Foto\'s triloweekend...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Foto\'s triloweekend...
Tomas,ceraurus schreef:
Ik ben wel bang dat dit een zandstraalklusje is. Pas je op wat je doet met die luchtbeitel daar achteraan dat pygidium! Daar lopen dan mogelijk ook de pygidiale stekels van het dier als het (wederom) om een Bradocryphaeus sp. gaat.
Ik ben het met je eens dat het een heikel klusje wordt. De schaal zit er nog mooi op. Voorlopig laat ik \'m even zo, ik wil \'m eerste eens onder de binoculair zien...
Wat ik aan het pygidium heb geprept is met een klein mesje en veel geduld gedaan, zonder de trilo zelf te raken. De kleisteen komt er zeer gemakkelijk af, maar restjes blijven achter zoals je ziet.
Je haalt wat vindplaatsen door elkaar vrees ik, Tomas. Deze trilo komt van Vierves (midden-devoon), terwijl Bradocryphaeus uit het frasniaan komt (boven-devoon, Couvin). Geen staartstekels, daar ben ik zeker van. Ik zag vrij snel dat het een proetida is, waarschijnlijk gaat het om Rhenocynproetus.
Specifieker wordt ik niet over de exacte vindplaats, toch niet openlijk op het forum, en ik raad de deelnemers van de trilotocht aan dit ook niet te doen. Wie meer info wil over één van de vindplaatsen die we tijdens de trilotocht hebben bezocht, moet dit maar rechtstreeks via mail aan me vragen.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Antw: Foto\'s triloweekend...
heel even voor de duidelijkheid,
de groeve Lion ligt in Frasnes, niet in Couvin zelf,
cheerS
de groeve Lion ligt in Frasnes, niet in Couvin zelf,
cheerS
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
Eldredge 1996
Hoi Fred,
zat ik ff abuis, nu je het zegt; de kleur van de matrix vertelt me inmiddels iets meer.
Bij deze Proetida soort hoef je inderdaad niet te vrezen voor staartstekels. Heb je deze nou ook afgelopen weekend gevonden?
Inderdaad sluit ik me aan iedereen op te roepen niet specifiek te worden aangaande de bezochte vindplaatsen.
DER FEIND HORT MIT! (stel je voor dat ze de vindplaatsen in een boekje gaan verkopen)

(enjoy your findings)
zat ik ff abuis, nu je het zegt; de kleur van de matrix vertelt me inmiddels iets meer.
Bij deze Proetida soort hoef je inderdaad niet te vrezen voor staartstekels. Heb je deze nou ook afgelopen weekend gevonden?
Inderdaad sluit ik me aan iedereen op te roepen niet specifiek te worden aangaande de bezochte vindplaatsen.
DER FEIND HORT MIT! (stel je voor dat ze de vindplaatsen in een boekje gaan verkopen)

(enjoy your findings)
Trilobiti Ceská Republika
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Tomas toch, je bent niet goed bezig 
Lore heeft \'m gevonden, dit weekend inderdaad.
Dat brengt het aantal (nagenoeg) complete of bijzondere trilo\'s waar ik weet van heb op...even tellen
- vervellingsrest van Scutellum met 3 pygidia, en resten van thorax en cephalon in associatie met enkele andere fossielen (Herman)
- opgerolde pedinopariops van Ilse (erg mooi)
- opgerolde pedinopariops van Robert (dacht ik)
- Rhenocynproetus van Lore
- mogelijk complete Phacops van Tomas
- mogelijk Digonus van Robert
- 2 complete Bradocryphaeus van Jeroen
... 8!!!
Verder heb ik heel wat andere knappe vondsten gezien zoals associaties van pygidium en cephalon, mooie koralen (niet, Stijn?) en brachiopoden (zeker die van Sara, met kristalletjes binnenin).
Mja, zeker geen slechte score, en in ieder geval beter dan ik had verwacht. Goed gezocht allemaal!
(lijstje mag je steeds aanvullen, ik heb uiteraard niet alles gezien)

