Ichthyosaurusschedel

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Ichthyosaurusschedel

Bericht door Maarten » 10 aug 2005, 10:04

Afbeelding

Deze \"vis\" maakte mijn vakantie naar Italie wat betreft fossielen erg mooi. Geen superkwaliteit maar wel erg interessant, China, Trias. Schedel is slechts 15 cm, dat betekent dat de gehele ichthyo slechts 70 cm was, een van de kleinste soorten dus.

[Bewerkt door Maarten op 10-08-2005 om 09:06 NL]

[Bewerkt door Maarten op 10-08-2005 om 09:34 NL]


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

 
Gebruikersavatar
ziepe
Berichten: 1326
Lid geworden op: 20 mar 2005, 22:06
Been thanked: 4 times
Antw: Ichthyosaurusschedel

Bericht door ziepe » 10 aug 2005, 11:20

Desalniettemin Maarten, een mooi stuk!

Ziepe


The earth has music for those who listen.

Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Ichthyosaurusschedel

Bericht door Maarten » 10 aug 2005, 11:29

ziepe schreef:
Desalniettemin Maarten, een mooi stuk!

Ziepe
Jazeker Ziepe, ben er erg blij mee! Ben nog aan het tobben over determinatie en tijdperk. Ik denk gezien de afmetingen en vorm van de bek dat het een vroege vorm Ichthyosauriers betreft, datering zal dan vroeg-trias zijn. Ik stoei verder....


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Peter F.
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 jul 2005, 16:18
Antw: Ichthyosaurusschedel

Bericht door Peter F. » 10 aug 2005, 13:31

Hoi Maarten,

Ichthyosaurusfossielen uit China komen meestal uit de Wayao Formation van de provincie Guizhou in Zuid China. De ouderdom is Boven Trias (Carnien). Hier komen ook de welbekende Keichousaurusfossielen vandaan.

Ichthyosauriers die daar vandaan komen zijn oa.
- Mixosaurus maotaiensis
- Mixosaurus guanlingensis
- Guizhouichthyosaurus tangae
- Typicusichthyosaurus tsaihuae
- Qianichthyosaurus zhoui

Hopelijk heb je hier iets aan! Oh ja, kleine schedel en vorm van de bek hoeft natuurlijk niet per se op een specifieke soort te wijzen. Het kan ook een jong dier zijn geweest. Een vroege ichthyosaurier is het echter zeker! Leuk stuk!

Groeten,
Peter



Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 1165
Lid geworden op: 02 apr 2004, 13:58
Antw: Antw: Ichthyosaurusschedel

Bericht door Maarten » 10 aug 2005, 13:57

Peter F. schreef:
Hoi Maarten,

Ichthyosaurusfossielen uit China komen meestal uit de Wayao Formation van de provincie Guizhou in Zuid China. De ouderdom is Boven Trias (Carnien). Hier komen ook de welbekende Keichousaurusfossielen vandaan.

Ichthyosauriers die daar vandaan komen zijn oa.
- Mixosaurus maotaiensis
- Mixosaurus guanlingensis
- Guizhouichthyosaurus tangae
- Typicusichthyosaurus tsaihuae
- Qianichthyosaurus zhoui

Hopelijk heb je hier iets aan! Oh ja, kleine schedel en vorm van de bek hoeft natuurlijk niet per se op een specifieke soort te wijzen. Het kan ook een jong dier zijn geweest. Een vroege ichthyosaurier is het echter zeker! Leuk stuk!

Groeten,
Peter
Dank je Peter: ik dacht ook eerst aan boven trias, had ik ook eerst bij het berichtje staan. Ik ben echter overstag gegaan door de website die ik meldde. Het kan id een jong dier zijn. Ik heb wat foto\'s naar de auteur van de website gestuurd, hij is erg bekand op het gebied van ichthyo\'s. Wellicht kan hij wat helpen, jij vast bekend. Ik help jou weer, zie andere berichtje bij mosa\'s.

Maarten


God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!


Gesloten