Tandjes uit residu van buizen Hoevenen
Antw: Tandjes uit residu van buizen Hoevenen
Bedankt Supergraver voor de determinatie van de vorige tand, nu heb ik deze er net uitgevist, leuk he!
Gr John.
SeeYou!
dat is squalus john mooi he die kleine tandjes dat houd je wel bezig grtn arien
hoi ik wou nog even melden dat we afgelopen woensdag 5 squalussen hebben gevonden in 1 emmertje zeefsel.wij denken dat dit komt doordat je het zand meestal ter plekke zeeft en dat ze daardoor eruit vallen dus john je hebt wel geluk gehad.
Koen
Koen
wie zoekt zal vinden
Nee Koen, ik denk niet dat ze erdoor het fijnzeefen eruitvallen, want er zitten nog kleinere tandjes in, het komt dat je er veel gevonden heb door het goede plekje met het pakketje basisgrind!
[Bewerkt door Johwi op 21-02-2009 om 10:44 NL]
[Bewerkt door Johwi op 21-02-2009 om 10:44 NL]
SeeYou!
Hoi John,
Jan heeft wel een beetje gelijk. Neem maar eens een emmer zand van het residu mee en zoek dat uit. Josine en in hebben in totaal zo'n 130 Squallussen gevonden in een klein kratje residu met zand daarbij.
Die Squallus van jou is een grote. De meeste zijn 1 mm groot.
Arjen
Jan heeft wel een beetje gelijk. Neem maar eens een emmer zand van het residu mee en zoek dat uit. Josine en in hebben in totaal zo'n 130 Squallussen gevonden in een klein kratje residu met zand daarbij.
Arjen
- binbinneke
- Contacteer:
Antw: Antw: Tandjes uit residu van buizen Hoevenen
Klopt. Heb ooit eens een Squalus gevonden van 7 mm, in de zanden wat verder weg, maar 1 mm à 2 mm is de normale grootte. Ik heb nu ook 'n beetje zeefsel meegenomen en heb na zo'n klein bakje uit te zoeken 9 Squalus-tandjes.lanselot schreef:
Hoi John,
Arjen
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Antw: Antw: Antw: Tandjes uit residu van buizen Hoevenen
Hoi Robin, hoe groot kunnen de Squallussen worden?binbinneke schreef:Klopt. Heb ooit eens een Squalus gevonden van 7 mm, in de zanden wat verder weg, maar 1 mm à 2 mm is de normale grootte. Ik heb nu ook 'n beetje zeefsel meegenomen en heb na zo'n klein bakje uit te zoeken 9 Squalus-tandjes.lanselot schreef:
Hoi John,
Arjen
gr. robin
Want ik heb vannavond er nog een gevonden maar die is weer een stuk groter dan de eerste?
SeeYou!
Echt wel schattig 8).
Groetjes...
Ilse
[Bewerkt door ilse op 26-02-2009 om 22:05 NL]
Groetjes...
Ilse
[Bewerkt door ilse op 26-02-2009 om 22:05 NL]
FOSSILS ARE FOR EVER!
Dit gekke tandje komt uit het buizenresidu.
Het is helemaal lichtbruin en heeft een rare vorm.
Is het misschien pathalogisch?
En welke soort is het.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!