Cadzand : Muizekiezen .
Antw: Cadzand : snijtandje muis en nog iets. ?
Met een kiesje met wortels en van redelijk formaat (fractie kleiner dan Arvicola) zit je idd snel op Mimomys. Is dan wel een heel stuk ouder (Vroeg-/Midden-Pleistoceen)!
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Bram,ik maak wat foto's,het is inderdaad kleiner dan Woelrat.Tot zo.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo Bram,bij deze de beide zijkanten,er volgen nog wat details;Gr (Hoogte 4,5 mm kauwvlak 2,5 mm)
strandjutters
- strandjutters
Antw: Cadzand : Muizekiezen .
wow pascal,
dit is een hele mooie Mimomys M3. hoe groot is ie?
de eerdere M3 die je liet zien en waarvan sander dacht dat het woelrat was, vind ik een twijfel geval: het email heeft een duidelijke Microtus emaildifferebtiatie, dus ik denk dat het in dit geval dan ook een Microtus betreft.
dit is een hele mooie Mimomys M3. hoe groot is ie?
de eerdere M3 die je liet zien en waarvan sander dacht dat het woelrat was, vind ik een twijfel geval: het email heeft een duidelijke Microtus emaildifferebtiatie, dus ik denk dat het in dit geval dan ook een Microtus betreft.
groeten van Muisje
ik vergat nog te zeggen dat dit er een is van een Vroeg Pleistocene soort, te vergelijken in ouderdom met Tegelen of Oosterschelde, tegen de 2 miljoen jaar oud.
groeten van Muisje
- strandjutters
Hallo Francien,de maten staan bij de tweede foto.GR
Gezien het formaat is het waarschijnlijk (Mimomys pusillus)?
[Bewerkt door strandjutters op 15-01-2013 om 08:56 NL]
Gezien het formaat is het waarschijnlijk (Mimomys pusillus)?
[Bewerkt door strandjutters op 15-01-2013 om 08:56 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo Muizentandzoekers of verzamelaars,een vraagje ? Verzamelen jullie bij het uitzoeken ook van deze botjes,ik denk van Muizen(kan ook wat anders zijn).
Valt daar nog iets van te maken,of laten jullie dit achter voor wat het waard is.
Ik hoor het graag.GR Pascal (Het grootste is 7 mm,zeer klein dus)
Nu ik het zelf bekijk op het forum,vindt ik dat het bovenste botje wat lijkt op het Zeehonden botje die ik gisteren heb geplaatst.Maar wel wat kleiner natuurlijk.GR
[Bewerkt door strandjutters op 15-01-2013 om 17:24 NL]
strandjutters
het bovenste botje is een dijbeentje, en ja, botjes verzamel ik ook, maar ze zijn zelden tot op soort te determineren. Over de M3:
Mimomys pusillus verwacht ik niet in Zeeland. Hoe kom je trouwens aan die naam? Ik neem aan dat je bedoelt dat het kiesje te groot is? Als dat zo is en aan de vorm te zien zij er eigenlijk maar 2 mogelijkheden voor: Mimomys pliocaenicus of Mimomys praepliocaenicus.
2,5 mm is groot inderdaad
Mimomys pusillus verwacht ik niet in Zeeland. Hoe kom je trouwens aan die naam? Ik neem aan dat je bedoelt dat het kiesje te groot is? Als dat zo is en aan de vorm te zien zij er eigenlijk maar 2 mogelijkheden voor: Mimomys pliocaenicus of Mimomys praepliocaenicus.
2,5 mm is groot inderdaad
groeten van Muisje
- strandjutters
Hallo Francien,ik kom aan die naam op Geologie van Nederland.eerst dacht ik aan Savini maar die is iets groter dacht ik te lezen.Vandaar ze staan bijde afgebeeld en pusillus is wat kliener en komt overéén met de maten van mijn tandje.
Maar jij bent de expert natuurlijk
GR Pascal
Maar jij bent de expert natuurlijk

strandjutters