vaststelling
Antw: Antw: vaststelling
helemaal mee eens..Everhardus schreef:
Enige dat ik zie is dat veel lieden afhaken op het forum, zijn helaas diegenen die nog wel eens wat te melden hebben.........
Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
Antw: vaststelling
Forum,
Misschien een suggestie,
een forumgedeelte, met als naam digitale bibliotheek, waar PDF's kunnen worden gedownload?
Huysmans, over de vindplaatspolitiek, ik denk dat ik net een jaar langer op dit forum zit, misschien lijkt die vindplaatspolitiek inderdaad wat afgeschermd, maar het eerste jaar dat ik hier op het forum verscheen, was daar eigenlijk niet heel veel probleem omtrend, enkel kwetsbare plekken, met wetenschappellijke waarde werden afgeschermd, wat ook in boeken etc gebeurt.
De impact die het net heeft gehad was niet te overzien, mensen kwamen met bussen, een hotdogkraam mankeerde nog.
Het internet heeft hier een grote rol in en begrijp de afscherming van de topics volkomen.
Duys
Misschien een suggestie,
een forumgedeelte, met als naam digitale bibliotheek, waar PDF's kunnen worden gedownload?
Huysmans, over de vindplaatspolitiek, ik denk dat ik net een jaar langer op dit forum zit, misschien lijkt die vindplaatspolitiek inderdaad wat afgeschermd, maar het eerste jaar dat ik hier op het forum verscheen, was daar eigenlijk niet heel veel probleem omtrend, enkel kwetsbare plekken, met wetenschappellijke waarde werden afgeschermd, wat ook in boeken etc gebeurt.
De impact die het net heeft gehad was niet te overzien, mensen kwamen met bussen, een hotdogkraam mankeerde nog.
Het internet heeft hier een grote rol in en begrijp de afscherming van de topics volkomen.
Duys
@marcel: Het is inderdaad wat complexer dan dat. Ik hoop dat je me niet taxeert als iemand die zwijgzaam of geheimzinnig wil doen over vindplaatsen. Dat ben ik niet. Althans niet als je met me praat of mailt, op een openlijk forum ben ik wat terughoudender, om allerlei redenen. De meer dan gekende vindplaats in het Antwerpse heb ik aan heel wat mensen verteld, zelfs nog voor er opgespoten werd. Ook aan heel wat mensen van het forum.
@Fitch; eenmaal aangemeld bij het forum, heb je nog steeds alle info. En kan je nog steeds contacten leggen. Trouwens voor Antwerpen heb ik nooit echt de hetze van de kant van de verzamelaars gesnapt. Wel die van de stad en de aannemers. Het wat minder zichtbaar maken van bijv. fotos van mensen die veel te diepe putten (ik bedoel dan te diep in de ogen van uw bezorgde moeder) graven kan ons misschien wat tegen dit alles beschermen. Trouwens als je de woorden haaientanden zoeken Antwerpen googled kom je nog steeds hier op dit forum terecht.
Wat de pdf's betreft, op dit forum wordt maar al te vaak vergeten dat er ook zoiets bestaat als copyrigth, ook voor pdf's bestaat dit.
@Fitch; eenmaal aangemeld bij het forum, heb je nog steeds alle info. En kan je nog steeds contacten leggen. Trouwens voor Antwerpen heb ik nooit echt de hetze van de kant van de verzamelaars gesnapt. Wel die van de stad en de aannemers. Het wat minder zichtbaar maken van bijv. fotos van mensen die veel te diepe putten (ik bedoel dan te diep in de ogen van uw bezorgde moeder) graven kan ons misschien wat tegen dit alles beschermen. Trouwens als je de woorden haaientanden zoeken Antwerpen googled kom je nog steeds hier op dit forum terecht.
Wat de pdf's betreft, op dit forum wordt maar al te vaak vergeten dat er ook zoiets bestaat als copyrigth, ook voor pdf's bestaat dit.