Lore heeft \'m gevonden, dit weekend inderdaad.
Dat brengt het aantal (nagenoeg) complete of bijzondere trilo\'s waar ik weet van heb op...even tellen
- vervellingsrest van Scutellum met 3 pygidia, en resten van thorax en cephalon in associatie met enkele andere fossielen (Herman)
- opgerolde pedinopariops van Ilse (erg mooi)
- opgerolde pedinopariops van Robert (dacht ik)
- Rhenocynproetus van Lore
- mogelijk complete Phacops van Tomas
- mogelijk Digonus van Robert
- 2 complete Bradocryphaeus van Jeroen
... 8!!!
Verder heb ik heel wat andere knappe vondsten gezien zoals associaties van pygidium en cephalon, mooie koralen (niet, Stijn?) en brachiopoden (zeker die van Sara, met kristalletjes binnenin).
Mja, zeker geen slechte score, en in ieder geval beter dan ik had verwacht. Goed gezocht allemaal!

(lijstje mag je steeds aanvullen, ik heb uiteraard niet alles gezien)
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hoihoihoi,
Vergeet die schitterende Phacopinae indet. van Frank Verhoeven niet uit Resteigne, dat kan met prep een giller worden!
Daarnaast hebben wijzelf (Dennis en ik) nog wel wat in petto; complete Scutellum-staart plus-min uit Resteigne.
Diverse mogelijk complete Phacopinae indet.-koppen uit Vierves.
Proetida-glabella uit Vierves.
Mogelijk Scutellum pygidium uit Vierves.
Dennis en ik hebben beide een staartstuk in Marche-en-Famenne (jawel) gevonden. De mijne schat ik in op Comura sp. Allart mag daar de 15e op schieten.
Meerdere staarten uit Frasnes (jawel Stijn) mogelijk Bradocryphaeus.
Heerlijk, trilobieten als hobby!!!!
<:{{{{{>
[Bewerkt door Ceraurus op 04-10-2006 om 19:36 NL]
Vergeet die schitterende Phacopinae indet. van Frank Verhoeven niet uit Resteigne, dat kan met prep een giller worden!
Daarnaast hebben wijzelf (Dennis en ik) nog wel wat in petto; complete Scutellum-staart plus-min uit Resteigne.
Diverse mogelijk complete Phacopinae indet.-koppen uit Vierves.
Proetida-glabella uit Vierves.
Mogelijk Scutellum pygidium uit Vierves.
Dennis en ik hebben beide een staartstuk in Marche-en-Famenne (jawel) gevonden. De mijne schat ik in op Comura sp. Allart mag daar de 15e op schieten.
Meerdere staarten uit Frasnes (jawel Stijn) mogelijk Bradocryphaeus.
Heerlijk, trilobieten als hobby!!!!
[Bewerkt door Ceraurus op 04-10-2006 om 19:36 NL]

die scutellum pygidia associatie zal eerstdaags pronken op t forum met foto,
maar hier alvast wat vervellingsrestjes van Phacopinae, ik heb er nog heel wat prepwerk aan, ooit zal het dan wel eens in volle glorie verschijnen op het forum, ex situ naast de Dixie

mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
Eldredge 1996
Eldredge 1996
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
... dan ontmoeten we elkaar daar opnieuw. Fancy.ceraurus schreef:
Allart mag daar de 15e op schieten.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Zijn onderweg Dennishirsuta schreef:
Alfer: Je hebt 3 mooie foto\'s van de groeve in Couvin geplaatst. zou je mij die willen toesturen?

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking

...en nog een plaatje van die plaats waar je niet mag zoeken...
Handen in je zakken, rechtop lopen en fluiten.
Alfer schreef:Zijn onderweg Dennishirsuta schreef:
Alfer: Je hebt 3 mooie foto\'s van de groeve in Couvin geplaatst. zou je mij die willen toesturen?
thanx Alfer!
Ziet en gij zult vinden