enig vertrouwen dat het me nu zou gaan lukken, begaf ik me,vol goede moed, naar de vermoedelijke vindplaats van de zeepen.
Maar hoe ik ook keek en zocht, eerst zig-zag en daarna een spiraalrondje; het ding liet zich niet meer vinden; het blaaswier (4), dat hier vorig jaar nog niet lag, heeft het aanzien van het abrasievlak volkomen veranderd en ik kon zelfs de dubbele tempestite, die toch goed zichtbaar was geweest, met geen mogelijkheid meer localiseren.
Het opkomende water verdreef me gedesillusioneerd van het abrasievlak en met toch wel de P in liep ik rond naar Port om daar, van arremoei, nog maar wat ammonietknollen te rapen, zodat ik toch nog wat gewicht in de rugzak had om naar boven te dragen.
Onderweg naar boven wat foto`s van de route van het nieuwe pad geschoten, dan weten degenen die er nog naar toe willen gaan, een beetje wat ze kunnen verwachten. (5 t/m 11)
Dit pad begint/eindigd net voorbij het boombruggetje dat sommigen onder ons bekend zal voor komen en komt uit bij Norm`s bench. (12)
Morgen de laatste zoekdag; nog een poging in Brackenberry wyke en op zoek naar stekjes van de Gaspeldoorn bij Kettleness.
groeten, Bert
Elbert
-
Prachtig Elbert, en bekende plaatjes, en bekent bankje, uit hijg bankje 

- kalootklooier
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 7 times
- Contacteer:
Hoi,
Ziet er al veel luxer uit. Is een hoop werk geweest!
Groeten Walter
Ziet er al veel luxer uit. Is een hoop werk geweest!
Groeten Walter
Als je doet wat je deed krijg je wat je kreeg. A. Einstein
14e dag, vrijdag 13 april;
Hallo, vanmorgen wederom afgedaald naar Brackenberry wyke (1+2) en nogmaals gezocht naar de zeepen.
Ditmaal zonder kaartje; ik heb een aantal keren getracht dezelfde route te lopen als een jaar geleden om zo de locatie van de zeepen terug te vinden, maar het ging net als gister; na een poos intensief zoeken joeg het opkomende water me weg van het abrasievlak en moest ik, zonder resultaat, afdruipen richting Port Mulgrave.
Daar werd ik door een local binnen genodigd voor een bakkie, iets dat ik toen wel kon gebruiken...
Daarop besloten om een fotoserie te schieten van de bouwsels die zich daar aan de waterkant bevinden; er zijn recentelijk een aantal hutjes opnieuw opgebouwd en er zitten interessante creaties bij en ook sommige oudere bouwsels zijn een foto waard met als laatste er een met daarop de uitgang van de tunnel naar de Grinkle mijn, de oorsprong van alle industriele activiteit hier in Port en ook de oorzaak van de bijzonderheid van Port als vindplaats van mooie fossielen.
Kijk en oordeel zelf: (3 t/m 10) en eenmaal boven, nog deze (11), met dit uitzicht...(12)
Terug in the Applehouse verder gegaan met het uitzoeken en inpakken van vondsten en daarna vertrokken richting Kettleness om te zien of ik wat scheuten kon vinden van de Gaspeldoorn, met de bedoeling om die op te kweken en uiteindelijk thuis in Holland in de tuin te planten.
Bij Kettleness aangekomen was er zeemist binnen gedreven en het zicht maar heel matig; nog een aantal foto`s geschoten, waarvan hier de beste(13)
Op een plaats waar de gaspeldoorn in brand had gestaan, trof ik voldoende scheuten aan om thuis een begin te maken met de haag die ik in gedachten heb.
Daarna nog wat zaken gekocht bij de super in Staites; sheperds pies ect. voor thuis...
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 19-04-2018 om 22:31 NL]
Elbert
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
-
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 60 times
15e dag, zaterdag 14 april,
Hallo, inpak- en verdwijndag, gisteren alle vondsten al ingepakt (1); vandaar dat ik van sommige stukken nu geen foto meer kan maken, simpelweg omdat ik ze niet kan vinden en omdat het een hels karwei is om zo`n krat weer uit te pakken, dus doe ik dat als ik weer terug in Holland ben.
Vanmorgen eerst alle kratten in de auto geladen; tussen de wielen, om de wegligging van de Skoda nog een beetje ergens op te laten lijken...
Het weer is inmiddels opgeknapt; niet meer zo koud en af en toe maakt het zonnetje het zo maar lekker om buiten te zijn, dat werkt wel zo prettig; moet er niet aan denken om dit in de stromende regen te moeten doen.
Toen het voiture eenmaal helemaal geladen was, viel het me op dat `tie toch wel laag op de weg staat (2); bere-cool gezicht, maar toch maar wat rustiger aan doen dan...
Ik had ruim de tijd; moest pas om half vier in Newcastle zijn en is het normaliter de bedoeling om de vakantiewoning om tien uur op te leveren, vandaag had ik tot elf uur om de spullen in te pakken, wat schoon te maken en de verdwijntruc te doen.