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- sharkteethrene
Antw: Antw: Antw: vaststelling
Ola,fitch schreef:helemaal mee eens..Everhardus schreef:
Enige dat ik zie is dat veel lieden afhaken op het forum, zijn helaas diegenen die nog wel eens wat te melden hebben.........
Ik niet...
De mensen met enige kennis bezoeken het Forum met enige regelmaat!
Ze loggen meestal niet in,lezen enkel de voor hun interesante Topics.
Als er om hun mening en expertise gevraagd word,ben ik ervan overtuigd dat er een reactie zal volgen.
Dat ze niet reageren op elk Topic vind ik ook begrijpelijk,veelal zijn de gestelde vragen zeer eenvoudig zelf op te zoeken!
Groetjes,
Rene.
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- Everhardus
Zeg Rene, het moge natuurlijk volkomen duidelijk zijn dat ik niet op jou doel, grappenmaker !
Stijn, het is eenieders recht met vindplaats info om te gaan hoe hij of zij het wil. Ik vel daar totaal geen oordeel over. De materie is inderdaad te complex hiervoor. Ik vond het alleen vreemd dat je deze info alleen in een "beschermde omgeving" wilde plaatsten terwijl ik daar geen redenen voor zie. Er valt immers zowat niks meer te halen. Dat kwam op mij onnodig "geheimzinnig" over.
Maar goed, maakt me ook niet uit. Dit zijn juist het soort topics waar ik beter uit kan blijven. Immers alles is toch al eens gezegd in het verleden.....had beter moeten weten, ha, ha...... gr,Marcel
Stijn, het is eenieders recht met vindplaats info om te gaan hoe hij of zij het wil. Ik vel daar totaal geen oordeel over. De materie is inderdaad te complex hiervoor. Ik vond het alleen vreemd dat je deze info alleen in een "beschermde omgeving" wilde plaatsten terwijl ik daar geen redenen voor zie. Er valt immers zowat niks meer te halen. Dat kwam op mij onnodig "geheimzinnig" over.
Maar goed, maakt me ook niet uit. Dit zijn juist het soort topics waar ik beter uit kan blijven. Immers alles is toch al eens gezegd in het verleden.....had beter moeten weten, ha, ha...... gr,Marcel
- archaeopteryx
- Contacteer:
Ik wil toch ook nog wel even het deksel oplichten van deze discussie.
Nu ben ik al jaren (ik ben 38 ) een liefhebber van mineralen
,stenen en fossielen uit andere landen over heel de wereld.
Op mijn reizen probeer ik altijd iets leuks of iets wat mijn interesse heeft mee te nemen.
Is het geen mooie steen dan is het wel wat anders.
Ik zoek altijd zelf al vanaf dat ik jong was.
Nu heb ik mij niet altijd bezig gehouden met de determinatie van de dingen die ik vond.
Vorig jaar kwam ik deze website bij toeval tegen en ik moet zeggen dat ik vanaf vorig jaar elke dag(als ik niet weg was of op reis)op deze website heb gekeken.
Ik leer hier elke dag toch wel wat bij.
Nu is er 1 ding wat mij vreselijk stoort.
Als ik iets voor determinatie laat zien dan krijg ik hooguit 2 of 3 reacties.
Of je krijgt helemaal geen reactie.
En eigenlijk zit daar bijna nooit de zogenaamde "experts" bij die er iets over kunnen vertellen.
De meeste "experts" die laten wel zien wat ze zelf gevonden hebben(natuurlijk is dat ook mooi)
Ik zie ook wel eens een reactie bij determinatie (waarom zoek je het zelf niet op wat het is).
Als er zo iets gezegd wordt dan denk waarom is er dan een forum gedeelte voor determinatie.
Een beetje meer reactie op determinatie zal wel prettig zijn.
Als ik dan zie bij een quiz van sharkteethrene hoeveel reacties er dan komen.
