Graafactie Miste 7 t/m 15 september
Antw: Antw: Graafactie Miste 7 t/m 15 september
In Palaeontos 21, het chondrichthyes boek van Miste geeft men de voorkeur aan de naam "Carcharias taurus RAFINESQUE, 1810.strandjutters schreef:
Hallo Mega-lo,Carcharias acutissima.
GR
donckey
Is bij jou in goede handen heb ik begrepengaleorhinus schreef:
(PS: nog eens bedankt he, ''donkie'')
[Bewerkt door Galeorhinus op 11-09-2013 om 13:21 NL]

heb er gelukkig later in de week nog 2 (maar niet zo mooi) gevonden

Peter
donckey
Antw: Graafactie Miste 7 t/m 15 september
Er zijn al wat fossielen schoon. Morgen komen bij daglicht de foto's.
Marijn
Marijn
Hallo Marijn,Marijn14 schreef:
Ik ben er vandaag geweest en het was GEWELDIG! Heel veel mooie vondsten, maar de toppers zijn toch echt een wervel waarschijnlijk van een landdier en een groot stuk versteend hout. Verder heb ik nog schelpen en koralen apart genomen, 2,5 emmer residu(1 emmer fijn en 1,5 emmer grof) en 5 haaientanden waaronder een C.hastalis. Als ik ze schoon heb gemaakt maak ik foto's.
Marijn
Mooi dat je het op de laatste dag nog goed getroffen hebt.
Hieruit blijkt dat het van de eerste tot de laatste dag een top graafaktie is geweest.
Ik hoop dat in de toekomst zich nog wel eens zo'n mogelijkheid voordoet om in Miste te verzamelen.
aan de W.T.K.G. bedankt voor deze graaeaktie.
Groeten Hans
Hans
Miste was zeer de moeite waard! Veel gevonden en hardgewerkt. Mijn armen en rug moeten alleen nog even bijkomen. Ik heb een grote diversiteit aan schelpen gevonden en aangezien het de eerste keer Miste was was alles ook nieuw voor mij. Leuk om ook een aantal gezichten te hebben gezien van het forum! Mijn vondsten zal ik later plaatsen, eerst schoonmaken en drogen.
Gr. Stan
Gr. Stan
Hier zijn de foto's van alle schoongemaakte vondsten. Jullie zien daar vast wel aan dat het voor mij een leuke dag was. Het was er erg rustig. Ik kon iedere hoop zomaar afgaan. De wervel en het stuk hout komen van de hoop voor het keileem. Van de rest weet ik het niet precies.
Marijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik vind het erg mooi materiaal, en ben benieuwd wat er de komende weken en maanden nog allemaal uit het residu zal gevist worden. Zelf kon ik er jammer genoeg niet bij zijn, maar als ik de foto's zo zie hebben jullie een spetterende week achter de rug. Wat een weelde..
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
@Marijn: Mooie vondsten! Zou je aparte foto's van de haaientanden kunnen maken?
@Frederik: Als je wilt kan ik wel een zakje residu naar je opsturen. Stuur maar een mail mocht je geïnteresseerd zijn.
Grtz mendel
@Frederik: Als je wilt kan ik wel een zakje residu naar je opsturen. Stuur maar een mail mocht je geïnteresseerd zijn.
Grtz mendel
Facta non verba- Geen woorden maar daden
Ik maak straks wel foto's als mijn foto toestel weer opgeladen is. Ik heb ondertussen ook al meer vondsten liggen uit 1mm residu. Het zeven van dat residu schoot trouwens niet op met een keukenzeefje.Mendel schreef:
@Marijn: Mooie vondsten! Zou je aparte foto's van de haaientanden kunnen maken?
Grtz mendel
Marijn