En gelukkig ligt dat hier niet zo scherp; in goed overleg met Karen is er altijd wel wat te regelen, mocht dat nodig zijn.
Kan dit adres (3) dan ook van harte aanbevelen; niet heel goedkoop, maar de kwaliteit, de service en de inrichting en staat van de cottages zijn dan ook veelsterrig.
Over de locatie (4) hoef ik inmiddels niet veel meer te melden...
Net voor het vertrek, Karen kwam, de door mij bestelde, chocoladefudge- en citroencakes brengen en afrekenen (opbrengst voor goed doel) en vertelde haar dat zij, haar nering, in het blog terecht zou komen en dat ze mogelijk wel meer fossielenfanaten kon verwachten.
Daarop reageerde ze met: "er komen er straks een stel, ook Hollanders; ken je ene Peter Tak? ", ik: "you`ve got to be kidding` ", maar nee hoor; ik heb eerst nog een wandeling rond Port gemaakt (5+6) en daarna arriveerden deze lieden: ( 7 en 8 ) .
Geweldig leuk weerzien; het team van 2011, nu met aanhang!
Nog even bijgepraat en enige tips gegeven over waar het best naar toe te gaan en wat er al zo veranderd is; gesloten tunnels en zo, toen was het voor mij tijd om te gaan.
Nu ik dit schrijf, zit ik aan boord van een rustig schommelende ferry; en heb na een inhaal-tuk-gebeuren voor de gein een kwis: "zoek het belangrijke verschil" (9+10)
En is het nu ook tijd om terug te kijken op de trip; heel veel gevonden, mooie dingen als de kromme Peronoceras en de Ichtyosauruswervel, enkele heeel mooie foto`s gemaakt, veel oude bekenden opgezocht en nieuwe mensen ontmoet en leren kennen, zeer genoten en ook afgezien; dat sluit elkaar overigens niet uit.
Sterker nog; dat kan tegelijk...
Ook: een regenbroek en een jas aan flarden, een beitel verloren, maar twee andere beitels gevonden, alsmede een tennis-, golf- en een cricketbal en weer een hele collectie mooi gekleurde stenen op geraapt.
Mijn conditie stelt nu weer wat voor; denk toch wel een 6 tal kilo`s te zijn afgevallen en de accu`s zijn weer lekker opgeladen, was daar ook zeer aan toe.
Maar mijn no 1. doel: het terug vinden van het mysteriefossiel,heb ik, spijtig genoeg, niet behaald;(nog) geen eeuwige roem,(nog) geen Archeopennatula roodenburgii sp., `t is niet anders...
Maar er zijn nu wat meer mensen die ervan weten EN geloven dat ik gevonden heb wat ik gevonden heb, dus bestaat de mogelijkheid dat ik een dezer dagen of daarna een telefoontje of een mailtje krijg: "got it " ofwel: "we hebben um " ...
Ik geef het nog niet op, zo steek ik nu eenmaal niet in elkaar.
En, net als vorig jaar, had ik bij het losgooien van de trossen in Newcastle zeer gemengde gevoelens: " lekker terug naar huis, maar ik wil eigenlijk helemaal nog niet weg. "
En last but not least: weer een blog gemaakt, is soms pittig in combinatie met twee tijen op een dag zoeken, maar ik vind het heel leuk om dit te delen en weet inmiddels dat ik er mensen een plezier mee doe.
Heb ook nog weer wat ideeen om het forum te verbeteren zodat ik dit blog net iets gelikter kan afleveren, maar die zien jullie t.z.t. wel verschijnen op datzelfde forum.
Ook hoop ik om nog binnenkort wat foto`s van de vondsten en wat preparatie resultaten te kunnen laten zien, maar weet ook dat mijn baas nu weer zaken van me verwacht en dat is ook belangrijk.
Dus, voor nu, vanaf de Noordzee: bedankt voor de reaktie`s en jullie aandacht; tot een volgende gelegenheid; op het forum of in het veld.
Tot dan!
Groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 05-05-2018 om 17:51 NL]
Elbert

Hallo, alweer een poosje thuis en eindelijk gelegenheid om wat spul uit te zoeken en te prepareren.
Allereerst een foto van de "vangst" 8 kratten fossielen ( 1 ) en een aantal stekken van de Gaspeldoorn( 2 ).
Verder een aanvulling op de foto met de zwemsporen van dino`s; er is er zowaar een zo lomp geweest om er doorheen te lopen...( 3 )! zeker laag water...
Ook de Ichtyowervel had ik nog niet getoond: ( 4 )
Een overzicht van het gekregen, geruilde, en gekocht materiaal ( 5 ), waarvan ik een paar stukjes direct geprept heb ( 6 ), niet alles ging goed: ( 7+8 ) en ook meteen een aantal stukken gereprepareerd en een voetje gegeven. ( 9 en 10 ) met name de laatste, een Amaltheus margaritatus uit Eype, gevonden omtrent 1985.
Ik ben nog doende met een aantal recent gevonden stukken; daar laat ik binnenkort wat meer van zien.
Tot dan,
groeten, Bert
[Bewerkt door Elbert op 12-05-2018 om 18:43 NL]
Elbert