En natuurlijk willen we allemaal zo'n mooie tand winnen.
Maar we willen ook graag weten wat iets is als we het gevonden hebben.
En nog even over de vindplaats politiek.
Er wordt heel geheimzinnig over vindplaatsen gedaan.
Maar zo geheim zijn ze niet.
Als je heel goed zoekt op het net dan kan je ze bijna allemaal zelf vinden.
Is het niet op een nederlandse wetsite dan wel op franse,belgse,duitse of engelse.
Maar over het algemeen is deze website een hele goede uitval basis om het een en het ander te leren over fossielen.
[Bewerkt door archaeopteryx op 02-04-2011 om 13:41 NL]
[Bewerkt door archaeopteryx op 03-04-2011 om 12:30 NL]
Nu ben ik al jaren (ik ben 38 ) een liefhebber van mineralen
,stenen en fossielen uit andere landen over heel de wereld.
Op mijn reizen probeer ik altijd iets leuks of iets wat mijn interesse heeft mee te nemen.
Is het geen mooie steen dan is het wel wat anders.
Ik zoek altijd zelf al vanaf dat ik jong was.
Nu heb ik mij niet altijd bezig gehouden met de determinatie van de dingen die ik vond.
Vorig jaar kwam ik deze website bij toeval tegen en ik moet zeggen dat ik vanaf vorig jaar elke dag(als ik niet weg was of op reis)op deze website heb gekeken.
Ik leer hier elke dag toch wel wat bij.
Nu is er 1 ding wat mij vreselijk stoort.
Als ik iets voor determinatie laat zien dan krijg ik hooguit 2 of 3 reacties.
Of je krijgt helemaal geen reactie.
En eigenlijk zit daar bijna nooit de zogenaamde "experts" bij die er iets over kunnen vertellen.
De meeste "experts" die laten wel zien wat ze zelf gevonden hebben(natuurlijk is dat ook mooi)
Ik zie ook wel eens een reactie bij determinatie (waarom zoek je het zelf niet op wat het is).
Als er zo iets gezegd wordt dan denk waarom is er dan een forum gedeelte voor determinatie.
Een beetje meer reactie op determinatie zal wel prettig zijn.
Als ik dan zie bij een quiz van sharkteethrene hoeveel reacties er dan komen.
En natuurlijk willen we allemaal zo'n mooie tand winnen.
Maar we willen ook graag weten wat iets is als we het gevonden hebben.
En nog even over de vindplaats politiek.
Er wordt heel geheimzinnig over vindplaatsen gedaan.
Maar zo geheim zijn ze niet.
Als je heel goed zoekt op het net dan kan je ze bijna allemaal zelf vinden.
Is het niet op een nederlandse wetsite dan wel op franse,belgse,duitse of engelse.
Maar over het algemeen is deze website een hele goede uitval basis om het een en het ander te leren over fossielen.
[Bewerkt door archaeopteryx op 02-04-2011 om 13:41 NL]
[Bewerkt door archaeopteryx op 03-04-2011 om 12:30 NL]
life is like a fossil.hard like rock.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Archaeopteryx,met deze uitleg ben ik het volledig eens, groetjes Pascal.
strandjutters
- sharkteethrene
Ola,
Heb net mijn eerste reactie gewist,was een beetje te. Moet leuk blijven he!
En deze dan ook maar,houdt me liever met positieve zaken bezig
Rene.
[Bewerkt door sharkteethrene op 03-04-2011 om 12:36 NL]
Heb net mijn eerste reactie gewist,was een beetje te. Moet leuk blijven he!
En deze dan ook maar,houdt me liever met positieve zaken bezig
Rene.
[Bewerkt door sharkteethrene op 03-04-2011 om 12:36 NL]
Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo ik citeer, morgen is weer een nieuwe dag met nieuwe inzichten.Groetjes Pascal
strandjutters