Mooiste gekochte exemplaar!

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Maarten
Antw: Mooiste gekochte exemplaar!

Bericht door Maarten » 15 sep 2004, 08:27

Gewoon, geod weten waar ze vandaan komen en dan litaratuur erbij.....

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 15 sep 2004, 10:30

Ik ben pas 17 heb gene auto en ga niet zomaar waar en wanneer ik dat wil!
M\'n ouders vinden fossielen zoeken saai dus moet ik wel kopen als ik er wil

Alpha Orionis

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 15 sep 2004, 11:14

Dwz dat je bijna 18 bent en een auto kan kopen! Dat je ouders fossielen saai vinden is een teken dat ze waarschijnlijk niet goed beseffen over wat het juist gaat. Mijn ouders vonden dat in het begin ook, dat betert wel. Dat je slechts 17 bent is goed, dan heb je nog je hele leven om fossielen te vinden.
Voor mijn 16 jaar probeerde ik zoveel mogelijk mee te rijden met leden van de fossiel club waar ik toen bij was. Toen ik 16 jaar was kocht ik een brommerke. Ik ging dan naar Balegem met de bromfiets (zo\'n 25km). Kwam dan met een stuk zandsteenbank terug achterop mijn brommer. Best grappig.

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 15 sep 2004, 14:18

en waar ga ik dan ff dat geld halen om een auto te kopen?!

Het is niet omdat jij voor een groot deel je fossielen hebt gevonden dat iemand anders dat ook zo moet doen, iedereen heeft z\'n eigen mening en moest het voor mij echt veel makkelijker zijn om ze zelf te gaan zoeken dan had ik dat zeker al gedaan.

Dat wil niet zeggen dat ik nooit zelf fossielen heb gevonden, maar 70% van m\'n verzameling is gekocht of heb ik gekregen.

Ik heb minder intresse voor schelpdieren, trilobieten, haaietanden enz, ik hou meer van beenderen, tanden, klauwen,... en die kan je niet zo makkelijk zelf vinden!

Alpha Orionis

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 15 sep 2004, 14:31

Waar je het geld voor een auto vandaan haalt, is jouw zaak natuurlijk. Misschien wat minder fossielen kopen? ;-)

Iedereen doet natuurlijk wat hij wil, gelijk heb je daarin, en het kan mij ook niet schelen wie wat koopt. Ik wil gewoon duidelijk maken dat er een verschil is tussen mensen die aan (amateur) paleontology doen en mensen die gewoon graag stenen en fossielen zien. That\'s it.

En btw, de streek van Antwerpen zit vol beenderen en tanden (van zeehonden, tandwalvissen, krokodillen enzovoort). Klauwen heb ik er nog niet gevonden, enkel een paar kleine vogelklauwtjes.

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 15 sep 2004, 15:10

Mja op de 3-4 fossielen die ik per jaar koop zal het niet aankomen denk ik :p

Alpha Orionis

Somniosus
Contacteer:

Bericht door Somniosus » 15 sep 2004, 15:31

Mijn bedoeling is gewoon de mensen proberen aansporen en warm te maken om zoveel mogelijk zelf fossielen te gaan zoeken (in de mate van het mogelijke). Zo leer je veel bij en leer je de geology van je eigen streek of land kennen.
Ik apprecieer ieders mening, fossielen zoeken, ruilen en eens eentje kopen, ok, maar ik heb ook al gasten horen roepen van \"waarom fossielen gaan zoeken als je ze kan kopen\". Zo\'n stelling is natuurlijk ronduit belachelijk.

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 15 sep 2004, 18:36

Ja dat begrijp ik ;)!
Ik zou echt enorm graag zelf fossielen gaan zoeken maar mommenteel kan ik dat enkel als we op vakantie gaan.

Alpha Orionis

Betelgeuze

Bericht door Betelgeuze » 24 sep 2004, 23:04

Dit zijn m\'n haaietanden:
http://pics.xs.to/pics/04095/haaitand.jpg

De 3e zou van otodus zijn, de rest weet ik niet.

Alpha Orionis

Gesloten