Saurosphargis resten Winterswijk

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Erik-B
Been thanked: 1 time
Saurosphargis resten Winterswijk

Bericht door Erik-B » 20 jan 2010, 18:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb een aantal foto,s kunnen vinden. Van Saurosphargis is weinig bekend. Er zijn maar een paar plaatsen op de wereld waar resten van dit reptiel gevonden worden. Een hele schedel is tot nu toe ook nog niet gevonden. Het was waarschijnlijk een placodusachtige met wervelstekels/bepantsering. In 1 van de stukken die ik geschonken heb aan Naturalis voor onderzoek, is een Sacraalrib gevonden die nog onbekend was. Hoop dat jullie het mooi vinden ;)Op de 4e foto is een kaakje te zien. Helaas is de foto wazig

[Bewerkt door Erik-B op 20-01-2010 om 18:43 NL]

[Bewerkt door Erik-B op 20-01-2010 om 20:05 NL]

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times
Antw: Saurophargus resten Winterswijk

Bericht door masteroffossiles » 20 jan 2010, 19:42

hey erik,
ik heb met open mond naar de foto's zitten kijken en ik vraag mij het volgende af:
welke reptielen zijn er te vinden in winterswijk? want voorheen kende ik alleen anarosaurus en nothosaurus, maar blijkbaar zijn het er nog meer.
ook heb ik zelf een botje gevonden dat eruit ziet als saurophargus, maar dat zal wel niet zo zijn.
erg mooi,
gr
sander

Erik-B
Antw: Saurosphargis resten Winterswijk

Bericht door Erik-B » 20 jan 2010, 20:04

Hoi Sander, Dat zijn idd redelijk veel. Waaronder 3 soorten Nothosaurus(Waaronder N. winkelhorsti, winterswijkensis en Marchicus ). Verder Placodus, Amotosaurus(Tanystropheusachtig dier), Saurosphargis, Dactylosaurus en vermoedelijk Cymatosaurus, Neusticosaurus en andere soorten Pachypleurosauridae. Mijn broer heeft waarschijnlijk een kaakfragment gevonden van een Cyamodusachtige voorloper. Ook nog niet beschreven. Er word de laatste jaren pas echt gericht gezocht op stratigraphie. Dus ik vermoed dat er in de toekomst nog meer soorten kunnen worden toegevoegd

[Bewerkt door Erik-B op 20-01-2010 om 20:11 NL]

mendel

Bericht door mendel » 20 jan 2010, 20:35

wwwwwwwwoooooooooowwwwwwwwww
wat prachtig (opnieuw)

groetekes van mendel

Facta non verba- Geen woorden maar daden

Carboon
Has thanked: 432 times
Been thanked: 525 times
Antw: Antw: Saurosphargis resten Winterswijk

Bericht door Carboon » 20 jan 2010, 20:55

Erik-B schreef:
Er word de laatste jaren pas echt gericht gezocht op stratigraphie. Dus ik vermoed dat er in de toekomst nog meer soorten kunnen worden toegevoegd
Klinkt goed! Ben benieuwd wat er de komende jaren zoal gepubliceerd gaat worden!

Op zoek naar groen in het zwart.

Erik-B

Bericht door Erik-B » 20 jan 2010, 21:40

Heb vandaag heel wat intressante PDF bestanden gevonden. Ook van het kaakfragment van mijn broer is een bestand(staat ook een foto bij)gewoon even googlen. En als je het niet kan vinden kan ik je wel wat links geven

Gesloten